تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796427071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن هرمزگان؛ هیئت اجرایی ابطال کرد، ناظر تأیید کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن هرمزگان؛ هیئت اجرایی ابطال کرد، ناظر تأیید کرد!
در حالی دهم اسفندماه انتخابات نظام مهندسی معدن در هرمزگان برگزار شد که به ادعای معترضین به نتیجه این انتخابات، دخالت در این انتخابات و بروز تخلفات وسیع در آن، سبب ابطال آن در هیات اجرایی شد اما ناظر این انتخابات سعی در تائید آن دارد تا جایی که صبح امروز با انتشار نامه تأییدیه، این موضوع نیز دچار پیچیدگی‌های وسیعی شد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندی معدن استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، در این زمینه گفت: انتخابات این صنف هر سه سال یکبار برای مشخص شدن اعضای هیئت مدیره برگزار می شود که لازمه آن انتخاب هیئت اجرایی برای برگزاری آن است.


بسیاری اعضا بدون داشتن صلاحیت‌های لازم در عضویت این سازمان بودند


رویا رشیدی با اشاره به این‌که از میان اعضا سازمان صنعت، معدن و تجارت خود 10 نفر را انتخاب و این افراد در بین خود 5 نفر را به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: فرآیند انتخابات از آبان ماه کلید خورد و شاهد مشکلات زیادی بودیم از جمله این‌که بسیاری اعضا بدون داشتن صلاحیت‌های لازم در عضویت این سازمان بودند.


وی با اشاره به یکی از تخلفات صورت گرفته و با بیان این‌که حق سالیانه این افراد توسط خود اعضای هیئت رئیسه در گذشته پرداخت می‌شد تا بتوانند در انتخابات شرکت و افراد موردنظر را انتخاب کنند، اضافه کرد: حتی برخی کاندیداها با دیدن چنین وقایعی حاضر به کاندیدا شدن، نمی‌شدند.


رشیدی با اشاره به این‌که در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت با این پاسخ مواجه شدیم که قبل از فرآیند انتخابات، در حیطه هیئت اجرایی نیست و به همین دلیل به روند کنونی ادامه داده و پیش رفتیم، اظهار کرد: دهم اسفندماه این انتخابات قرار بود برگزار شود و ناظری که خود نه تنها با دستورالعمل‌های  انتخابات نظام مهندسی معدن در هرمزگان آشنایی نداشت بلکه استقلال کافی هم ندااشت، برای این انتخابات معرفی شد.


با تهدید انحلال هیئت اجرایی مواجه شدیم


رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با بیان این‌که در همین روند نیز معاون امور معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در جلسه‌ای به بنده اعلام کرد که اگر مخالف باشید این هیئت اجرایی را منحل می‌کنم که بنده همانجا اعلام کردم طبق قانون عمل کرده و می‌کنیم اما متأسفانه در خلال این فرآیند بسیار ما را اذیت کردند.


وی با اشاره به این‌که در روز انتخابات شاهد بودیم فردی به نام "م.ن" که در خلال جریان انتخابات دست به تبلیغات می‌زد و با فردی به نام "م.د" نسبت داشت و در این انتخابات رأی آورد و علی رغم اخطارهای ما با ادامه رفتارش با یکی از کاندیداها درگیر شد، خاطرنشان کرد: این موضوع صورتجلسه شده و به امضای اعضای هیئت اجرایی رسید اما ناظر حاضر به امضا نشد، و به همین منظور از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستیم این موضوع به شورای انضباطی ارسال شود که متأسفانه این مهم هم صورت نگرفت.


رشیدی با بیان این‌که سایر کاندیداها به روند انتخابات و اتفاقات صورت گرفته اعتراض داشته و شکایت کردند اما نائب رئیس فعلی سازمان اجازه ثبت نامه را نداد و علی‌رغم تماس‌های مکرر ناظر انتخابات هم پاسخگو نبود و با اصرار فراوان سرانجام نامه به ثبت رسید.


ناظر در حرکتی غیرقانونی پس از شمارش آرا، نتایج را به کاندیدای خاصی اعلام کرد


رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با اشاره به این‌که چهار روز از انتخابات گذشته بود و قرار بود نتیجه حداکثر تا 15 روز پس از انتخابات اعلام شود، ادامه داد: ناظر در حرکتی غیرقانونی پس از شمارش آرا، نتایج را به نائب رئیس فعلی اعلام کرد تا وی در کانال خود سازمان با ارسال پیام تبریک انتخابش را تبریک بگوید در حالی که سایر کاندیداها معترض شدند که چرا نتایج تنها به یک فرد اعلام شده است که اعضای هیئت اجرایی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند.


وی با بیان این‌که از ناظر خواستیم تا پرونده اعضا را به اعضای هیئت اجرایی بدهد تا به شکایات رسیدگی کند، افزود: وی از این کار ممانعت کرد و اعلام کرد باید خود معترضین مستندات را بیاورند که معترضین این کار را انجام و شکایات خود را همراه با مستندات ارسال کردند.


رشیدی گفت: در این بررسی‌ها شاهد بودیم یکی از داوطلبین حق عضویت 68 نفر را پرداخت کرده بود و یکی از کارمندان سازمان حق عضویت تعدادی دیگر را پرداخت کرده بود تا اعضا بتوانند در این انتخابات شرکت و به فرد مورنظرشان رأی بدهند.


38 نفر صلاحیت لازم برای عضویت را نداشتند


وی با بیان این‌که در این انتخابات 599 نفر حائز رأی دادن بودند که 419 نفر در آن شرکت کردند، اضافه کرد: از این تعداد پرونده 266 نفر با همکاری رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان بررسی و معلوم شد که 38 نفر صلاحیت لازم برای عضویت را نداشته و 18 نفر از این تعداد مدارک‌شان غیرمرتبط است.


رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با اشاره به این‌که رئیس فعلی سازمان از سوی هیئت اجرایی رد صلاحیت شده بود اما در درخواست رسیدگی به اعتراضش، سازمان صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای را در 30 بهمن منتشر کرد که تاریخ آن مربوط به 15 بهمن بود و مهلت داده بود تا وی تا 24 بهمن مدارک لازم را برای بررسی ارسال کند و وی به دلیل این‌گونه رفتارها، خود از منتقدین سازمان صنعت، معدن و تجارت بود، اظهار کرد: تمامی این اتفاقات را صورتجلسه کرده و خواستار ابطال انتخابات و برگزاری یک انتخابات سالم در وقت دیگری شدیم.


رشیدی با بیان این‌که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان قول بررسی شکایات را به دلیل حق الناس بودن داده بود، تصریح کرد: روز گذشته(23 اسفند) به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفتیم که هیچ‌کس نبود و ظاهرأ ناظر انتخابات به مرخصی طولانی رفته بود و تا پایان وقت اداری در انتظار نشستیم اما کسی پاسخگو نبود تا این‌که امروز نامه تأیید انتخابات نیز منتشر شد.


هیئت اجرایی رأی به ابطال انتخابات داد


وی مدعی شد: در این نامه قید شد با تأیید هیئت اجرایی، که این موضوع دروغ محض بوده و اعضای هیئت اجرایی تنها شمارش آرا را تائید کرده اما به روند برگزاری و عضویت افراد معترض بوده و خواستار ابطال انتخابات شده بود و جز دو نفر که به دستورالعمل‌ها وارد نبودند، سه فرد دیگر هیئت اجرایی اعم از رئیس، نائب رئیس و دبیر این انتخابات را قبول نکرده و هیچ امضایی زیر نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که سراسر بندهای آن دروغ بود، نزدند.


رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با بیان این‌که به وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اتفاقات را اعلام کرده و در ابتدای هفته آینده تمامی مستندات به آن ها ارائه خواهد شد، اضافه کرد: این موضوع را از طریق استاندار، نمایندگان هرمزگان در مجلس و تمامی دستگاه‌های ذی ربط دنبال خواهیم کرد تا شاهد سالم سازی جریان انتخابات این صنف باشیم و اگر فساد اداری شکل گرفته این موضوع برطرف شود.


امیدوارم دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند


وی با اشاره به این‌که این تخلفات از انتخابات سال 93 آغاز و بازرس آن زمان سازمان اکنون یکی از اعضای هیئت مدیره و ناظر سازمان در انتخابات قبلی اکنون معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: اسامی اعضای شرکت کننده در انتخابات برخلاف قوانین در ساعت 12 شب روز انتخاب به صورت پلمب به هیئت اجرایی واگذار شد در حالی که هیئت اجرایی باید این اسامی را از مدت ها قبل می‌دید، نه آن‌که اعضای هیئت مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با دانستن لیست اعضا راهی انتخابات شوند.


رشیدی با بیان این‌که امیدوارم دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده و جلوی این تخلف آشکار گرفته شود، اضافه کرد: شفافیت و سلامت در این انتخابات زیر سوال رفته و انتظار داریم که مراجع ذی صلاح به این پرونده ورود کرده و شاهد رقم خوردن اتفاق مثبتی باشیم که خواست اعضای حقیقی سازمان نظام مهندی معدن استان هرمزگان است.


اعضای مستقل در مقابل این تخلف سکوت نمی‌کنند


وی در پایان با بیان این‌که اعضای مستقل در مقابل این تخلف سکوت نمی‌کنند، افزود: برخی اعضا به دلیل آن که ممکن است همان میزان درآمد اندک‌شان قطع شود نمی‌توانند این مسائل را مطرح کنند اما در دل‌های خود مشکلات زیادی را پنهان کرده‌اند و شائبه مهندسی شدن انتخابات از سوی معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز قوی به نظر می‌رسد و اگر به گفته این افراد اعضای هیئت اجرایی جهت‌دار کار کرده پس باید انتخابات بازهم ابطال شود.


به گزارش ایسنا، این در حالی است که تماس های مکرر خبرنگار ما با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بی‌جواب ماند اما خبرگزاری ایسنا در راستای رسالت خود آماده انتشار پاسخ افراد نامبرده در این خبر است.


منبع: ایسنا





۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن