تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797804436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمایش موشکی کره‌شمالی، پیام مستقیم به آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: کره شمالی روز یکشنبه موشک جدید بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرد.



«هواسونگ 12» موشکی میان برد است که قابلیت تبدیل شدن به موشک دور برد را دارد. وزیر دفاع ژاپن گفت: موشکی جدید کره‌شمالی از منطقه «کوسانگ» در شمال غرب پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود 30 دقیقه، مسافتی نزدیک به 800 کیلومتر را طی کرد و با موفقیت در دریای ژاپن سقوط کرد. تومومی ایندا گفت: ممکن است هواسونگ 12، نوع جدیدی از موشک‌ها در کره‌شمالی باشد. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی هم اعلام کرد: موشک جدید هواسونگ 12، پس از رسیدن به ارتفاع دو هزار و 111 کیلومتری، مسافتی در حدود 787 کیلومتر را طی کرد و دقیقا در محلی که برنامه‌ریزی شده بود فرود آمد. مطابق این خبر موشک هواسونگ 12، جزء موشک های جدید بالستیک است که می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای سنگین را حمل کند. کره‌شمالی همچنین تاکید کرد که موتور موشک بالستیک هواسونگ 12، از سوخت جامد استفاده می کند و در کره‌شمالی ساخته شده است. متخصصان موشکی نیز می گویند: بر اساس مسیر منحنی و استانداردی که موشک جدید کره‌شمالی طی کرده است، می‌توان تخمین زد که این موشک قادر به طی مسافتی برابر با 4500 تا 6000 کیلومتر است. اگر این تخمین کارشناسان موشکی قابل تایید باشد، می‌توان گفت که موشک هواسونگ 12، قادر است منطقه هاوایی در ایالات متحده را هدف قرار دهد، و کره‌شمالی توانسته به هدف موشکی خود در تهدید مستقیم خاک ایالات متحده دست یابد.
کره‌شمالی در بیست و پنجم بهمن ماه سال 95 هم موشک «پوگ گوک سونگ 2» را آزمایش کرد. مقامات پیونگ‌یانگ از این موشک به عنوان نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی یاد کرده‌اند که به دلیل داشتن موتوری با سوخت جامد، از قدرت و برد بیشتری در مقایسه با موشک‌های قبلی کره‌شمالی برخوردار شده است. موشک «پوگ گوک سونگ 2» پس از شلیک به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری از سطح زمین رسیده و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از محل شلیک سقوط کرد. اما متخصصان برد این موشک را به مراتب بیشتر از 500 کیلومتر اعلام کرده‌اند. پیام پیونگ‌یانگ به آمریکا کره‌شمالی با آزمایش موشک جدید نشان داده که بنای کوتاه آمدن ندارد، و آینده خود را به اقتدار نظامی گره زده است. به عبارت دیگر کره‌شمالی می‌کوشد با گسترش دامنه نفوذ موشکی تا عمق خاک آمریکا، قدرت تهدید خود را به رخ بکشد، و کاخ سفید را به پذیرش الزامات منطقه‌ای خود وادار کند. شاید به همین دلیل است که نه در برابر درخواست و فشار متحد راهبردی خود یعنی چین حاضر به دست کشیدن از آزمایش موشکی است، نه به پیام آمادگی رئیس جمهور جدید کره‌جنوبی برای از سرگیری مذاکرات دل بسته است و نه از تحریم‌های پیاپی آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل هراسی به خود راه می‌دهد. در واقع رویکرد مصمم کره‌شمالی در توسعه توان موشکی و هسته‌ای به نوعی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی را به چالش کشیده و ناکارامدی سازوکار معروف به «هویج و چماق» و «تهدید و مذاکره» را آشکار ساخته است. مشخصا رییس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر از یک‌سو با اعزام رزمناو " یو. اس. اس مک کین " به شبه‌جزیره کره و با وضع تحریم‌های مختلف و تهدید به اقدام یکجانبه نظامی علیه کره‌شمالی و از سوی دیگر با اعلام آمادگی برای مذاکره با رهبر کره‌شمالی تلاش کرده پیونگ‌یانگ را به توقف توسعه موشکی متقاعد کند. اما آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی نشان داد که بازی دوگانه ترامپ علیه کره‌شمالی نتیجه‌ای نداشته است.
احتمالات پیش رو درپی آزمایش موشکی کره‌شمالی، ژاپن و کره‌جنوبی خواستار بررسی این موضوع درنشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل شدند، و نماینده اروگوئه که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد اعلام کرد، این موضوع در نشست روز سه‌شنبه شورا بررسی خواهد شد. آمریکا هم از تشدید تحریم‌های کره‌شمالی خبر داد. واشنگتن که 10 روز پیش تحریم‌های جدیدی علیه خطوط کشتیرانی کره‌شمالی وضع کرده بود، در صدد است از طریق وزارت خزانه‌داری تحریم مالی و بانکی گسترده بین‌المللی را علیه کره‌شمالی کلید بزند. اما به نظر نمی‌رسد کشورهایی مثل چین و روسیه تمایلی به همسویی با آمریکا برای اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده علیه کره‌شمالی داشته باشند. چنانکه مواضع مسکو و پکن در قبال آزمایش موشکی کره‌شمالی از انتقاد و توصیه به کاهش تنش و چشم‌پوشی از آزمایش‌های موشکی فراتر نرفته است. در حوزه منطقه‌ای هم مون جائه‌این رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به رغم انتقاد از پیونگ‌یانگ، همچنان بر آمادگی جهت مذاکره با رهبر کره‌شمالی تاکید کرده است، و اصرار دارد بخت خود را برای کاهش سطح تنش با کره‌شمالی در شرایط مناسب امتحان کند. «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن هم به رغم تاکید بر بی‌فایده بودن گفتگو، از وظیفه جامعه بین‌المللی برای اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان ملل علیه برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی سخن گفت و نشان داد که فاقد برنامه و اراده لازم برای اقدام بازدارنده‎تر در این زمینه است. در مجموع توجه به این نکته که آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی، متعاقب استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا (تاد) در کره‌جنوبی صورت گرفته، نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ هرگز یک رقیب دست بسته و منفعل در برابر آمریکا نیست و گزینه‌های نظامی قابل طرحی را در برابر آنچه گزینه‌های روی میز آمریکا خوانده می‌شود در اختیار دارد.
یوسف اسماعیلی/ مفسر جام جم آنلاین


دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 10:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن