تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797006575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پراید بازهم رکورد زد/ ۶۸ درصد سوانح رانندگی در نوروز مربوط به خودروهای سواری بود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پراید بازهم رکورد زد/ ۶۸ درصد سوانح رانندگی در نوروز مربوط به خودروهای سواری بود
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماری از سفرهای نوروزی و سوانح مربوطه گفت که ۶۸ درصد سوانح مربوط به خودروهای سواری و کمترین تلفات مربوط به حمل و نقل عمومی با حدود ۳ درصد بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالفضل موسوی بیوکی  طبق گزارش پلیس راه گفت: کل ترددهای نوروزی حدود ۵۲ میلیون با هر نوع وسیله نقلیه بوده است، گفت: این میزان تردد نسبت به سال قبل ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: همچنین طبق گزارش وزارت راه، در سفرهای نوروزی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر با هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی بوس و کرایه جابجا شده‌اند. البته در این بازه زمانی ۱۲ میلیون صندلی برای مسافران آماده شده بود و در واقع از ۶۲ درصد ناوگان استفاده شده است.


این نماینده مجلس گفت: کمترین تلفات در حمل و نقل عمومی با حدود ۳درصد بوده است. ما معتقدیم تاثیر ابقای وزیر راه در سفرهای نوروزی مشخص شده است و کمیسیون عمران هم رضایت عمومی از خدمات وزارت راه و نیروی انتظامی در نوروز دارد.


موسوی اظهار کرد: در سفرهای نوروزی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با قطار مسافری جابجا شده‌اند، در خطوط ریلی و حرکت قطارها در نوروز میانگین تاخیر تنها ۱۵ ثانیه بوده و در رسیدن به مقصد هم میانگین عمومی ۲۷ دقیقه بوده است که این امر نشانگر نظمی در ناوگان ریلی است. همچنین سفرها ۱۰ درصد افزایش داشته و واگن ها نوسازی شده بود. من خودم سفر ریلی به همراه خانواده داشتم که از آن راضی بودیم و ما باید هر سال افزایشی در سفرهای ریلی داشته باشیم.


این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین اظهار کرد: براساس گزارش راهور تعداد فوتی ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته ولی قدر مطلق آن باتوجه به افزایش سفرها کاهش داشته است. همچنین در ۷۰ درصد تصادفات، عوامل و خطای انسانی (سبقت به جلو و انحراف به چپ) علت اصلی بوده است که این نشان می دهد باید به آموزش رانندگان بیشتر توجه شود و کنترل ها بر رانندگان بیشتر شود و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا تلفات کنترل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ۳۶ درصد تصادفات در اثر واژگونی خودروها بوده، یادآور شد: شاید عامل خودرو و یا نقاط حادثه خیز در این امر دخیل باشد، که نیاز به کالبد شکافی وجود دارد. همچنین ۳۸ درصد جانباختگان مربوط به واژگونی خودروها بوده و این نشان می‌دهد خودرو استحکام لازم را نداشته و ایمنی ماشین خوب نبوده است.


موسوی ادامه داد: پارسال اولین خودروی حادثه ساز پراید بوده که امسال نیز پراید هم در فراوانی سفر و هم در حادثه اول بوده است و این نشان می‌دهد پراید وسیله سفر نیست.


وی افزود: ۱۶ درصد مرگ و میر در سوانح جاده‌ای مربوط به موتورسواران است و باید ممنوعیت هایی در این زمینه ایجاد شود.


این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: در سال جاری تلفات اتوبوسی تعدادش کاهش یافته و از ۵.۲ درصد به زیر ۳ درصد رسیده است. در واقع هم ناوگان اتوبوسرانی تجهیز شده و هم به معاینه فنی دقت شده، سرعت سنج و دستگاههای کنترلی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست.


به گفته موسوی بیشترین مسافر جابجا شده به ترتیب مربوط به تهران با ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر، بعد خراسان رضوی با ۹۵۰ هزار نفر، بعد اصفهان با ۶۵۰ هزار نفر، فارس با ۵۵۰ هزار نفر، خورستان با ۴۰۰ هزار نفر و اذریایجان غربی با ۳۳۰ هزار نفر و ‌آذربایجان شرقی با ۳۰۰ هزار نفر است و کمترین مسافر جابجا شده مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.


این عضو کمیسیون عمران مجلس ۱۱ درصد تلفات را مربوط به عابرین عنوان کرد و گفت: همچنین تصادف کامیون ها ۶ درصد بوده و چون در این تصادفات، هم تلفات می‌گیرند و هم تلفات می دهند، این آمار قابل توجه است.


نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: مناطقی که مرگ و میر آنها در سوانح رانندگی افزایش داشته به ترتیب یزد، جنوب کرمان، گیلان، خوزستان و شمال استان فارس است.


وی در پایان گفت: ۶۸ درصد سوانح مربوط به خودروهای سواری است، ما باید حمل و نقل عمومی را تقویت و نظر مردم را به این نوع سفر جلب کنیم.


منبع: ایسنا





۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن