تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797820435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

10 بازی ویدئویی که شما را مجبور به پاسخ دادن به سوالاتی غیرممکن می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

10 بازی ویدئویی که شما را مجبور به پاسخ دادن به سوالاتی غیرممکن می‌کنند "ترجمه شده از وبسایت whatculture" بسیاری دوست دارند که در بازی‌ها نقش قهرمان را ایفا کنند. اگر در یک دو راهی میان درست و غلط قرار بگیرند، ترجیح می‌دهند که کار خوب را انجام دهند  تا اینکه سود و زیان هر تصمیم را بسنجند. اگر موضوع کشتن یک انسان و یا نکشتنش باشد، خیلی ها "نکشتن" را انتخاب می‌کنند و اگر جایی در بازی امکان نجات دادن یک شخصیت را داشته باشند حتما اینکار را انجام می‎دهند، هرچه نباشد، آدم خوبه بودن حس فوق‎العاده‎ای به همراه دارد. خوشبختانه این رویکرد در اکثر موارد جواب می‌دهد و بازیکنان پاداش خوب بودن خود را می‌گیرند و بالعکس. مثلا در Elder Scrolls اگر شما کسی را بکشید شاید بتوانید وسایلش را غارت کنید، اما وقتی همه از شما متنفر شدند و از معامله کردن با شما و یا  دادن اطلاعات به شما سرباز زدند از تصمیمتان پشیمان خواهید‌شد. اما مشکل اینجاست که در خیلی از بازی‌ها، انتخاب گزینه‌ی درست آسان است، یعنی کاملا مشخص است که هر انتخاب، چه پیامدهایی خواهد ‌داشت و مشخص است که خوب بودن بهتر است. اما در واقعیت که اینطور نیست! پس گاهی یک بازی مساله‌ای را بر سر راهتان قرار می‌دهد که پاسخ دادن به آن غیر ممکن است. در این موارد، درست و غلط و یا برد و باختی در میان نیست، فقط باید بسنجید و ببینید که بهترین کاری که در این موقعیت می‌توان انجام داد چیست. باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید و در مورد سرنوشت دوستانتان و یا سرنوشت یک جامعه تصمیم بگیرید. در این شرایط بازیکن همیشه این نگرانی را با خود دارد که شاید تصمیم بدی بگیرد؛ تصمیمی که خرابی‌های جبران ناپذیر به همراه داشته باشد و پایان بازی را تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی شخصیت‌های مورد علاقه‌اش را به مرگی محتوم سوق دهد.

10. The Walking Dead : فصل اول فصل اول، اپیزود دوم. بعد از یک روز کابوس‌وار و دیدن صحنه‌هایی فجیع، بازماندگان بی‎پناه و آواره رها شده‌اند. مغزشان کار نمی‌کند و از اخلاقیات تهی گشته‎اند. درست همان زمانی که احساس می‌کردند اوضاع خیلی بد است، ماشینی را در میانه‌ی جاده پیدا می‌کنند که پر از جعبه‌های آذوقه است. تصمیم: آیا غذاها را برمی‌دارید و باعث می‌شوید که یک گروه دیگر از گرسنگی بمیرند؟ یا خودتان ریسک گرسنگی را به جان می‌خرید؟ درست است که حتی در بدترین شرایط، دزدی کردن، مخصوصا از کسی که در شرایط شماست، عملی غیر انسانی محسوب می‎شود اما این را هم در نظر بگیرید که ماشین وسط جاده رها شده. نشانه‎هایی وجود دارد که می‌گوید کسانی به تازگی اینجا بوده‌اند. اما کسی چه می‌داند؟ از کجا معلوم که برگردند؟ تازه اگر این غذاها را بر ندارید ممکن است همان جا بمانند و هدر بروند. اگر هر اپیزود را تمام کرده باشید، می‌دانید که تصمیمات شما پیامدهای خاص خودشان را دارند اما وقتی در همین ابتدای بازی به چنین مشکلی بر می‌خورید، به چنین مساله‎ای فکر نمی‌کنید.

9. Spec Ops: The Line در قلب قلمرو دشمن هستید؛ واحد 33 گروهی از شهروندان بی‎گناه را دستگیر کرده‌است. گولد، رهبر پناهنده‌ها(Refugee) که قبلا تیم شما را نجات داده بود و همینطور مسئول نجات جان افراد بسیاری از دست واحد 33 بی‎رحم است، حالا دستگیر شده و بازجویان در حال شکنجه‌ی دیگر زندانیان برای گرفتن اطلاعاتی بسیار مهم هستند. تصمیم: آیا مامور گولد را نجات می‌دهید و می‌گذارید که آن چند شهروند بی‎گناه کشته شوند؟ یا نجات جان آنها را به نجات گولد ترجیح می‌دهید؟ این تصمیم به شجاعت و یا زیرکی فرد برمی‌گردد ولی هر کدام از این‌ها در یک موقعیت جنگی، بسته به شرایط، می‌توانند تصمیم درست باشند و مانند بسیاری از انتخاب‌های دیگر Spec Ops: The Line، هیچ کدام به نتایج دلخواه نمی‌انجامند. موضوع رسیدن به یک راه حل صلح آمیز نیست، بلکه به حداقل رساندن خسارات است.

8. Fallout 3: The Pitt پیت که قبلا پیتزبرگ نام داشت، حالا تبدیل به بهشتی برای برده‎دارها شده تا از بردگان‎شان  کار اجباری بکشند. شهر سلطه‌ی لرد آشر قرار دارد و او با اعمال زور و رعب و وحشت، بردگان را به کار کردن بی وقفه در کارخانه‌ی فولاد، برای تولید سلاح وا می‌دارد. ممکن است آشر به نظر پلید بیاید اما تلاش می‌کند تا کارهایش را توجیه کند. اینطور که اعمالش را تلاشی برای جلوگیری از یک بیماری مسری خطرناک به نام Troglodyte Degeneration Contagion می‌داند. بیماری‌ای که مانع تولد انسان ها می‌شود و در نهایت، مبتلایان را به هیولاهایی خطرناک تبدیل می‌کند.   در چنین شرایطی، آشر معتقد است که شهر پیت نمی‌تواند بدون استفاده از نیروی کار بردگان دوام بیاورد. در حالی که دختر او "مری" درمان احتمالی این بیماری مسری را در بدن خود دارد و برگ برنده‌ای برای پایان دادن به بردگی مردم پیت است. تصمیم: آیا حاضرید مری را بدزدید تا به برده داری در پیت پایان دهید؟ یا اینکه به پدر و مادر او اجازه می‌دهید تا تحقیقات خود را برای پیدا کردن درمان این بیماری ادامه دهند؟ در این مورد باید تصمیم قطعی و فوری خود را بگیرید و هیچ درست و غلطی در کار نیست.

7. Mass Effect 2 از زمانی که "گث"‌ها توسط "کوارین"ها به وجود آمدند تا به عنوان نیروی کار مورد استفاده قرار گیرند، همچون طاعونی در کهکشان صرفا تباهی به بار آوردند. این بردگان، به محض به دست آوردن ادراک ذهنی، بر علیه اربابان خود شوریدند و خیلی از آنها را از بین بردند، اما هر چقدر هم که آن‎ها ویرانگر باشند، بازهم  گونه‌ای از هوش مصنوعی هستند که به آگاهی ذهنی و فکری رسیده‌اند. تصمیم: شما به ایستگاه Heretic می‌روید تا ویروسی را آزاد کنید. این ویروس قابلیت ناتوان‌سازی گث‌ها را دارد. آیا دوباره برنامه‎شان را می‌نویسید یا آنها را نابود می‌کنید؟ اولین تصمیم، نقض حقوق یک گونه‌ی دارای ادراک و تقلیل دادن آنها به بردگانی بی اختیار است، و دومی ریشه‎کن کردن آنها، یک زندگی برده وار یا نابودی سریع؟ تصمیم ساده‌ای نیست.

6. Deus Ex بعد از متوقف کردن باب پیج، یک میلیاردر دیوانه که رویای حکومت بر دنیا را در سر داشت، شما با یک مساله‌ی مهم مواجه می‌شوید؛ حالا باید چکار کنید؟ اولین کاری که می‌توانید انجام دهید رفتن به سمت ایلومیناتی(illuminati) و حکمرانی مخفیانه بر دنیاست، و اینکه جلوی کسانی مانند باب پیج را بگیرید تا دیگر به قدرت نرسند و دومین کار پیوستن به HELIOS AL و تبدیل شدن به یک فرمانروای قادر و خیراندایش است که به هیچ کس پاسخ نمی‌دهد؛ و سومین کار هم نابودی تجهیزات و امکانات و برگرداندن قدرت به مردم. تصمیم: آیا به HELIOS AL یا ایلومیناتی می‌پیوندید یا اینکه کلا همه چیز را نابود می‌کنید تا حکومت جدیدی شکل گیرد؟ نابود کردن همه چیز، قدرت را به مردم می‌دهد اما دنیا دوباره به اعصار تاریک باز می‌گردد. پیوستن به HELIOS به شما قدرتی می‌دهد که می‌توانید هر تغییری که می‌خواهید در دنیا ایجاد کنید اما اینکه یک نفر چنین قدرتی داشته باشد به نظر درست نمی‌آید. یا اینکه می‌توانید به  ایلومیناتی ملحق شده و گروه‌هایی را بر مسند قدرت قرار دهید که البته ممکن است این گروه‌ها از قدرت خود سو استفاده کنند متاسفانه هر انتخابی که داشته باشید، مجموعه در ادامه همه‌ی را با ادغام به نوعی نادیده می‎گیرد، یعنی در نسخه بعدی برای اینکه به کسی برنخورد، به نوعی از عواقب انتخاب هر 3 پایان احتمالی در دنباله سازی خود بهره می‎برد.

5. Skyrim Skyrim از آن دسته بازی‌هایی است که تصمیمات اخلاقی ساده ای جلوی پایتان می‌گذارد و از شما می‌خواهد بین خوب و بد یکی را انتخاب کنید. اما یک تصمیم وجود دارد که با بقیه فرق می‌کند و از شما می‌خواهد تا تحمل تفاوت فرهنگی و آزادی مذهبی را با ظرافت، مورد قضاوت قرار دهید. با امضای پیمان White-Gold، ایمپریال‌ها پرستش تالوس، که مورد احترام نورد‌ها بود را ممنوع کردند. در پاسخ، استورم لوک‌ها یک جنگ داخلی را بر علیه دیکتاتوری ایمپریال آغاز کردند. آنها خواستار به قدرت رسیدن آلفریک استورم لوک و سلب قدرت از ایمپریال‌ها بودند. تصمیم: شما طرف ایمپریال‌ها هستید یا استورملوک‌ها؟ با اینکه سلب آزادی مذهبی کار بسیار ناشایستی است اما این را هم در نظر داشته‌باشید که ایمپریال‌ها پرستش تالوس را تنها برای صلح با آلدمری دومینیون منع کردند تا باعث به وجود آمدن یک جنگ بزرگ دوم و کشته شدن افراد بسیار نشوند. استورم لوک‌ها هم گرایش به سواستفاده از دیگر گروه‌های نژادی داشتند و آلفریک در صورت به قدرت رسیدن تنها به آزادی نورد‌ها اهمیت خواهد داد.

4. GTA IV گذشته‌ی نیکو بلیک، به سیاهی حالش است. مملو از مرگ و خشونت و خیانت. عجیب است که با وجود این همه رنج و بدبختی در لحظه لحظه‌ی زندگی‌اش، چطور کارش به دیوانگی نکشیده‌است. در جنگ بوسنی به او وهمراهان نظامی‌اش توسط یکی از اعضای خود تیم، به نام دارکو برویک خیانت شد. نیکو قسم خورد که انتقام بگیرد اما امکان گیر انداختن او را نداشت. سرانجام لحظه‌ای می‌رسد که دارکو را کت بسته جلوی پای او می‌اندازند. تصمیم:  آیا دارکو را می‌کشید یا اجازه می‌دهید که زندگی کند؟ کارهای دارکو چندین نفر را در جنگ به کشتن داد ولی با اینحال مرگش، برای نیکو آرامش به همراه نخواهد آورد. به علاوه به نظر می‌رسد که دارکو مشتاق مردن باشد، چرا که از کرده‌اش پشیمان است و پیامد‌های خیانت عذابش می‌دهند. اگر تصمیم بگیرید دارکو را بکشید، نیکو فورا پشیمان می‌شود، پس انتقام همیشه جواب نیست.

3. Mass Effect بعد از شکست دادن سیرن، باید در مورد مسائل بسیار مهمی تصمیم بگیرید؛ تصمیماتی که بر روی کل کهکشان تاثیرمی‌گذارند. یکی از این تصمیم‌ها در مورد شورای کهکشانی است که که اکنون به دورترین نقطه کهکشان گریخته. جوکر شما را مطلع می‌کند که کشتی می‌تواند از حمله‌ی کشتی‌های دشمن نجات پیدا کند اما اگر یک سری کارها فورا انجام شوند. مشکل اینجاست که نجات این شورا به مرگ عده‌ی زیادی می‌انجامد. تصمیم: آیا حاضرید جان انسان‌ها را برای نجات شورا قربانی کنید؟ با می‌گذارید که شورا نابود شود؟ تاکنون انسان‌ها نقش مهمی در تصمیم گیری نداشتند و شورا دائم به آنها دروغ می‌گفت. بنابراین اگر شورا نابود شود، می‌توان جایگاهی را برای انسان‌ها در مجلس در نظر گرفت و از مرگ انسان‌ها هم جلوگیری کرد. در نهایت، تصمیم بر سر این است که حاضرید با خودخواهی، منافع انسان‌ها را به  باقی کهکشان ترجیح دهید یا خیر؟ با اینکه تصمیمتان چندان تاثیری در این مجموعه ندارد اما باز هم یکی از نقاط مهم در طول تجربه‎تان از بازی خواهد بود.

2.Heavy Rain آزمون Lizard. به "ایتن" گفته می‌شود که برای نجات جان پسرش و پیدا کردن یک تراشه‌ی دیگر برای گوشی‌، باید انگشتش را جلوی دوربین قطع کند. اگر اینکار را قبول کنید، ایتن لوازم لازم را جمع می‌کند و روی میز می‌گذارد. می‌توانید برای تسکین دردتان ویسکی بنوشید، چوبی را گاز بگیرید و انگشتتان را ضد عفونی کنید. سپس وسیله‌ی لازم را انتخاب کرده و انگشتتان را قطع می‌کنید. تصمیم: آیا حاضرید برای نجات جان پسرتان چنین فداکاری ای را انجام دهید؟ می‌توانید از همان راهی که آمده اید برگردید و این کار را نکنید اما رد شدن در این آزمون می‌تواند به مرگ پسرتان منجر شود. در حین تصمیم گیری نمی‌توانید حدس بزنید که آیا قطع عضو کردن فایده ای خواهد‌داشت یا خیر ولی بعد از انجام اینکار، متوجه فایده‎اش می‎شوید و ایتن سرنخ دیگری در یافتن پسرش می‎گیرد.

1.Fable  بعد از شکست دادن لوسین در پایان بازی، بازیکن در شرایط تصمیم گیری بسیار سخت قرار می‌گیرد؛ ثروت، عشق یا فداکاری. ثروت به بازیکن 1000000 طلا می‌دهد، مبلغی که به شما کمک زیادی خواهد کرد و می‌توانید با آن چیزهای زیادی بخرید. عشق، خانواده تان را به زندگیتان برمی‌گرداند؛ خواهرتان، همسرتان، بچه هایتان و همینطور سگ باوفایتان را. فداکاری افرادی را برمی‌گرداند که به خاطر لوسین کشته شدند؛ غریبه‌های بی گناهی که شاید حتی یک بار هم آنها را ندیدید. تصمیم: میزان خودخواهیتان چقدر است؟ کاملا خودخواه؟ کمی خودخواه؟ و یا فداکار؟ هر تصمیمی که بگیرید احساس خواهید کرد که چیزی را از دست داده اید؛ بهترین دوستتان را، پول هنگفت و یا جان تعداد زیادی ار مردم آلبیون را، در این موقعیت هیچ بردی وجود ندارد. پردیسی‌های عزیز به پایان این مقاله رسیدیم. اکنون نوبت شماست که از موقعیت‌های پیچیده‌‌ای که  در آن قرار گرفته‌اید و در مقاله به آن‌ها اشاره‌ای نشده برای ما بگویید ...






26 فروردين 1397





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن