تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793349542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از سفر دوره‌ای ظریف به آمریکای لاتین ظریف در کوبا/از ادای احترام به مارتی تا دیدار 2 ساعته با کاسترو + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سفر دوره‌ای ظریف به آمریکای لاتینظریف در کوبا/از ادای احترام به مارتی تا دیدار 2 ساعته با کاسترو + عکس
خبرگزاری فارس: ظریف در کوبا/از ادای احترام به مارتی تا دیدار 2 ساعته با کاسترو + عکس
وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین مقصد از سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آمریکای لاتین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور انجام سفری دوره‌ای به آمریکای لاتین و در رأس یک هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی صبح یکشنبه تهران را به مقصد هاوانا پایتخت کوبا ترک کرد. وی در بدو ورود به هاوانا مورد استقبال معاون وزیر خارجه کوبا و کامبیز شیخ حسنی سفیر ایران وارد هاوانا قرار گرفت.  

استقبال معاون وزیر خارجه کوبا از ظریف در فرودگاه هاوانا   وزیر خارجه ایران در ابتدای این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسبات خوب سیاسی و اقتصادی ایران با اکثر کشورهای آمریکای لاتین گفت: امیدواریم در سفر به ٦ کشور این منطقه بتوانیم روابط سیاسی را تقویت کرده و زمینه را برای همکاری‌های گسترده‌تر بخش خصوصی فراهم کنیم. ظریف همچنین در بدو ورود به هاوانا روابط ایران و کوبا را در ابعاد سیاسی و اقتصادی بسیار حسنه خواند و گفت: در دیدار با مقامات کوبایی درباره همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی صحبت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه ایران با کوبا دارای روابط بسیار حسنه هم در بعد سیاسی و هم اقتصادی و هم علمی و فناوری است، عنوان کرد: در آستانه نشست سران عدم تعهد در ونزوئلا همکاری و هماهنگی با کشورهای دوست و هم نظر ما در عدم تعهد به عنوان یک ضرورت و گسترش روابط اقتصادی با آمریکای لاتین به عنوان یکی از شرکای قدیمی ایران به عنوان یکی از اولویت های ما دستورکار این سفر  قرار دارد.  وی یکشنبه شب در مراسم ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا و در جمع هیات همراه، سفر به آمریکای لاتین را فرصت خوبی برشمرد و گفت: گرچه این سفر دیرهنگام انجام شد ولی در شرایط ویژه رفع تحریم‌ها و در راستای حضور موثر در این منطقه، فرصت خوبی است.   

ظریف در ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا   وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حضور خوبی در این قاره داشته، عنوان کرد: نیاز است با تلاش کارآفرینان بخش خصوصی و مدیران دولتی از شرایط فراهم شده برای رفع موانع و حضور فعال‌تر در این منطقه استفاده بهینه صورت گیرد.  به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح دوشنبه به وقت محلی با حضور در محل یادبود خوزه مارتی رهبر جنبش استقلال کوبا با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد.  

ادای احترام ظریف به بنای یادبود خوزه مارتی   ظریف در دفتر یادبود خوزه مارتی نوشت: فرصت ارزنده‌ای بود که در سفر به کشور دوست و برادر کوبا نسبت به انقلابی بزرگ، خوزه مارتی که الهام بخش انقلابیون به ویژه در آمریکای لاتین بود، ادای احترام نماییم. اطمینان دارم که روح انقلابی خوزه مارتی در فرمانده فیدل، دولت و مردم کوبا پایدار است.  

یادداشت ظریف در دفتر یادبود خوزه مارتی   وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات کوبایی، با «رودریگو مالمیرتا» وزیر تجارت خارجی کوبا ابعاد مناسبات دو کشور به ویژه ابعاد اقتصادی روابط تهران - کوبا را بررسی کرد. وزیر تجارت خارجی کوبا با حضور در هتل محل اقامت ظریف به رایزنی در خصوص تقویت همکاری‌های تجاری میان دو کشور پرداخت.  در این دیدار طرفین در خصوص زمینه‌های همکاری به‌ویژه در حوزه انرژی، نانو و بیوتکنولوژی، بهداشت و درمان و نیز همکاری‌های بانکی مذاکره کردند. به گزارش فارس، وزیر تجارت خارجی کوبا در این دیدار با بیان اینکه کوبا در حال بازسازی اقتصاد خود است، تمایل کشورش را بر متنوع‌سازی روابط با سایر کشورهای جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک دوست و شریک همیشگی ابراز داشت. وی همچنین از آمادگی کوبا برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات ایران با کشورهای آمریکای لاتین خبر داد. ظریف در مراسم افتتاحیه اولین نشست تجاری مشترک ایران و کوبا طی سخنانی حضور هیات اقتصادی از بخش خصوصی و دولتی ایران در کوبا و شرکت در این نشست را نشانگر علاقه‌مندی ایران به روابط دیرینه و مستحکم با کوبا و آمریکای لاتین خواند.  

نشست تجاری مشترک ایران و کوبا   وی گفت: ایران و کوبا دارای ارتباطات بسیار گسترده در صحنه‌های سیاسی و بین‌المللی هستند و امروز به برکت مقاومت مردم دو کشور، کشورهای سلطه‌گر ناگزیر از تفاهم و گذار از سیاست‌های خصمانه خود حداقل در گفتارشان هستند. وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: فرصت مناسبی است که از فرصت رفع تحریم‌ها علیه ایران و تغییر شرایط در کوبا برای تقویت روابط دو کشور استفاده کنیم. وی با تبریک نودمین سالگرد تولد فیدل کاسترو به دولت و ملت کوبا، خاطرنشان کرد: ما و کوبا از تحریم‌های آمریکا رنج بردیم. به گزارش فارس، همچنین در اولین نشست تجاری ایران و کوبا تفاهمنامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی ایران و کوبا با حضور وزیر خارجه کشورمان و توسط معاونان اتاق‌های بازرگانی دو کشور امضا شد. ظریف در ادامه برنامه‌های خود با حضور در محل وزارت خارجه کوبا با «رودریگز پاریلا» همتای کوبایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.  

دیدار وزرای خارجه ایران و کوبا   وی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم کوبا و تبریک نودمین سالگرد تولد فیدل کاسترو عنوان کرد: ما و شما نشان دادیم که با مقاومت می‌توان بر تحریم پیروز شد و دو کشور توانستند به همسایه قدرتمند خود ثابت کنند که با فشار نمی‌تواند سیاست‌های خود را به پیش ببرد.  رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امرزو ما روابط جدیدی را با کوبا با حضور یک گروه بسیار بزرگ از بخش خصوصی آغاز می‌کنیم، اظهار داشت: همکاری در حوزه‌های فناوری، تکنولوژی، بیوتکنولوژی و دارویی می‌تواند در آینده روابط دو کشور تبلور پیدا کند.  «رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا نیز ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و با بیان اینکه می‌توانیم در آینده شاهد گسترش روابط باشیم، عنوان کرد: روابط سیاسی دو کشور در سطح بسیار عالی قرار دارد و در عرصه بین‌المللی و دوجانبه مناسبات خوبی بین دو کشور وجود دارد.  

دیدار ظریف با وزیر خارجه کوبا   وزیر خارجه کوبا افزود: توانمندی‌ها و چشم‌انداز اقتصادی و فناوری طرفین ما را ملزم می‌کند که آینده بهتری را داشته باشیم. رودریگز پاریلا با بیان اینکه از اراده کامل و تصمیم قطعی برای ارتقای روابط با ایران برخورداریم، گفت: موفقیت‌های ایران برای ما باعث مباهات است. ظریف همچنین در مراسم ضیافت ناهار. همتای کوبایی شرکت کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه برنامه‌های خود با ریکاردو کابریساس معاون رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.  در این ملاقات در خصوص توسعه روابط دوجانبه بویژه در حوزه های انرژی، بهداشت و درمان، همکاری های بانکی و نیز برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک به تفصیل گفت‌وگو و تبادل نظر شد. به گزارش فارس، دیدار با رائول کاسترو رئیس‌جمهور  کوبا آخرین برنامه ظریف در سفر به این کشور بود.  

دیدار ظریف با رئیس‌جمهور کوبا   در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار و به مدت دو ساعت به طول انجامید، در خصوص تقویت همکاری های دوجانبه و بین المللی و نیز تحولات منطقه آمریکای لاتین و خاورمیانه رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد از سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین از هاوانا عازم ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد. رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر پس از نیکاراگوئه به اکوادور، شیلی و بولیوی و ونزوئلا خواهد رفت و با مقامات این کشورها راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه تهران با کیتو، سانتیاگو، لاپاز و کاراکاس و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که پس از اجرای برجام سفرهای دوره‌ای به جنوب شرق آسیا، اقیانوسیه، اروپا و غرب آفریقا داشت. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار بود نیمه دوم اردیبهشت سال جاری سفری به چند کشور آمریکای لاتین شامل برزیل، کوبا، ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه داشته باشد که به دلیل تحولات داخلی یکی از کشورهای مقصد این سفر به تعویق افتاد. انتهای پیام/

1395/06/02 :: 13:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن