تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796713085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار سونامی کمبود معلم با تربیت سالانه 30 هزار نیرو


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مهار سونامی کمبود معلم با تربیت سالانه 30 هزار نیرو
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کاهش شدید نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش در اثر بازنشستگی نیروها در سال‌های 1399 و 1404 و افزایش دانش‌آموزان در این سال‌ها سونامی است که تنها با تربیت سالانه حداقل 30 هزار معلم مهار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : حسین خنیفر در نشست خبری که در حاشیه هیجدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: کشورمان پیشینه‌ای 100 ساله در تربیت معلم داشته و 7 سال است این ظرفیت به صورت دانشگاهی در آمده است.


وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با ۹۸ واحد دانشگاهی (در قالب ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز وابسته به پردیس) در حال فعالیت است، افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور 39 هزار دانشجو، 830 عضو هیئت‌علمی موظف و بیش از 8000 عضو هیئت‌علمی غیر موظف در 16 رشته مختلف مشغول به تحصیل و کار هستند.


سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: حرکت از معلم دانشی به سمت معلم دانشی مهارتی، اعزام اساتید به عرصه های بین‌المللی جهت آموزش، جذب هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف، افزایش مراکز جهت تربیت‌معلم، دادن امتیازات رفاهی به دانشجویان و کارکنان، افزایش کمی و کیفی دوره‌های آموزشی و ضمن‌خدمت برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان، غنی‌سازی محتوای آموزشی، نگه‌داشت و حفظ حضور معلمین متخصص ابتدایی پس از کسب تخصص و ایجاد بستر برای رشد همه جانبه و چتری نظام تعلیم و تربیت در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف این دانشگاه است.


خنیفر با اشاره به طرح دانشگاه فرهنگیان در حرکت به سوی ایجاد مراکز 100 هکتاری جامع برای پوشش آموزش ابتدایی در سراسر استان‌های کشور، تصریح کرد: در نظر داریم این طرح را در سه دوره (دو دوره 10 استانی و یک دوره 11 استانی) اجرا کنیم و استان هرمزگان یکی از پایلوت های اجرایی این طرح به عنوان 10 استان اول خواهد بود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 هزار ظرفیت خالی در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور داریم، عنوان کرد: این خالی بودن ظرفیت خارج از وضعیت نامناسبی که دارد می‌تواند تبدیل به یک فرصت شود، در مهر ماه 97 این ظرفیت‌ها پر خواهد شد و آمادگی پذیرش 15 تا 25 هزار دانشجو را در 31 استان کشور داریم.


سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1404 ظرفیت هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان به 2080 عضو برسد، اضافه کرد: مطابق با بررسی‌ها دو سونامی کاهش شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش در 8 سال آینده خواهیم داشت و در شرایط باخت‌باخت قرار داریم؛ تا سال 1399، 320 هزار نیرو و تا سال 1404، 330 هزار نیروی دیگر (مجموعا 650 هزار نیرو از 910 هزار نیروی موجود) در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند و این در حالی است که 13 میلیون دانش‌آموز کشور تا سال 1399 به 14 میلیون و 300 هزار نفر و تا سال 1404 به 17 میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد که اگر هر سال حداقل 30 هزار معلم در کشور تربیت کنیم می‌توانیم در برابر این سونامی‌ها آمادگی داشته باشیم.


خنیفر هیجدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر اینکه باید در تمامی امور با آینده‌پژوهی جلو رویم، ابراز کرد: در این اجلاس افق چهار ساله، 10 ساله و 100 ساله دانشگاه فرهنگیان را برای اولین بار مطرح کردیم و امیدواریم در تأمین منابع انسانی تربیت شده برای تربیت نسل‌های آینده به تراز فراجهانی برسیم.


به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: رؤسای پردیس‌ها و مراکز از طرح‌ها و افق‌های مطرح شده در اجلاس بسیار استقبال کردند و مشتاق هستند در همه برنامه‌ها در ابعاد فرهنگی، دانشجویی، زیرساختی، آموزشی و پژوهشی ما را همراهی کنند.









۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن