تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796618471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جراحت دست و پا، 50 درصد آسیب های چهارشنبه آخر سال / شدیدترین آسیب ها مربوط به چشم و صورت است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جراحت دست و پا، 50 درصد آسیب های چهارشنبه آخر سال / شدیدترین آسیب ها مربوط به چشم و صورت است
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اعلام کرد شدید ترین آسیب ها در آتش بازی های چهارشنبه آخر سال، مربوط به چشم و صورت است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سید حامد برکاتی گفت: از آنجایی که چهارشنبه آخر سال شاهد بعضی از اتفاقات ناخوشایند در جامعه هستیم که منجر به نقص عضو یا مرگ افراد می شود اشاره به بعضی از موارد جهت آموزش نوجوانان و جوانان ضروری است.


وی افزود: از آسیبهای شایع می توان آسیب دست و پا را نام برد. شدید ترین آسیب ها نیز مربوط به صورت و چشم است .لازم به ذکر است که درمان آسیبهای چشمی بسیار طولانی است و ممکن است حتی تا ماه ها و سال های بعد ادامه یابد و منجر به تخلیه چشم  و یا نابینایی شود.


وی بیان داشت: بر اساس آمار سال 94 ، بیش از نیمی از آسیب دیدگان در هنگام آتش بازی دچار آسیب شده اند . جراحت دست و پا 50 درصد آسیب ها را به خود اختصاص می دهد.


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: مواد سوختي و ترقه را در مقادير کم يا انبوه هرگز در منزل نگه داري نکنيم، به خاطرداشته باشيد همواره استفاده نادرست و بي رويه از وسايل آتش بازي و روشن کردن آتش هاي بزرگ حوادث ناگواري بدنبال دارد،  از آتش زدن لاستيک، هيزم ، کارتن خالي و امثال اينها چه در واحدهاي مسکوني و چه در معابر، کوچه و خيابان خودداري کنیم.


برکاتی توصیه هایش را چنین ادامه داد: کبريت و مواد آتش زا را از دسترس کودکان دور نگه داريم،  به فرزندان خود درمورد خطرات بازي با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاهي لازم را بدهيم، از پارک اتومبيل در کوچه ها و معابر تنگ خودداري کنيم چرا که آتش بازي در نزديکي وسايط نقليه که حامل بنزين و مواد سوختي هستند در صورت کمترين نشت و حتي در شرايط عادي اين وسايل را مبدل به بمبي مي گرداند که چاشني انفجار آن کشيده شده است.


وی افزود: مراقب اعمال و رفت و آمد فرزندان خود بوده و به آنها جهت پرهيز از آتش و ترقه بازي و ساخت مواد منفجره دستي هشدار دهيم،  به صاحبان فروشگاههاي مواد شيميايي و رنگ فروشيها توصيه مي کنیم که از فروش هرگونه مواد آتش زا و مواد شيميايي به کودکان و نوجوانان خودداري کنید.


وی ادامه داد: حتي الامکان درب محل هايي مثل انبارداري، زيرزمين، بالکن ، پشت بام و ... را که ممکن است فرزندتان ترقه ها و مواد محترقه و منفجره را در اين محل ها نگه داري کند قفل کرده و از رفت و آمد فرزندان خود به اين مکان ها ممانعت کرده و اين محل ها را روزانه مورد بررسي و تفحص قرار دهيم.


وی افزود: از نگهداری وسایل آتش بازی حتی به مقادیر بسیار کم در منازل ، زیرزمین ، محل کار از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس یا کیف جدا خودداری کنیم، از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی در نزدیكی وسایل حرارتی و برقی خودداری کنیم.


برکاتی گفت: مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنیم، هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار نداده و استفاده نکنیم زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.


وی افزود: از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند دوری کنیم زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن و یا مرگ را به همراه خواهد داشت. قطع عضو، ضایعه ای جبران ناپذیر است، با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نكنیم.


وی ادامه داد: هر ساله شاهد حوادث رقت آوری از جمله سوختگی های شدید، از دست دادن چشم و یا پاره شدن پرده گوش در ایام چهارشنبه آخر سال هستیم این مواد را شوخی نگیریم زیرا با هستی خود بازی کرده ایم.


وی ادامه داد: نگهداری مواد محترقه غیر استاندارد از قبیل اكلیل و سرنج، زرنیخ و كلرات، غیر مجاز و برخلاف قانون بوده و می تواند خسارات جبران ناپذیری برای خود و دیگران به همراه داشته باشد، با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجك و مواد محترقه به ساختمان ها كه موجب آسیب رساندن و بد منظر كردن آنها و سیمای شهرمان می گردد، خودداری کنیم.


برکاتی گفت: پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بروی درخت ها، بام و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش سوزی است ، شایسته است بطور جدی از انجام آن بپرهیزیم.


وی ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حريق و يا حادثه ضمن حفظ خونسردي در اسرع وقت با تلفن 125(ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني)و 115 (پایگاه اورژانس)تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشاني دقيق اطلاع دهيم، در صورت بروز هرگونه حريق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردي سريعا افراد مسن و کودکان و ديگر افراد را از محل حريق به جاي امن انتقال دهیم،  سپس سريعا با تلفن 125 آتش‌نشاني تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشاني دقيق و نوع حادثه به ستاد فرماندهي آتش نشاني اطلاع داده و در هنگام حضور آتش‌نشانان در محل حريق نهايت همکاري را با آنان انجام دهیم.


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: در صورت مواجهه با فردي که دچار سوختگي شده، ضمن حفظ خونسردي و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش مصدوم را هرچه سريعتر به مرکز بهداشتی، درماني منتقل کنیم و یا در صورت شدید بودن مصدوميت با اورژانس 115 تماس بگیریم، گروه‌های در معرض خطر همچون بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار بهتر است در اين شب به جز موارد ضروري از منزل خارج نشوند تا آسیبی متوجه ایشان نشود، حتی یک بار شنیدن صدای انفجار ترقه از فاصله نزدیک می‌تواند بلافاصله موجب آسیب‌ شنوایی شود، اما با رعایت نکاتی چون فاصله گرفتن از مکان‌هایی که ترقه‌بازی انجام می‌شود و استفاده از محافظ‌های گوش یا پوشاندن گوش‌های خود با انگشت می‌توانید از گوش‌های خود مراقبت کنید. کودکان حساسیت بیشتری به صداهای بلند داشته و آسیب‌شنوایی در آنان سریع‌تر رخ می‌دهد. می‌توانید به کودکان خود یاد دهید که به محض شنیدن صدای ترقه، گوش‌های خود را با انگشتانشان بگیرند.


آوای سلامت 





۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن