تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797012594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: فیلتر کردن تنها راه نیست/ شرایط مهاجرت از تلگرام فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رئیس مرکز ملی فضای مجازی: فیلتر کردن تنها راه نیست/ شرایط مهاجرت از تلگرام فراهم شود
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه فیلتر کردن تنها راه نیست، گفت: باید با تقویت پیام‌رسان بومی و تصویب قوانین مهم در حوزه فضای مجازی شرایطی را فراهم کرد تا مهاجرت از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز : کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در جلسه خود به بررسی ایرادات گزارش وزارت اطلاعات درباره تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها پرداخت.


نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره توضیح داد: در ابتدای این جلسه کریمی قدوسی درباره طرح اشکال رئیس مجلس بر گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها ناظر بر ضرورت توجه به گزارش وزارت اطلاعات از دوتابعیتی‌ها توضیحاتی ارائه داد. این توضیحات در این باره بود که با توجه به ایرادات مطرح شده هیات گزارش وزارت اطلاعات را بررسی کرده و با توجه به آن مواردی را اضافه کرده است.


وی افزود: بر این اساس اشکالات مطرح شده رفع شده است. گزارشی که در نهایت در صحن علنی قرائت خواهد شد.


نقوی حسینی همچنین با اشاره به گزارش بروجردی رئیس این کمیسیون از جلسه شورای امنیت کشور و مباحث مطرح شده در آن گفت: موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز پیرامون بحث فضای مجازی و مسائل آن بود که رئیس مرکز ملی فضای مجازی به ارائه توضیحاتی پرداخت، جلسه‌ای که در آن نمایندگانی از وزارت اطلاعات و ناجا نیز حضور داشت.


فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه گفت: با توجه به تحولات اساسی در فضای مجازی و تاثیرگذاری آن آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که هدایت فضای مجازی را به دست گیرند کما اینکه 70 درصد این فضا در اختیار آمریکایی‌ها است. آنها سعی می‌کنند چارچوب‌ها، ضوابط و قوانین حاکم بر آن را ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سیاست‌گذاری فضای مجازی خدمات پایداری را تعریف کرده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها اجازه ورود دولت‌ها را به این حوزه نمی‌دهند. در حال حاضر پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه آی‌تی فعال هستند از این رو می‌توان نتیجه گرفت فضای اقتصادی دنیا در حال انتقال به حوزه فضای مجازی و آی‌تی است.


وی با تاکید بر اینکه باید برای خدمات پایه جایگزین داشته باشیم، گفت: گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف در فضای مجازی فعال هستند لذا فیلتر کردن تنها راه نیست. رشد و گسترش تلگرام در جامعه ما طبیعی نیست که این باعث بروز خطرات جدی شده است.


فیروزآبادی با بیان اینکه جرایم در این شبکه در حال افزایش است، گفت: اغلب این جرایم غیرقابل پیگیری هستند آن هم در شرایطی که مسئولیت‌پذیری در این فضا وجود ندارد. جمیع این شرایط نشان می‌دهد که باید پیامرسانی بومی تقویت و حمایت شود. نباید فضای مجازی را با الکترونیکی کردن فعالیت‌ها اشتباه گرفت.


به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر لزوم تصویب قوانینی در حوزه فضای مجازی گفت: با تصویب این قوانین پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند فعال شده و در ذیل آن شبکه‌های بومی نیز تقویت می‌شوند و در نهایت مهاجرت از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی انجام شود.


در پایان این جلسه مقرر شد طرح‌های قانونی مورد نیاز برای مدیریت فضای عمومی تهیه و تصویب شده و اعتبارات لازم با توجه به خلأ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شود.









۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن