تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796848220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش مارهای سمی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به شکار مارهای سمی برای گرفتن سم و ساختن پادزهر هشدار داد.



به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان ، مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کمیته ملی راهبردی حفاظت ومدیریت مارهای سمی ایران با بیان اینکه در سال های اخیر ، تغیییرات اقلیمی و همچنین روند بهره برداری غیر معقول از منابع طبیعی و حیات وحش کشورمان موجب تخریب و دگرگونی تنوع زیستی و برهم خوردن تعادل اکولوژیکی شده است، اظهار داشت: در این میان مارهای سمی گونه هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله با هدف استحصال سم و تولید پادزهر و یا سایر مقاصد دارویی دیگر با برداشت بی رویه، جمعیت شان در آستانه تهدید جدی قرار گرفته و ادامه این روند قطعا پیامدهای ناگواری در این زمینه به همراه خواهد داشت.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست طی چند سال اخیر و در راستای وظایف قانونی سازمانی خود به دنبال آن است که با اقدام عاجل و منسجم ، هماهنگی کاملی را در بین بخش های مرتبط دولتی و غیر دولتی بعمل آورده و از حضور افراد صاحب اندیشه و تجارب ذی قیمت آنها در این خصوص استفاده کند.
مقدم با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال گذشته فعالیت های مستمری را در زمینه حفاظت و مدیریت مار های سمی ایران دنبال کرده است، گفت: ساماندهی و نظارت جدی بر روند زنده گیری، سم گیری و تهیه آنتی ونوم در کشور از مهمترین اقدامات در این حوزه است.
وی تشکیل کمیته ملی راهبردی حفاظت و مدیریت مار های سمی ایران با حضور اساتید، محققان، مسئولان عالی رتبه دولتی و غیر دولتی،نمایندگان سازمان های مردم نهاد و سایر افراد مجرب و علاقه مند در این حوزه را گام بزرگی برای جلوگیری از موازی کاری بخش ها و دستگاه های مختلف دانست و اظهار داشت: با هم اندیشی و تضارب افکار، سیاست گذاری واحد و متمرکزی در سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان نقطه تماس این مقوله اتخاذ گردیده است و افزود: امیدواریم با سرعت بیشتری به اهداف از قبل پیش بینی شده برسیم و با توجه به اینکه در اولین سال برنامه پنجساله ششم توسعه بسر می بریم بتوان خلاء های اطلاعاتی ، اجرایی و قانونی فراوانی را که در این زمینه به چشم می خور مرتفع کنیم.
مقدم با بیان اینکه استحصال سم به دلایلی صورت می گیرد و خیلی از مواقع نیاز جامعه است، تصریح کرد: آنچه در حال حاضر به عنوان منبع زیستی در طبیعت وجود دارد بسیار محدود است و نمی توانیم چشمانمان را ببندیم و جانوران سمی را شکار و سم از آن استحصال و هر مقدار پادزهر از آن تولید و صادر کنیم.
وی به ضرورت نیاز سنجی واقعی و مورد نیاز سم از دستگاه های سفارش دهنده آن از جمله وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: براساس این نیاز سنجی میزان سم مورد نیاز برای مصارف پزشکی تعیین می شود.
مقدم با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی حیات وحش کشور است، اظهار داشت: نمی توانیم هر زمان که مار باشد سم بگیریم و هر وقت نبود سم گزیدگی نداشته باشیم؛ این سازمان ارتقای وضعیت گونه های حفاظتی به ویژه گونه های در معرض خطر را در دستور کار خود دارد.


دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 18:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن