تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796671698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 15 درصدی مددجویان کمیته امداد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کاهش 15 درصدی مددجویان کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۷۰ هزار یتیم در کشور تحت پوشش کمیته امداد است که هر یک حداقل ۵ حامی دارد و به طور متوسط ۱۶۰ هزار تومان دریافتی دارند.
آفتاب‌‌نیوز : سید پرویز فتاح صبح امروز در جشن توانمندسازی ۱۳۰۰ خانوار کمیته امداد قم در مجتمع فرهنگی و تربیتی حضرت معصومه(س) با گرامیداشت هفته نیکوکاری عنوان کرد: در سال ۹۶ یکی از اقدامات مهم مجلس در تصویب بودجه که در تاریخ کمیته امداد بی نظیر بود، تبصره ۱۴ است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در این مصوبه بودجه، ۴ هزار میلیارد تومان با طرح مجلس برای خانواده های تحت پوشش و بهزیستی لحاظ شد.


وی اظهار کرد: دولت نیز انگیزه لازم را داشت و این مصوبه را از ابتدای فروردین سال جاری اجرا کرد در نتیجه پرداختی ما به عنوان مستمری ماهانه به بیش از ۳ برابر رسید.


فتاح عنوان کرد: این قانون و مصوبه را دولت از فروردین به درستی و با دقت اجرا کرده است و از دی ماه هم اجرای آن را به صورت مستمری به کمیته امداد سپرده شد.


وی تصریح کرد: قبل از آن مستمری به حساب یارانه واریز می شد و در این دو ماه اخیر از طریق کمیته به صورت مستمری و تخصیص صد در صدی به افراد تحت پوشش اختصاص می یابد.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اقدام بعدی مجلس که با همکاری دولت در حمایت از افراد تحت پوشش بی سابقه بود تبصره ۱۶ می باشد؛ طبق این تبصره در سال جاری در بودجه ۹۶ مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال لحاظ شده است که در این میان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز سهم کمیته امداد بوده است و تا پایان اسفند امسال ۸۵ درصد آن جذب می شود و این امر نشان دهنده همراهی بانک ها و دولت می باشد.


فتاح عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد برای دریافت وام تا پایان خرداد ماه سال آینده مهلت دارند اطمینمان یافته ایم آن را صد در صد جذب کنیم.


وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد نشان می دهد در سال ۹۶ تعداد ۱۴۰ هزار فقره وام پرداخت کرده ایم و به هدف گذاری دست یافته ایم در این راستا بخشی از منابع از کمیته امداد و صندوق امداد بوده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که جای تقدیر دارد بودجه ۹۷ است به طوری که تبصره ۱۴ را با مصوبه و عنایت دولت از ۴ هزار به ۷ هزار میلیارد تومان ارتقاء داده است.


وی اظهار کرد: این بودجه در سال ۹۷ بالاترین رشد را نشان می دهد که به اتفاق آراء تصویب شد در این باره به ماده ۷۹ برنامه ششم استناد کردیم یعنی در اختیار کمیته امداد و بهزستی با نظر دولت و سازمان مدیریت قرار می گیرد و به صورت مستمری عمل می شود.


فتاح عنوان کرد: اگر به درستی مصوبه را اجرا کنیم طبق ماده ۷۹ هر سال مستمری بهزیستی و امداد نسبت به تورم باید افزایش یابد یعنی ۱۰ درصد به مستمری ۹۶ باید اضافه شود و آن ۴ هزار، ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می شود.


وی بیان کرد: با این روال مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می ماند که بین کمیته و بهزیستی تقسیم می شود توافق ما با وزارت رفاه و تامین اجتماعی این است که افراد پشت نوبت نمانند و افرادی که پشت نوبت هستند در سال ۹۷ همه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برای تبصره ۱۶ که وام بوده، ۲ هزار میلیارد ریال لحاظ شده است البته حتما محدودیت هایی بوده است لذا برآنیم امسال این رقم وام به صورت ۱۰۰ درصد جذب شود.


رویکرد مجلس و دولت محرومیت و فقر زدایی به ویژه رفع فقر مطلق است


وی گفت: رویکرد مجلس و دولت محرومیت و فقر زدایی به ویژه رفع فقر مطلق است ما از این استقبال می کنیم مجموعه تلاش هایی صورت گرفت که امسال از کمک های مردمی ۲ هزار میلیارد تومان جذب داشته باشیم.


فتاح بیان کرد: این عدد ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۵ بالاتر است و کمک های مردمی افزایش یافته است اگر این رقم را به ردیف اصلی که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده اضافه کنیم تا امروز ۹۲ درصد پرداخت شده است.


وی عنوان کرد: این رقم بالاترین ردیف است؛ قول مساعد داده شده که ۱۰۰ در صد تحقق یابد اگر این اتفاق بیفتد ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت می شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما وسیع است وقتی این عدد بزرگ را بر جامعه بزرگ تقسیم می کنیم برای هر نفر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در طول سال می رسد و به طور میانگین هر فرد ۱۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می کند.


وی تصریح کرد: امسال ۳۰ درصد کمک های مردمی افزوده شد و این علامت مثبت است یعنی اعتماد مردم به کمیته امداد در حال افزایش است هر چه شفاف تر عمل کنیم و گزارش درست دهیم و عملکرد را ارتقا دهیم این اعتماد توسعه می یابد.


فتاح گفت:ما بر انیم روش های الکترونیکی را توسعه دهیم روش های سنتی دیگر جوابگوی جمعیت نیست.


وی ادامه داد:در حدود ۱۷۰ هزار یتیم تجت پوشش در کل کشور داریم هر یتیم ۵ حامی دارد و متوسط در کشور ۱۶۰ هزار تومان دریافتی دارد این رقم جدا از کمک های دولت و مردم است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در استان قم سرانه کمک بالاست و تعداد بالای افراد خیر در قم این رقم را افزایش داده است، در این راستا دایره قم باید ملی تعریف شود و به استان های محروم نیز مساعدت شود، این انتظار بزرگ از قمی‌هاست.


وی بیان کرد: قم برای کشور در حال الگوسازی است باید در کشور این امور را توسعه دهیم. باید مددکاری اسلامی و استفاده از ظرفیت طلاب حوزه ها و اداره خواهران و نگاه بر خانه سازی برای کشور الگو شود. در حوزه حامیان و خیران نیز قم برای کشور الگوسازی می کند.




کاهش 15 درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد


فتاح عنوان کرد: در مدت دو سال اخیر ۱۵ درصد از افراد تحت پوشش کاهش یافته است. دو سال قبل به سازمان هدف مندی ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار خانواده تحت پوشش را گزارش دادیم و امسال ۱ میلیون و ۵۱۰ هزار خانواده آمار می باشد که ۲۳۰ هزار خانواده یعنی ۱۵ درصد کاهش یافته است .


وی گفت: برنامه توانمند سازی اشتغال این رقم را کاهش داده است. خوشبختانه معوقات افراد تحت پوشش بانکی اعضای کمیته امداد کم است و ۱۰۰ درصد برمی‌گردد زیرا جامعه هدف ما خوش حساب است.


افزایش مستمری‌ها انگیزه مراجعه به کمیته امداد را افزایش داده است






رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: سخنانی در مورد فقر داشته‌ایم که برداشت بدی از سخنان ما شد امسال مراجعات ما افزایش یافته اما این به معنای افزایش فقر نیست؛ همه رویدادها باید به درستی تحلیل شود. مراجعه زیاد مردم به کمیته امداد به معنای توسعه فقر نیست؛ افزایش مستمری ممکن است در مراجعات انگیزش ایجاد کرده باشد لذا بخشی از مراجعات طبیعی است.


وی ادامه داد: توسعه اقتصادی موجب کاهش مراجعات می شود؛ اعتیاد و بیکاری و حاشیه نشینی و طلاق عوامل خارج از امداد دارد و می تواند کنترل شود.


کاهش ۲۰درصدی هزینه‌های کمیته‌امداد


فتاح در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه هزینه ها را کنترل کرده ایم، هزینه های امداد ۲۰ درصد کاهش یافته است و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: راه اندازی صندوق قرض الحسنه حرکت بزرگی بود. امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت کردیم، سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت می شود ؛ دولت هم همکاری کرد و یارانه ها را به صندوق منتقل کرد. این صندوق ۱۸ نوع خدمت هم ارائه می دهد.







۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن