تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796746223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل: دعوا در کاخ سفید به سود تندروها تمام شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل: دعوا در کاخ سفید به سود تندروها تمام شد
سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد: با آمدن جان بولتون و احتمالا مایک پمپئو در دولت ترامپ، احتمال خروج امریکا از برجام افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس‌جمهور کنونی امریکا برای جبران ناکامی‌های خود و تحقق بخشیدن به سیاست‌ها و شعارهای افراطی خود – که مثلث رکس تیلرسون، ژنرال مک‌مستر و ژنرال متیس مانع آن بودند – دست به اقدام‌هایی حتی به بهای گزاف بزند.


سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد: با آمدن جان بولتون و احتمالا مایک پمپئو در دولت ترامپ، احتمال خروج امریکا از برجام افزایش می‌یابد.


سیدعلی خرم در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برکناری ژنرال هربرت مک‌مستر از مقام دستیار امنیت ملی و انتخاب جان بولتون از سوی دونالد ترامپ گفت: دونالد ترامپ در حدود ۱۵ ماهی که وارد کاخ سفید شده است، ناکامی‌هایی در حد وسیع و عمیق در صحنه سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته است.


ترامپ برای جبران ناکامی‌ها تیلرسون و مک‌مستر را تغییر داد


وی با بیان اینکه ترامپ تلاش می‌کند خود را فردی عملگرا نشان دهد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور کنونی امریکا برای جبران ناکامی‌های خود و تحقق بخشیدن به سیاست‌ها و شعارهای افراطی خود – که مثلث رکس تیلرسون، ژنرال مک‌مستر و ژنرال متیس مانع آن بودند – دست به اقدام‌هایی حتی به بهای گزاف بزند.


این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: دونالد ترامپ از زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تاکنون شعارهایی نظیر آتش زدن برجام، لغو نفتا، خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس، از بین بردن قرارداد ترنس پاسفیک و افزایش تعرفه‌های تجاری علیه چین و حتی متحدان اروپایی را داده بود. اگر او در این مدت به برخی از این شعارها رنگ عملی بخشیده است اما تیم امنیت ملی و سیاست خارجی او – اگرچه از همفکرانش انتخاب شده بودند – تحت تاثیر جایگاهی که در آن قرار گرفته بودند و همچنین بهره‌گیری از عقلانیت به ترامپ یادآور می‌شدند انجام چنین کارهایی مقدور نیست و او را از کارهای افراطی نهی می‌کردند.


ناراحتی ترامپ از استقلال عمل و نظر تیم امنیت ملی


خرم با بیان اینکه ترامپ از اینکه تیم امنیت ملی سیاست خارجی‌اش دنباله‌رو او نیست و استقلال عمل و نظر دارد، ناراحت بود، تصریح کرد: دو گروه در کاخ سفید و در میان عوامل اجرایی و حلقه مشاوران ترامپ حضور داشتند؛ گروه نخست شامل گروه بازها می‌شد که از عمده‌ترین این افراد جان بولتون، نیکی هیلی و رودی جولیانی هستند که افراد تندرویی محسوب می‌شوند و گروه دیگر، کبوترها بودند که نیروهای متعدلی محسوب می‌شدند که عهده‌دار مناصب اجرایی بودند که می‌توان به تیلرسون، مک‌مستر و متیس اشاره کرد.


دعوا در کاخ سفید به سود تندروها تمام شد


وی افزود: گروه بازها که بیشتر مشاوران ترامپ را شامل می‌شوند معتقد به انجام اقدام‌های عملی و افراطی در عرصه سیاست خارجی بودند ولی کبوترها معتقد به پیشبرد امور در قالب دیپلماسی و مذاکره بودند اما در نهایت، با توجه به ناکامی‌های ترامپ، دعوا در کاخ سفید به سود تندروها تمام شد و در نهایت دیدیم افرادی نظیر تیلرسون و مک‌مستر از دولت ترامپ اخراج شدند.


این دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه تیم کنونی سیاست خارجی و امنیت ملی ترامپ یکدست شده است، خاطرنشان کرد: تندروی، اعتقاد به اقدامات یکجانبه، اعتقاد به تحریم به عنوان یک اهرم فشار و خروج از برجام از مهمترین اعتقادات تیم جدید سیاست خارجی و امنیت ملی کاخ سفید است. به عبارت دیگر، ترامپ یک تیم جنگ‌طلب ایجاد کرده است تا بتواند با آسودگی بیشتر و امر و نهی کمتر نیات خود را عملی کند.


خرم با بیان اینکه جان بولتون از مخالفان سرسخت ایران در ایالات متحده محسوب می‌شود، ابراز داشت: مخالفت‌های جان بولتون با ایران تازه نیست و او از ۱۵ سال قبل هم دشمنی آشکاری با جمهوری اسلامی داشت و قرار گرفتن او در مقام دستیار امنیت ملی ترامپ، حلقه مایک پمپئو و نیکی هیلی را تکمیل می‌کند و احتمالا ما در سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش تحریم‌ها و تشدید ادعاهایی علیه ایران خواهیم بود.


احتمال خروج از برجام با آمدن بولتون و پمپئو افزایش می‌یابد


وی با بیان اینکه جان بولتون حتی به اصلاح برجام نیز اعتقادی ندارد، عنوان کرد: با آمدن او و احتمالا مایک پمپئو در دولت ترامپ، احتمال خروج امریکا از برجام افزایش می‌یابد.







۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن