محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797963575
نقد و بررسی The Station
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی The Station "به قلم علیرضا محزون" بازیسازان مستقل همیشه در طرح و پیادهسازی ایدههای جدید و انقلابی پیشقدم بوهاند؛ ایدههایی که گاهی اوقات پایهگذار شیوههای جدیدی در روایت داستان یا معرفی گیمپلی متفاوت میشوند. سال گذشته عنوان Hellblade: Senua"s Sacrifice با سبک متفاوتی که برای داستانگویی انتخاب کرده بودt یکی از همین بازیهای انقلابی بود. امسال نیز تا اینجای کار شاهد دو بازی مستقل Subnautica و Celeste بودهایم که هر کدام سرشار از ایدههای جدید در روایت داستان، مکانیزمهای گیمپلی و حتی طراحی هنری هستند. حال پس از تجربهی این بازیهای موفق با یک بازی مستقل دیگر به نام The Station طرف هستیم که اولین تجربهی سازندگان آن محسوب می شود؛ سازندگانی که بر خلاف بسیاری از استودیوهای مستقل تلاش زیادی در جهت گنجاندن ایدههای نوآورانه در بازی خود نکردهاند و همین باعث میشود که احساس کنیم با بازی چندان جدیدی روبهرو نیستیم. The Station یک بازی ماجراجویی علمی-تخیلی است که داستان خود را با چند سوال کلیدی پایهریزی میکند که شاید در ذهن بسیاری از انسانها وجود داشته باشند: ارتباط برقرار کردن با یک تمدن هوشمند در سیارهای دیگر چه تاثیراتی بر تمدن ما خواهد داشت؟ آیا ممکن است که فهم ما را از علم، فرهنگ، هنر و حتی دین به چالش بکشد؟ اگر این تمدن در درون در حال جنگ و خونریزی باشد چطور؟ آیا مطالعهی این تمدن میتواند به ما در ساخت آیندهای بهتر کمک کند؟ حالا در دنیای بازی، دانشمندان با کشف یک تمدن جدید در فضا این فرصت را به دست آوردهاند تا به سوالات مطرح شده پاسخ دهند، اما این تمدن درگیر یک جنگ داخلی است و در سراشیبی سقوط و نابودی قرار دارد. پس ارتباط برقرار کردن با آن خالی از خطر نیست و امکان دارد زمینهساز حملهی آنها و حتی نابودی تمدن ما باشد. بنابراین یک شرکت تحقیقاتی تصمیم میگیرد تا تیمی با تجربه متشکل از یک کاپیتان، یک مهندس و یک محقق را با یک سفینهی فضایی به نزدیکی سیارهی بیگانه بفرستد تا تمدنِ آنها را مطالعه کنند. هر چند ماموریت در ابتدا به خوبی پیش میرود اما پس از گذشت چند هفته، ارتباط این تیم با زمین به طور کامل قطع میشود. حالا شما ماموریت مییابید تا هر چه زودتر خود را به سفینهی فضایی رسانده و پرده از اتفاقات رخ داده بردارید. همهی این اطلاعات در ابتدای بازی از طریق یک راوی به گیمر داده می شود و در واقع میتوان شروعِ بازی را ورودِ شما به سفینهی فضایی دانست.
شرح وقایعی که بر سرنشینان گمشدهی سفینهی فضایی گذشته است از طریق نوشتههای باقیمانده از آنها، ایمیلها و پیامهای آنها و مهمتر از همه صداهای به جای مانده از هرکدام از شخصیتها در گوشه و کنار محیط بازی روایت میشود. در گذشته نیز شاهد انتخاب این چنین شیوهی روایتِ داستان در بسیاری از بازیها بودهایم که شاید بتوان BioShock را یکی از بهترین نمونههای آن دانست. اما متاسفانه این شیوهی روایت نمیتواند در The Station به عمق بخشیدن به داستان بازی و شناساندن هر کدام از شخصیتها موفق عمل کند. بسیاری از چیزهایی که دربارهی این افراد گمشده میفهمیم در سطح باقی میمانند و به هیچ وجه روابط بین آنها، مشکلاتشان و حتی آرزوهایشان به درستی به گیمر منتقل نمیشوند. برای مثال ما در ابتدای بازی میفهمیم که یک رابطهی عاشقانه بین دو شخصیت گمشده وجود داشته است اما اکنون این رابطه به سردی گراییده است. در حالی که این موضوع میتوانست یکی از ستونهای اصلی قصهی بازی باشد اما سازندگان هیچ تلاشی برای بسط دادن آن نکردهاند. به طور کلی در دورانی که شاهد شیوههای جدید و بعضا پیچیدهای در روایت داستان هستیم، The Station در پیشبرد داستان سادهی خود به شدت ناتوان است. محیط سفینهی فضایی و اتاقهایی که میتوان در طول بازی به آنها دسترسی داشت بسیار محدود هستند. بعضی از این محیطها مثل اتاق مهندس خوب طراحی شدهاند، اما بسیاری از آنها شبیه هم هستند و خلاقیتی در طراحی آنها دیده نمیشود. مثلا مشخص نیست که چرا اتاقِ محقق باید مثل اتاق دانشمندان قرن نوزدهم پر از قفسههای کتاب باشد. گویا سازندگان فراموش کردهاند که قرار بوده است اتاق یک محقق در یک سفینهی فضایی در آیندهای نه چندان نزدیک را طراحی کنند. در بازی امکان برداشتن و بررسی بسیاری از اشیای موجود در محیط وجود دارد. این بررسی در واقع به چرخاندن شی در جهتهای مختلف و دیدن تمام سطوح آن محدود میشود. هر چند که این قابلیت در حل کردن برخی معماها به کار میآید اما عملا در نود درصد موارد بیکارکرد است. شاید بتوان نقطهی قوت بازی را طراحی معماهای آن دانست. معماهایی که شاید چندان چالشبرانگیز نباشند اما هوشمندانه طراحی شدهاند و در هماهنگی با محیط بازی قرار دارند. در واقع پیش از حل هر معما اطلاعات کافی از ماهیت آن معما به گیمر داده میشود تا گیمر متوجه شود که باید چه مکانهایی را برای پیدا کردن اشیا موردنیاز جستجو کند. متاسفانه تعداد این معماها بسیار کم است و در طول بازی با بیشتر از دو یا سه معما روبهرو نمیشویم. عجیب است که سازندگان بازی به جای تمرکز بر روی طراحی معماهای بیشتر که به جرئت میتوان گفت جز معدود نکات مثبت بازی هستند وقت خود را صرف طراحی محیطها و مکانیزمهای بیکارکرد کردهاند.
سازندگان The Station سعی کردهاند تا عناصری از سبک وحشت را نیز به بازی اضافه کنند. این عناصر که شامل خاموش شدن ناگهانی چراغها، لرزشهای سفینه و حرکت برخی از اشیا می شوند بد از آب درنیامدهاند و میتوانند برای چند لحطه حس ترس را به گیمر انتقال دهند. اما مشکل اصلی اینجاست که در بقیهی لحظات بازی این ترس اصلا وجود ندارد. شاید باید دلیل این موضوع را در بیروح بودن فضای بازی، موسیقی نه چندان تاثیرگذار و مهمتر از همه روایت نادرست قصه جستجو کرد. اگر سازندگان میخواستند حس ترس را به تمام لحظات بازی تزریق کنند میبایست در همان ابتدای بازی، گیمر را با چند غافلگیری روبهرو میکردند تا او باور کند واقعا اتفاق عجیب یا بدی در سفینهی فضایی رخ داده است. قطعا گشت و گذار در فضای بیروح سفینهای فضایی که گویا برای هزاران سال است کسی در آن زندگی نکرده است نه تنها حس ترس بلکه هیچ حس دیگری را نیز برنمیانگیزد. The Station به صورت جدی از کمبود محتوا رنج میبرد. این کمبود محتوا در همهی قسمتهای بازی از داستان گرفته تا طراحی محیطها به چشم میآید. در بدبینانهترین حالت میتوان بازی را در کمتر ار یک ساعت و نیم به پایان رساند که قطعا برای بازی یک نکتهی منفی محسوب می شود. متاسفانه باید The Station را نیز به خیل عظیم بازیهای ایندی که شکست میخورند و به فراموشی سپرده می شوند اضافه کرد. تنها میتوان امیدوار بود که سازندگان در بازی بعدی خود به صورت جدی در شیوهی داستانگویی، طراحی فضای بازی و گیمپلی تجدید نظر کنند تا شاید خروجی کار یک بازی بهتر و در عین حال سرگرمکنندهتر باشد. بازبینی تصویری
میتوانید صحبتهای شخصیتهای گمشده را در گوشه و کنار سفینه پیدا کنید
یکی از معدود معماهایی خوب بازی
طراحی کلیشهای اتاق محقق!
بسیاری از محیطهای بازی شبیه هم هستند
اتاق مهندس یکی از معدود مکانهایی در بازی که خوب طراحی شده است نکات مثبت معماها برخی لحظات ترسناک طراحی برخی از محیطها نکات منفی ضعف در روایت داستان طراحی اکثر محیطها فضای بیروح و کسلکننده حاکم بر بازی برخی مکانیزمهای بیکارکرد کوتاهی بیش از اندازهی بازی سخن آخر The Station یک بازی ناامیدکننده است که در داستانگویی، ساختن یک فضای درگیرکننده و معرفی شخصیتها ناموفق عمل میکند. شاید معماها را بتوان لذتبخشترین قسمت بازی دانست که متاسفانه تعداد زیادی از آنها در بازی وجود ندارند. با این اوصاف قطعا The Station را نمیتوان جز بازیهایی دانست که در انتهای سال در خاطرهی تعداد زیادی از گیمرها باقی میمانند. Verdict The Station is disappointing. It is not successful in storytelling, creating an engaging atmosphere, and even introducing the characters. Maybe the puzzles are only enjoyable parts but unfortunately you cannot find many of them in the game. The Station is not one of that games that many gamers will remember at the end of the year. Score: 5 – PC Version
14 اسفند 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی South Park: The Fractured But Whole
نقد و بررسی South Park The Fractured But Whole به قلم صدرا شریعتی زمانی که مَت اِستون و ترِی پارکر در دهه ۹۰ میلادی به فکر ساخت سریال South Park افتادند احتمالا با خودشان این فکر را میکردند که چه سریالی بسازیم که با تمام سریالهایی که تا به حال ساختنقد و بررسی The Fall Part 2: Unbound
نقد و بررسی The Fall Part 2 Unbound به قلم علیرضا محزون وقتی 4 سال پیش استودیوی مستقل Over The Moon اولین بازی خود یعنی The Fall را منتشر کرد با تحسین بسیاری از منتقدها و گیمرها روبهرو شد The Fall با تمام مشکلاتی که در گیمپلی خود داشت اما از یک داستان درگیرکنقد و بررسی Wolfenstein II: The New Colossus
نقد و بررسی Wolfenstein II The New Colossus به قلم علیرضا رزمجویی Wolfenstein II The New Colossus یک منطقهی ممنوعه مملو از تلههای احساسی است منطقهای که صرفا برای خوشگذرانی و ریختن خون نازیها به آن قدم خواهید گذاشت اما با هر قدم گرفتار انفجارهنقد و بررسی The Evil Within 2
نقد و بررسی The Evil Within 2 به قلم علیرضا رزمجویی فقط با ترکیب حس ترس و عناصر بقا یک Survival Horror تمامعیار بدست نمیآید بلکه فرمول ساخت چنین معجونِ اصیلی پیچیدهتر و جاهطلبانهتر از چیزی است که فکر میکنید The Evil Within 2 برخلاف نسخه&zwلغو نشست نقد و بررسی یک فیلم به دلیل بارش برف
لغو نشست نقد و بررسی یک فیلم به دلیل بارش برف برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "دختر پدر دختر" به کارگردانی پناه برخدا رضایی لغو شد به گزارش ایلنا قرار بود نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "دختر پدر دختر" امروز هشتم بهمن ماه ساعت ١٦ در خانه هنرمندانقدرت اله قربانی نقد و بررسی دیدگاه های ویتگنشتاین و بریث ویت درباره زبان دین
قدرت اله قربانینقد و بررسی دیدگاه های ویتگنشتاین و بریث ویت درباره زبان دین ویتگنشتاین به کارکردهای زبان دین در زندگی دینداران و تفکیک ساحت های دینی از علمی و بریث ویت با تحویل گزاره های دینی به گزاره های اخلاقی برای آنها کارکردهای خاصی را تعریف می کنند چکیده هدف نقد دیدگاه هایسید احمد رهنمایی نقد و بررسی فلسفه تربیتی جان دیویی
سید احمد رهنمایینقد و بررسی فلسفه تربیتی جان دیویی به دلیل اختلاف برداشت ها و دیدگاه های دیویی در سه دوره متوالی زندگانی خویش بدیهی است باید با صرفنظر از دوره های اول و دوم زندگانی وی بر دوره سوم تمرکز یافت و آن را دیدگاه نهایی و اصلی دیویی برشمرد چکیده در این نوشتار تلاش شدهدستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی/7 هانیزاده: انفعال دستگاه دیپلماسی در منطقه/ ایجاد فضای تعامل قا
دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی 7هانیزاده انفعال دستگاه دیپلماسی در منطقه ایجاد فضای تعامل قابل قبول با اروپا ناتوی عبری و عربی علیه ایران و محور مقاومت کارشناس مسائل خاورمیانه گفت دستگاه دیپلماسی پس از برجام فضای تعامل قابل قبولی با اروپا ایجاد کرد ولی در منطقهنقد و بررسی Forza Motorsport 7
نقد و بررسی Forza Motorsport 7 به قلم صدرا شریعتی سال ۲۰۰۵ که اولین Forza Motorsport عرضه شد کسی فکر نمیکرد مایکروسافت بتواند عنوانی را عرضه کند که حتی شایستگی رقابت با Gran Turismo را داشته باشد زمانی که بازی عرضه شد منتقدان و بازیکنان همگی بازی را مورد تمجید قرارنقد و بررسی Gorogoa
نقد و بررسی Gorogoa به قلم سید محمدرضا مجاب هرساله صدها عنوان مختلف در شبکهی استیم منتشر میشود و بسیاری از آنها بازیهای مستقل هستند عناوینی که با بودجهای پایین و توسط تیمی کوچک ساخته شده که ممکن است تعداد آنها به 10 نفر هم نرسد این بازیها بیشتر ا-
علم و فناوری
پربازدیدترینها