تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797658074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه کنسرت برای یک خانواده 4نفره چقدر تمام می‌شود؟/ چه قشری از جامعه می توانند بلیط کنسرت بخرند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هزینه کنسرت برای یک خانواده 4نفره چقدر تمام می‌شود؟/ چه قشری از جامعه می توانند بلیط کنسرت بخرند
خبرگزاری فارس: هزینه کنسرت برای یک خانواده 4نفره چقدر تمام می‌شود؟/ چه قشری از جامعه می توانند بلیط کنسرت بخرند
این روزها و با گران شدن هر چه بیشتر بلیت کنسرت ها هر فردی با هر طبقه ای توان حضور درکنسرت ها را ندارد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، میزان نوشت: کنسرت های موسیقی درحالی یکی پس از دیگری برگزار می شود که قیمت بلیت های آن ها بسیار بالا است و تمامی قشرهای درآمدی جامعه توان خرید چنین بلیت هایی را ندارند.
به طور یقین سالن اجرا، درجه خواننده و میزان شهرت و محبوبیت او در تعیین قیمت بلیت های کنسرت تأثیر می گذارد به نحوی که هر چقدر خواننده مور نظر شناخته شده تر باشد قیمت بلیت های کنسرت او گران تر است و هر چقدر ظرفیت کمی والبته درجه  کیفی سالن نیز در سطح مطلوب تری قرار داشته باشد مهر تأییدی بر افزایش قیمت بلیت ها می خورد.
در روند برگزاری یک کنسرت موسیقی هزینه های بسیاری از جمله مبلغ توافقی پرداختی تهیه کننده به خواننده برای هر نوبت اجرا ، دستمزد نوازنده ها و بخش دیگر از هزینه ها نیز وجود دارد که تمامی این موارد به علاوه انگیزه کسب سود و منفعت هر چه بیشتر از سوی تهیه کننده ها، دست به دست هم می دهد تا در برخی موارد حتی شاهد فروش بلیت 190 هزار تومانی برای کنسرت یک گروه موسیقی خارجی در تهران باشیم.
بلیت های یک کنسرت به طور معمول و در حالت میانگین از 40 تا 130 هزار تومان به فروش می رسد که در بسیاری از موارد و با اقدامی که می توان از آن کسب سود بیشتر نام برد، این رقم ها از 45 تا 140 یا 150 هزار تومان هم می رسد.
یکی از محورهای قابل توجه در قیمت گذاری بلیت های یک کنسرت بر حسب جایگاه صندلی است که فرد خریداری می کند به گونه ای که هر چقدر قیمت بلیت پایین تر باشد فرد به انتهای سالن نزدیک تر و از خواننده و فضای اجرا دورتر می شود اما درمقابل، فردی که بلیت 130 هزار تومانی خریداری می کند یا در ردیف دوم قرار می گیرد یا در نهایت یکی دو ردیف عقب تر از ردیف اختصاصی می نشیند. 
باید توجه داشته باشیم که سالن های برگزاری کنسرت در حالی رقم های نجومی برای اجاره یک شب به تهیه کننده ها اعلام می کنند که برخی از آن ها کیفیت صوتی خوبی به خواننده و مخاطب او ارائه نمی دهند و حتی هنگام پایان برنامه به منظور جلوگیری از خراب شدن احتمالی آسانسورها، آن ها را می بندند تا مردم مجبور شوند راه های طولانی و پر پیچ و خم را با قدم های پیاده طی کنند تا از سالن اصلی خارج شوند.
اگر فردی برای حضور در یک کنسرت موسیقی بخواهد یک جایگاه معمولی را انتخاب کند که در عین حال قیمت آن نیز متعادل تر باشد، باید یک بلیت تقریباَ 80 هزار تومانی خریداری کند.
به طور یقین فردی که به کنسرت می آید برای سپری کردن اوقات خود همراه با اعضای خانواده یا دوستانش به این محل قدم می گذارد که در این صورت تعداد بلیت ها از یک نفر بالاتر می رود و برای یک خانواده 4 نفره رقمی حدود 320 هزار تومان تعیین می شود.
قیمت بلیت های کنسرت جدا ازمبلغی است که چنین خانواده ای برای صرف شام در کنار یکدیگر و یا خرید بنزین برای خودروی مورد استفاده خود هزینه می کنند. 
با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که تنها قشر خاصی از جامعه توانایی حضور درکنسرت ها را دارند و در این روند پدر خانواده ای که حقوق ناچیزی دریافت می کند و نگران پرداخت اجاره خانه در سر ماه، تأمین لوازم مورداستفاده خانواده و خرج منزل به طور  کلی است، نمی تواند از اجرای زنده موسیقی به عنوان یکی از اقلام هنری در سبد خانوار خود نام ببرد. مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

1395/06/02 :: 16:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن