تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796890637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک نخ «سیگار»، ظرف چند ثانیه با بدن شما چه می‌کند؟+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: یک نخ «سیگار»، ظرف چند ثانیه با بدن شما چه می‌کند؟+عکس
علاوه بر ایجاد اختلال در هضم غذا، ضربان قلب مراکز عاطفی مغز شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. تنگی نفس، اسپاسم در مسیر هوایی که می‌تواند منجر به تنگی نفس شود نشانه‌های افراد سیگاری هستند
آفتاب‌‌نیوز : سرویس سلامت- کارشناسان هشدار می‌دهند که سیگار کشیدن عاملی خطرناک تقریبا برای ابتلا به هرگونه بیماری مزمنی است. با این حال، تاثیرات منفی مداوم نیز پس از مصرف سیگار در بدن برجای می‌ماند. سیگار بلافاصله سبب می‌شود تا عملکرد بسیاری از ارگان‌های بدن با اختلال مواجه شوند. علائمی چون اضطراب یا گرفتکی بینی در واقع از تاثیرات منفی سیگار بر سیتسم بدن شما هستند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با اشاره به تاثیرات منفی کشیدن سیگار از همان آغاز، می‌نویسد: «علاوه بر سوزاندن سینوس‌ها و فشار بر معده، سبب افزایش فشار خون و تپش قلب می‌شود. حتی مغز شما نیز یک ضربه فوری و اعتیاد‌آور را ظرف چند ثانیه متحمل می‌شود. علاوه بر ایجاد اختلال در هضم غذا، ضربان قلب مراکز عاطفی مغز شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. تنگی نفس، اسپاسم در مسیر هوایی که می‌تواند منجر به تنگی نفس شود نشانه‌های افراد سیگاری هستند که شباهت زیادی به مبتلایان به آسم دارند. کشیدن عمیق سیگار باعث تخریب ریه‌ها می‌شود. 



یک نخ «سیگار»، ظرف چند ثانیه با بدن شما چه می‌کند؟+عکس



در تصویری ویدئویی محققان یک پنبه را در ظرفی بسته و پر از دود قرار دادند که شبیه‌سازی شده تاثیر مخرب سیگار بر روی ریه‌هاست. در بررسی‌ها مشخص می‌شود که سیگار در ابتدا در محیطی بسته رنگ پنبه سفید را زرد می‌کند و پس از تنها چند بار تکرار در معرض دود قرار رفتن توده الیافی به طور کامل تغیری رنگ می‌دهد. با گذشت زمان و در معرض دود ۳۰۰ سیگار قرار گرفتن پنبه به رنگ نارنجی رو به قهوه‌ای در می‌آید. بدن ما در پاکسازی بهتر از پنبه عمل می‌کند اما اتفاقی که برای پنبه می‌افتد چندان با آن‌چه بر سر ریه بر اثر سیگار می‌آید تفاوتی ندارد. 


مخاط موجود در ریه کارکردشان جذب دود و سموم دیگری است که به ریه تعلق ندارند با این حال، مواجهه بیش از حد با دود می‌تواند باعث ایجاد تنگی نفس و مسدود کردن راه‌های ریه شود. فیلترهای طبیعی در ریه برای پاکسازی تنها در هنگام شب است که شرع به بهبودی می‌کنند و توانایی پاکسازی حجم بالای آلاینده‌های وارد شده را ندارند. سرفه‌های سیگاری‌ها در صبح نیز بدان خاطر است که بدن سعی می‌کند سموم را از بین ببرد. همچنین سیگار علاوه بر فشاری که به قلب شما می‌آورد سبب افزایش سطح کلسترول بد می‌شود. نیکوتین باعث از بین بردن توانایی بدن برای در هم شکستن لیپوپروتئین کم‌چگالی یا ال دی ال می‌شود در نتیجه چربی‌های «بد» به صورت آزادانه‌تری در جریان خون حرکت می‌کنند و می‌توانند به عروق آسیب رسانده و جریان خون را محدود کنند. هم‌چنین، سیگار کشیدن سبب کاهش سطح آنزیم‌ها و پروتئین‌هایی می‌شود که برای کارکرد بدن لازم و مفید هستند. مهمترین تاثیر منفی نیکوتین  روی افزایش ضربان قلب افراد سیگاری است که می‌تواند خطر سکته قلبی را در آنان افزایش دهد». 



یک نخ «سیگار»، ظرف چند ثانیه با بدن شما چه می‌کند؟+عکس



حتی مقادیر کم نیکوتین نیز می‌تواند بلافاصله باعث تحریک اسید معده شما شود و فعالیت معده‌تان را مختل کند. سیگار کشیدن می‌تواند تقریبا به صورت فوری باعث رفلکس اسید معده شود. معده نیاز به اسید برای تجزیه غذا و تبدیل آن به انرژی مورد استفاده بدن را دارد اما با مصرف سیگار اسید بازگشت پیدا می‌کند و احتمالا به مری می‌رسد. در نتیجه، در افراد سیگاری جذب مواد مغذی مانند ویتامین سی و ای و اسید فولیک کم‌تر صورت می‌گیرد و آنان احساس ضعف و افسردگی می‌کنند. همچنین، سیگار و رسیدن دود آن به بینی می‌تواند باعث ایجاد مخاط در سینوس‌ها شود؛ جایی که می‌تواند سبب ایجاد التهاب و عفونت نیز بشود. سردرد و احساس کسالت نیز از تاثیرات بلند‌مدت سیگار کشیدن هستند. رسیدن دود سیگار به مغز نیز سبب ایجاد احساس اضطراب می‌شود».





یک نخ «سیگار»، ظرف چند ثانیه با بدن شما چه می‌کند؟+عکس






۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن