تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796318696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Kingdom Come: Deliverance


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

  نقد و بررسی Kingdom Come: Deliverance "به قلم سید مهدی میرشاهدهی" تقریبا همیشه در عناوین نقش‌آفرینی، مشغول نجات دنیا هستیم. اهریمنی قدرتمند دنیا را تهدید می‌کند و در حالی که همگان از مقابله با آن درمانده‌اند، مشخص می‌شود که شخصیت اصلی داستان که ما باشیم، سرنوشتش این است که دنیا را از این خطر بزرگ نجات دهد. جای خالی نقش‌‌آفرینی‌هایی که داستانی شخصی داشته باشند، همیشه برای من حس می‌شد. Kingdom Come: Deliverance تا حدودی خلا این گونه عناوین را پر می‌کند. «کینگدام کام» یک نقش‌آفرینی بلندپروازانه و متفاوت است. در حالی که اکثر عناوین این ژانر در دنیایی فانتزی یا علمی تخیلی رخ می‌دهند، «کینگدام کام» در بستری تاریخی – به طور دقیق در اوایل قرن 15 میلادی و در پادشاهی بوهم – جریان دارد. نه فقط این، بلکه گیم‌پلی بازی نیز تا حد امکان نزدیک به واقعیت طراحی شده است. در «کینگدام کام» نخواهید توانست به تنهایی یک لشگر را شکست دهید، شخصیت اصلی بازی نیز نه یک مبعوث شده، نه Dragonborn و نه یک Witcher، بلکه تنها فرزند یک آهنگر ساده است و "هِنری" نام دارد. «کینگدام کام» برای همه نیست و با تمام بلندپروازی‌ها و ایده‌هایش، می‌توان آن را شبیه یک الماس نتراشیده شده دانست.

  بازی در حالی شروع می‌شود که مادر «هنری» او را از خواب بیدار کرده، چند سوال درباره‌ی شب گذشته پرسیده و سپس از او می‌خواهد که به پیش پدرش برود. بسته به جواب‌هایی که انتخاب می‌کنید، Statهای اولیه‌ی «هنری» تعیین می‌شوند. همین ابتدای کار، تمرکز بازی بر روی واقع‌گرایی مشخص می‌‌شود زیرا که «هنری» احساس گرسنگی دارد. در این عنوان نیاز به خوردن و خوابیدن دارید و انجام ندادن این کارها می‌تواند تبعات سنگینی برای شما در پی داشته و به مرور حتی به مرگتان ختم شود. از طرف دیگر اگر در خوردن زیاده‌روی کنید، موقتا از نوار استقامت «هنری» کم می‌شود. این موارد هر چند که قطعا به مذاق همگان خوش نخواهند آمد، به نظر نویسنده‌ی این مطلب به غرق شدن بازیکن در دنیای بازی کمک می‌کند. هر چند، متاسفانه بازی گاهی اصرارش بر واقع‌گرایی را به یک‌باره کنار می‌‌گذارد. البته غیرواقعی بودن به خودی خود ایراد نیست، اما در عنوانی که ادعای واقعی‌گرایی دارد، وجودش واقعا آزاردهنده است. مثلا شب‌ها که مخفیانه به اردوگاه راهزنان نفوذ کنید، تعدادی از آنان بدون زره و با یک لباس ساده خواب هستند. حال کافی است یکی از راهزنان بیدار شما را ببیند و اینگونه در کمتر از یک لحظه و به طور ناگهانی، راهزنی که پیش از این بدون زره خواب بود، با زره کامل به مقابله‌ی شما می‌آید. واقع‌گرایی بازی در صورتی که بازی آزادی عمل کافی در اختیار بازیکن قرار نمی‌گذاشت کاملا بی‌فایده بود و می‌توانست بازیکن را از دنیای بازی جدا کند. اما خوشبختانه «کینگدام کام» به عنوان یک نقش‌آفرینی آزادی عمل مناسبی نیز در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. برای مثال، در ابتدای بازی پدر «هنری» از او می‌خواهد که طلبش را از یکی از اهالی روستا گرفته و با پولش زغال بخرد. «هنری» برای گرفتن طلب پدرش، می‌تواند به خانه‌ی بدهکار رفته و از او دزدی کند، مستقیما با او صحبت کرده و سعی کند طلبش را از او بگیرد، یا از دوستانش کمک بخواهد. برای تهیه‌ی زغال نیز تنها راه پیش‌رو خرید آن نیست، بلکه امکان دزدیدن آن نیز وجود دارد.

  با کمی پیشروی در داستان، به روستای «هنری» حمله شده و اکثر اهالی روستا از جمله پدر و مادر «هنری» جلوی چشمانش به قتل می‌رسند. «هنری» تصمیم به انتقام از قاتل پدر و مادرش می‌گیرد اما او فقط فرزند یک آهنگر است و این کار برای یک رعیت ساده، به هیچ‌وجه آسان نیست.  همان‌طور که گفته شد «هنری» فقط فرزند یک آهنگر است و بنابراین جز کمی مهارت در آهنگری، در چیز دیگری مهارت ندارد. برای نمونه در ابتدای بازی او به سختی می‌تواند با یک شمشیر یا کمان کار کند و در استفاده‌ از آن‌ها مهارتی ندارد. سیستم‌ ارتقای شخصیت بازی نیز با اکثر عناوین هم‌سبک متفاوت است. در این عنوان با انجام کارها و استفاده از چیزها، مهارتتان در آن‌ها افزایش می‌یابد. یعنی برای مثال هر چه بیش‌تر با کمان خود کار کنید و یا اسب سواری کنید، مهارتتان در تیراندازی و اسب سواری بیش‌تر خواهد شد. این مورد کاملا با بازی و رعیت بودن «هنری» هم‌خوانی داشته و به خوبی حس پیشرفت کردن شخصیت او را به بازیکن القا می‌کند. بعد از افزایش مهارت در کاری یا بهتر شدن Statهایتان، می‌توانید یک Perk در آن مهارت یا Stat انتخاب کنید. این Perkها معمولا صرفا یک عدد نیستند و تاثیر نسبتا زیادی در بازی دارند. مثلا Perkهای مختلف مهارت شمشیرزنی کمبوهای جدید در مبارزه برای شما باز می‌کنند. برخی از Perkها نیز با یکدیگر سازگار نیستند و امکان داشتن همزمان آنان ممکن نیست. برای مثال یکی از Perkهای Speech مهارت Speech شما را در صحبت با رعیت‌ها افزایش می‌دهد و یکی دیگر از Perkها در صحبت با نجیب‌زادگان. اینکه کدام Perk مهم‌تر است به شما بستگی دارد.

  از آنجایی که بازی فانتزی یا علمی تخیلی نیست، جستجو در محیط بازی ممکن است به اندازه‌ی عناوین مطرح این سبک مانند The Witcher 3 یا Skyrim لذت بخش نباشد. هر چه باشد ممکن نیست حین پرسه زدن در بازی ناگهان به یک گرگینه یا یک خرابه‌ی باستانی اسرارآمیز بربخورید. اما واقعی بودن دنیای بازی به معنای جذاب نبودن آن نیست. دنیای بازی واقعا پویاست. NPCهای بازی هر کدام برنامه‌ی روزانه‌ی خود را دارند و طبق آن عمل می‌کنند و دنیای بازی حول بازیکن نمی‌چرخد. آن‌ها در یک مکان نمی‌ایستند تا شما ماموریت را انجام داده و به پیش آن‌ها برگردید. اگر شب هنگام و در وقت خواب به پیش آن‌ها بروید به شما می‌گویند از خانه‌ی آن‌ها به بیرون بروید یا "بگذار بخوابم". وقتی به شما می‌گویند صبح یا غروب به مکانی بیا باید همان هنگام به آنجا بروید. حتی اگر زیادی معطل کنید، ممکن است از صبر کردن خسته شده و خود آن را انجام دهند. آن‌ها حتی به ظاهر شما نیز واکنش نشان می‌دهند. می‌خواهید با یک نجیب‌زاده صحبت کنید؟ بهتر است که از قبل حمام کرده باشید. می‌خواهید کسی را بترسانید؟ با زره و شمشیر خونی به سراغ آن‌ها بروید. البته شاید این مسائل به مذاق همگان خوش نیاید و واقع‌گرایی بیش از حد بازی برایشان خسته‌کننده و یا دست و پا گیر باشد. مخصوصا که بازی پر از باگ و مشکلات تکنیکی بوده و سیستم ذخیره‌سازی آن به معنای واقعی کلمه افتضاح است و لطمه‌ی زیادی به بازی می‌زند. ذخیره‌سازی در بازی در نقاط مشخصی از ماموریت‌ها و در صورت خوابیدن و حمام کردن انجام می‌شود. نوشیدنی‌های خاص و گران‌قیمتی به نام saviour schnapps نیز قابلیت ذخیره‌سازی را دارند. تا اینجا همه‌چیز خوب به نظر می‌آید. مشکل از اینجا شروع می‌شود که Auto-Saveهای بازی کافی نیستند و تنها می‌توانید تعداد محدودی saviour schnapps با خود حمل کنید. باگ‌های بازی نیز این مسئله را بدتر می‌کنند. در یکی از ماموریت‌ها من باید مسیری نسبتا طولانی به یک جنگل را طی می‌کردم تا برای 3 پرنده تله بگذارم. بعد از حدود 45 دقیقه در حال برگشت از یک جنگل بودم که دو راهزن راهم را سد کرده و من را کشتند. بار دوم پیدا کردن پرنده‌ها حتی بیش‌تر از 45 دقیقه طول کشید. اما این بار به یک باگ برخوردم و امکان گرفتن پرنده‌ی سوم وجود نداشت. سخت‌گیری و واقع‌گرایی بازی در این مورد باعث چالش بیش‌تر نشد، بلکه تنها حدود یک ساعت از وقت من را تلف کرد. حتی امکان Save & Exit در بازی وجود ندارد (البته قرار است در پچ 1.3 به بازی اضافه شود) و اگر مجبور شوید به دلیلی ناگهان از بازی خارج شوید، احتمالا حداقل یک ساعت از پیشروی خود در بازی را از دست خواهید داد.

  یکی دیگر از چیزهایی که سازندگان در آن تا جای ممکن به واقعیت وفادار بوده‌اند، مبارزات بازی است. آن‌ها حتی به سراغ استادهای شمشیرزنی رفته و سلاح‌های مختلف را بر روی زره‌های مختلف امتحان کرده‌اند تا همه‌چیز را مبتنی بر واقعیت ساخته باشند. می‌توانید از 6 جهت به دشمنان ضربه زده یا در مقابل ضربات آنان دفاع کنید. می‌توان مدیریت نوار استقامت در مبارزات را مهم‌ترین نکته برای پیروزی در آن‌ها دانست. حمله‌های دشمنان ابتدا نوار استقامت شما را خالی می‌کنند و سپس نوار سلامتی. همچنین کم شدن نوار سلامتی حداکثر نوار استقامت شما نیز کاهش می‌دهد. با Block کردن ضربات دشمنان استقامتتان کاهش می‌یابد اما با Parry کردن ضربات نه تنها استقامتتان کاهش پیدا نمی‌کند بلکه امکان ضد حمله را نیز خواهید داشت. بنابراین زمان‌بندی نیز در مبارزات مهم است. علاوه بر مدیریت نوار استقامت و زمان‌بندی، انتخاب سلاح متناسب با تجهیزات دشمن نیز مهم است. گرز از شمشیر کندتر است اما در مقابل زره از شمشیر موثرتر و بالعکس. این موارد همراه با باز کردن کمبوهای جدید از طریق Perkها باعث شده‌اند که مبارزات تک به تک بازی لذت بخش دربیایند. اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مجبورید همزمان با بیش از یک دشمن بجنگید. البته مبارزه با بیش از یک نفر قطعا در واقعیت نیز دشوار است، اما مبارزه با بیش از یک نفر در «کینگدام کام» بیش ازینکه دشوار باشد، خوب طراحی نشده و بد درآمده است، زیرا که برای دفاع در مقابل ضربات دشمنان، حتما باید بر روی آن‌ها Lock کنید و با تاخیری در که جابجا کردن Lock بین دو دشمن وجود دارد، مبارزه با بیش از یک دشمن تا حدودی عذاب‌آور شده است. بازبینی تصویری

شب‌های بازی واقعا تاریک هستند و بدون مشعل حتی دیدن جلوی پایتان نیز مشکل است.

بدون شرح...

اممم... فکر نکنید این مورد در واقعیت نیز صدق می‌کند... (برای مشاهده در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

بخش Codex بازی اطلاعات خوبی در مورد شخصیت‌ها، مکان‌ها و اتفاقات آن دوره در اختیار بازیکن می‌گذارد. روستای «هنری» - Skalitz - واقعا در سال 1403 سوزانده شده بود.

سیستم لباس پوشیدن در بازی حالت لایه‌بندی دارد. نکات مثبت: استفاده‌ی مناسب از عناصر نقش‌آفرینی دنیای پویا مبارزات تک‌نفره‌ی عالی نکات منفی: باگ! باگ! و باگ! سیستم ذخیره‌سازی افتضاح  برخی ایرادات جزئی در گیم‌پلی و مبارزات سخن آخر «کینگدام کام» عنوانی بلندپروازانه و متفاوت است که اگر سیستم ذخیره‌سازی افتضاح آن نبود و مشکلات تکنیکی و باگ‌های کمتری داشت، حتی با وجود برخی مشکلات در گیم‌پلی، می‌توانست به یک بازی فوق‌العاده تبدیل شود. «کینگدام کام» یک نقش‌آفرینی عمیق با دنیایی پویا، ماموریت‌هایی جالب و مبارزات نسبتا خوبی است که تجربه‌ی آن به طرفداران سبک نقش‌آفرینی و اشخاصی که با تِم کلی بازی مشکلی ندارند، شدیدا توصیه می‌شود. هر چند که بهتر است مدتی صبر کنید تا مشکلات تکنیکی و باگ‌های آن برطرف شوند. Verdict Kingdom Come is an ambitious game and if it wasn"t for its awful save system and bugs and other numerous technical issues, it could"ve been an incredible game. But as it is, Kingdom Come is a deep role playing game with interesting quests and mostly fine combat. So I suggest it for RPG lovers and people who don"t have problem wwith the game"s themes and setting Score: 8 - PC Version



23 اسفند 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن