تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793379535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست صمیمی وزیر ارتباطات با طلاب فعال فضای مجازی مطرح شد؛ بومی‌سازی نرم‌افزارهای پیام رسان برای توسعه برنامه‌های محتوایی داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست صمیمی وزیر ارتباطات با طلاب فعال فضای مجازی مطرح شد؛بومی‌سازی نرم‌افزارهای پیام رسان برای توسعه برنامه‌های محتوایی داخلی
خبرگزاری فارس: بومی‌سازی نرم‌افزارهای پیام رسان برای توسعه برنامه‌های محتوایی داخلی
نشست صمیمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با طلاب فعال در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود واعظی عصر امروز در ادامه سفر یک روزه به استان قم همزمان با نخستین روز هفته دولت، با حضور در جمع طلاب فعال در فضای مجازی در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، فعالیت‌ها و برنامه‌های طلاب فعال فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد. مدیرکل فناوری اطلاعات استان قم در ابتدای این نشست با بیان اینکه رویکرد مردم به سمت محتواهای داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است، افزود: حوزه محتوا شاخه‌های زیادی دارد که در تمام این شاخه‌ها می‌توان با استفاده از نظر کارشناسان فعالیت کرد.
سیدحسن هانی با اشاره به اهمیت استفاده از طلاب در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: با شاخه بندی و جذب علاقه مندان این فضا، سعی شده از ظرفیت طلاب استفاده کنیم.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با بیان اینکه 1400 نفر مبلغ تأیید شده در فضای مجازی داریم، گفت: 92 هاست به صورت رایگان از طریق وزارت ارتباطات در اختیار گروه‌های تبلیغی قرار گرفته که وضعیت خوبی برای خدمات در این بخش ایجاد کرده است.
حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد آموزش فعالان فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و افزود: علاوه بر ساماندهی مبلغین فعال در این عرصه دوره‌های آموزشی فعالیت در فضای مجازی به طور مستمر برگزار می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با تاکید بر اینکه سعی داریم تولید محتوا را به عنوان کسب و کار معرفی کنیم گفت: باید محتوا را به عنوان ثروت و منبع درآمد معرفی کنیم و ساعت‌ها در این زمینه وقت گذاشته شده است و بخش قابل توجهی از این مساله را در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسانده‌ایم.
محمود واعظی تصریح کرد: برای اینکه تولید محتوا بازاری شود و در دسترس همگان باشد، تعرفه‌ها را به حداقل رساندیم، با اینکه بنا نداریم دیتا سنترداری کنیم اما در برخی شهرها این امکان ایجاد شده و به رایگان در اختیار برخی مجموعه‌ها گذاشتیم و تعرفه‌ها را هم به شدت پایین آوردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش630  میلیارد تومانی درآمدهای این وزارتخانه با ارائه این تخفیف‌ها تصریح کرد: با این حال اما سعی داریم با این کاهش درآمد بسترسازی تولید محتوا و استفاده از آن صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا اساس کار ما است؛ اگر به تولید محتوای فاخر نپردازیم، تنها ابزار درست کردیم نه اینکه خدمتی نکرده‌ایم بلکه باید پاسخگو باشیم که پهنای باندی درست کردیم که مردم با استفاده از آن از محتوای نامناسب بهره می‌گیرند.
فعالان شبکه مجازی در گروه‌های وبسایت، نرم افزارهای پیام رسان و... در این نشست گزارشی از فعالیت‌های خود در فضای مجازی ارائه کردند.
فعال مجازی در گروه وبسایت‌ها در این نشست با اشاره به فعالیت‌های وبسایت‌های کوثرنت و کوثر بلاگ گفت: این سایت با پوشش خدمات گسترده فضای مجازی برای طلاب خواهر در صدد توسعه برنامه‌های خود برای تمام بانوان جهان است و تاکنون استقبال بسیار خوبی از امکانات این مجموعه شده است.
یکی از فعالان نرم افزارهای پیام رسان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت بومی سازی نرم افزارهای پیام رسان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های محتوایی فعلی در فضای نرم افزارهای پیام رسانی انجام می‌شود که بستر فعالیت آن‌ها در داخل کشور نیست و اگر روزی این نرم افزارها در کشور غیرفعال شود، تمام فعالیت‌های صورت گرفته در آن‌ها ابتر باقی می‌ماند.
فعال محتوایی فضای مجازی نیز با تاکید بر ضرورت بازطراحی پیوست فرهنگی فضای مجازی گفت: محتواهای ارزشمندی وجود دارد که در بین موازی کاری‌ها در فضای مجازی مورد غفلت واقع شده‌اند که اگر روند فعالیت‌های محتوایی فضای مجازی بازطراحی شود می‌توان از امکانات موجود بهتر بهره گرفت.
انتهای پیام/78027/و40

1395/06/02 :: 17:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن