تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797818770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶ نکته برای جلوگیری از افزایش وزن که با سن شکل می گیرد!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۶ نکته برای جلوگیری از افزایش وزن که با سن شکل می گیرد!
به گفته محققان، متابولیسم بدن شما در حالت استراحت (‌توانایی سوزاندن کالری در‌حالی که هیچ کاری نمی‌کنید) در هر دهه از زندگی، به‌خاطر کاهش عضله‌ سازی و افزایش توده ‌های چربی، حدود یک تا دو درصد کاهش می ‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل ازsteptohealthدر چنین شرایطی رعایت رژیم غذایی به تنهایی قادر به جبران این میزان کاهش متابولیسم نخواهد شد. به این معنی که با گذشت هر سال، رفته ‌رفته به وزن ‌تان افزوده خواهد شد. در‌ نتیجه با دانستن این نکته که سوخت‌ و‌ ساز بدن با بالا رفتن سن کند می‌ شود، طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که بتوانید سریع و آسان وزن کم کنید. کاهش وزن در سنین بالای ۵۰‌سال نیازمند صبر و استمرار شما در انجام تمرینات ورزشی و رعایت یک رژیم غذایی مناسب خواهد بود:


مصرف فلاونوئیدها: بسیاری از مطالعات این نکته را ثابت کرده اند که مصرف مقادیر قابل توجه از فلاونوئیدها، به کاهش وزن موثر کمک می کند. میوه هایی از قبیل زغال اخته، گیلاس، انگور، انواع توت ها، چای، سیب، پیاز، و کلم بروکلی سرشار از فلاونوئیدها هستند.


شیوه زندگی فعال: از آنجا که سرعت سوخت و ساز بدن همراه با افزایش سن کم می شود، ضروری است که شما فعالیت های بدنی مستمر و البته با شدت و ریتم ثابت داشته باشید. این نوع فعالیت های بدنی به جوانتر ماندن عضلات و مفاصل نیز کمک می کند. انجام تمرینات کوچک ورزشی و تکرار آنها برای سه بار در روز نیز به شما امکان کاهش وزن می دهد. با این حال توصیه ها به انجام ۳۰ دقیقه ورزش روزانه است.


پیروی از رژیم غذایی سالم: در اینجا، منظور از رژیم غذایی سالم، رژیم های کم کالری نیست و شما نباید بدن خود را از کالری محروم کنید. به طور کلی رژیم غذایی روزانه شما نباید کمتر از ۱۲۰۰ کالری باشد چون این روند منجر به از دست دادن بافت هایی که چربی نیستند، مانند بافت های عضلانی، می شود. شما برای حفظ توده عضلانی، نیاز به دریافت کالری کافی، از طریق منابع غذایی سالم مانند چربی های سالم و اشباع نشده دارید. ماهی، میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا از تمام مواد مغذی و سالم بهره‌ مند شوید.در طول روز هیدراته بمانید. نوشیدنی‌ های سالم و چند لیوان آب در روز بنوشید. آب کافی در بدن می‌ تواند به حفظ سلامت و سوزاندن کالری کمک کند. بیشتر از فرآورده‌ های لبنی و گوشت بدون چربی استفاده کنید. در زمان خرید لبنیات کم‌ چرب را انتخاب کنید.


کنترل وضعیت کلی سلامت: برای کنترل وزن، شما نیاز دارید که وضعیت سلامت خود را چک کنید. افزایش سن معمولا با مشکلاتی از قبیبل فشار خون بالا و پوکی استخوان همراه است.


دریافت خواب کافی: نداشتن یک برنامه منظم برای خواب می تواند ریتم عملکردی سلول های بدن را دچار مشکل کند. یکی از این مشکلات بر هم خوردن متابولیسم بدن است برای همین بهتر است هر شب در یک ساعت به تختخواب بروید و بخوابید. این را هم بدانید که هر شب باید حداقل هشت ساعت بخوابید تا بدن تان در بهترین حالت متابولیسم قرار بگیرد.


اجتناب از مصرف نوشابه ها: نوشابه به خودی خود مضر است و قند بسیار زیاد موجود در آن می ‌تواند سبب چاقی و اضافه وزن شود، این قضیه درباره افراد بالای ۵۰‌سال مشکلات را بیشتر خواهد کرد. انواع نوشابه‌ های گازدار که سرشار از قند هستند همچنین آبمیوه ‌های صنعتی را از رژیم تان حذف کنید. حتی اگر از قند و کالری بسیار بالای این نوشیدنی‌ ها هم بگذریم، به‌خاطر استخوان‌ هایتان هم که شده به این نوشیدنی‌ها پشت کنید. به جای آن آب سالم و انواع آبمیوه ‌های طبیعی و خانگی را جایگزین کنید.


آوای سلامت 







۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن