تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797527934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواب خرگوشی که ۱۵.۷ میلیون دلار آب می‌خورد!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خواب خرگوشی که ۱۵.۷ میلیون دلار آب می‌خورد!
وضعیت بالقوه اقتصاد بازیافت ایران تنها در هشت گروه کالایی بررسی شده رقمی حدود ۱۵.۷ میلیون دلار و با اشتغالی بالغ بر یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر است که هرگز توجه درخوری از سوی مسئولان به آن نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : هشت فرآیند تولید پلیمرها و کامپاندها از بازیافت پلاستیک و مواد پلیمری- بازیافت و تولید آهن و فولاد- تولید روغن‌های روان‌کننده و سوخت‌های تقطیری از بازیافت روغن‌های روانکار- بازیافت و تولید کاغذ و محصولات سلولزی- بازیافت و تولید آلومینیوم - بازیافت و تولید شیشه- تولید لاستیک روکش شده، کائوچوی مصنوعی، پودر لاستیک و سوخت‌های پیرولیزی از بازیافت لاستیک و تولید بیودیزل از بازیافت روغن‌های خوراکی در سال ارزش فرآورده‌ای معادل ۱۵.۷ میلیون دلار دارند که زنجیره اشتغال پایدار آنها در حدود یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر است و با کاهش انتشار ۱۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در سال همراه است.


فرآیند تولید پلیمرها و کامپاندها از بازیافت پلاستیک و مواد پلیمری به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۴.۶ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۲۰۰۰ تن ارزش افزوده‌ای برابر با ۲.۳ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۲۹۰ هزار نفر در سال دارد و اثر زیست محیطی آن ۹۰ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۹  و کاهش انتشار ۹۴۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.


فرآیند بازیافت و تولید آهن و فولاد ارزش به ترتیب افزوده‌ای برابر با ۴.۲ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن ارزش افزوده‌ای برابر با ۲.۹ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۳۷۰ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست‌محیطی ناشی از آن ۹۰ درصد صرفه‌جویی انرژی GJ/ton۲۷ و کاهش انتشار ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.   


فرآیند تولید روغن‌های روان‌کننده و سوخت‌های تقطیری از بازیافت روغن‌های روانکار به ترتیب ارزش افزوده‌ای معادل ۲.۲ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و ارزش افزوده‌ای برابر با یک میلیون و ۵۷۵ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۹۵ هزار نفر در سال دارد و اثر زیست محیطی ناشی از آن ۶۷ درصد صرفه جویی انرژی معادل GJ/ton۱۰ و بازیافت تعویض روغن سوخت برابر با حفظ ۵۳ لیتر نفت خام و کاهش انتشار ۷۸۷ هزار تن انتشار گاز گلخانه‌ای در سال است.


فرآیند بازیافت و تولید کاغذ و محصولات سلولزی به ترتیب ارزش افزوده‌ای معادل ۱.۶ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۹۹۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۲۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۲۸ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۷ و بازیافت هر تن کاغذ حیات ۱۷ اصل درخت و کاهش ۵۵۱ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.


بر اساس اطلاعاتی که اتحادیه صنایع بازیافت ایران در اختیار ایسنا قرار داده است، فرآیند بازیافت و تولید آلومینیوم به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل یک میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۸۰۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۰۰ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۹۵ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۲۲۲  و کاهش انتشار ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.


 فرآیند بازیافت و تولید شیشه به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۷۲۵ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر ۵۸۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۷۵ هزار نفر در سال دارد که ارزش زیست محیطی آن ۲۶ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۶  و کاهش انتشار ۱۵۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.


فرآیند تولید لاستیک روکش شده، کائوچوی مصنوعی، پودر لاستیک و سوخت‌های پیرولیزی از بازیافت لاستیک به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۱.۰۵ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۳۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۵۲۵ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۶۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۴۵ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۴۴  و کاهش انتشار ۶۹۳ تن گاز گلخانه‌ای در سال است.


فرآیند تولید بیودیزل از بازیافت روغن‌های خوراکی به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۲۰۳ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۱۵۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۱۲۲ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن بازیافت هر لیتر روغن خوراکی معادل حفظ ۱.۲ لیتر نفت گاز است.


منبع: ایسنا





۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن