تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797868310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش بادامچیان به ایده امام جمعه تهران درباره اعدام برخی سیاسیون


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش بادامچیان به ایده امام جمعه تهران درباره اعدام برخی سیاسیون
بادامچیان در مورد مطرح شدن اعدام برخی چهره های سیاسی توسط امام جمعه موقت تهران، گفت: من موضع گیری علیه افراد ندارم و معتقدم در نظام آزاد جمهوری اسلامی هرکس حرف خودش را می زند؛ چه برسد که خطیب محترم نماز جمعه باشد.
آفتاب‌‌نیوز : اسدالله بادامچیان «مشخص کردن هدف بر مبنای ارزش ها و مبانی نظام جمهوری اسلامی» را مهمترین مقدمه گفت و گوی ملی دانست و اظهار داشت: اگر ملی گراها گفت و گوی ملی را مطرح کنند ارزش‌های الهی و اسلامی در آن مغفول می ماند و به جایی نمی رسد. همچنین اگر کار سیاسی و بازی سیاسی کنند طبعا به جایی نمی رسد. اگر می خواهیم به یک وحدت کامل برسیم که همه با هم کار کنیم، مبنای آن خط ولی فقیه است که از نظر ارزش های الهی، ارزش های ملی، ارزش های قانون اساسی و ارزش های انقلابی برای همه محور است.


وی در مورد مطرح شدن اعدام برخی چهره های سیاسی توسط امام جمعه موقت تهران، گفت: من موضع گیری علیه افراد ندارم و معتقدم در نظام آزاد جمهوری اسلامی هرکس حرف خودش را می زند؛ چه برسد که خطیب محترم نماز جمعه باشد. در راستای اینکه می خواهیم به وحدت برسیم، هرکس نظری دارد می تواند محترمانه و مؤدبانه بگوید؛ اما اگر اینها به چالش های سیاسی تبدیل شود، غلط است. هرکس کار خلاف کرده، قانون باید به آن برسد و همه هم باید نسبت به اینکه قانونی مجازات شوند اتفاق نظر داشته باشیم.


گفت و گوی ملی به شرط عذرخواهی


بادامچیان با تأکید بر اینکه اگر روی آشوب های اخیر عنوان اعتراض بگذاریم غلط است، بیان کرد: اینکه متأسفانه ما این سال ها گرفتار جریانات سیاسی گوناگون هستیم آسیب آور است. جالب است کسانی که از همین فتنه گرها در فتنه های 78 و 88 حمایت می کردند می خواهند سردمدار گفت و گوی ملی شوند؛ این امر میسر نیست مگر اینکه از گذشته خود عذرخواهی کنند و راه صحیح را پیش بگیرند.


وی ادامه داد: اینکه بعضی از جریان هایی الآن دارند بحث گفت و گوی ملی را مطرح می کنند، بیشتر یک مسأله سیاسی است. چون اصلاح طلبی دوباره به بن بست شدیدی رسیده و می بینند فایده ای ندارد گفت و گوی ملی را مطرح می کنند.  همین الآن نشریات گوناگون را نگاه کنید؛ اینها وحدت آفرین است؟


قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه موافق گفت و گوی ملی هست یا نیست، تأکید کرد: گفت و گوی ملی شرط و شروط دارد؛ طبق مبانی ایرانی و اسلامی، نه طبق ملی گرایی که بعضی از آقایان می گویند. این گفت و گوی ملی نیست. اصحاب فتنه مجرم هستند و اگر می خواهیم با بقیه افراد واقعا به چنین موضوعی برسیم باید همه با هم به جای بازی های سیاسی واقعیات را ببینند.


جرمم همکاری با سازمان مجاهدین خلق بود


وی با تأکید بر اینکه مؤتلفه از سال 41 در خدمت امام با تمام گروه ها تعامل کرده است، تصریح کرد: جرم آخرین زندان من همکاری با سازمان مجاهدین خلق آن زمان بوده است. پس ما همراهی کردیم و درگیری ایجاد نکردیم و پالایش کردیم تا کسانی که در خط صحیح امام و به فقاهت اسلامی معتقد بودند بمانند. ولی کسانی که بعد از آن سازمان منافقین شدند دیگر با امام نبودند. ما آن موقع باید با سازمان منافقین یا چریک های فدایی خلق گفت و گوی ملی می کردیم؟ گفت و گوی ملی با فتنه انگیزان 78، 88، آشوبگران فعلی و حامیان آشوبگران فعلی؟ این گفت و گوی ملی نمی شود.


رحیمی: کلیات قانون اساسی و تحقق حقوق مردم موضوع گفت و گوی ملی


 علیرضا رحیمی هم درباره طرح موضوع گفت و گوی ملی در شرایط فعلی و بعد از حوادث اخیر و اعلام نارضایتی گروهی از مردم و در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی، گفت: گفت و گوی ملی از ضرورت های مستمر و پایدار در فضای سیاسی کشور است و به نوعی با اعتراضات اخیر ارتباط چندانی ندارد و نباید از اعتراضات به صورت ابزاری برای طرح گفت و گوی ملی استفاده کرد.


وی ادامه داد: گفت و گوی ملی فی نفسه موضوعیت و اهمیت دارد و در اینکه طی چند دهه گذشته میان جناح های مختلف سیاسی مغفول مانده است و به همان نسبت هم خسارت هایی را در فضای سیاسی کشور ایجاد کرده است.


رحیمی در پاسخ به این پرسش که گفت و گوی ملی حول چه محورهایی باید شکل بگیرد و اولویت ها بر سر چه مباحثی است، گفت: کلیات قانون اساسی، حقوق مردم و نحوه تحقق آن موضوعی است که باید بر سر آن به توافق نظر برسیم.


وی تاکید کرد: استیفا و تحقق حقوق مردم تنها از یک راه ممکن است و قرار نیست از روش های مختلفی به آن دست یافت و باید بر سر مسیر دست یابی به آن، به وحدت نظر رسید تا نهایتا به نفع مردم و کشور باشد و اگر بناست بر سر استیفای حقوق ملت اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ این اصل هیچ گاه محقق نخواهد شد.


منبع: جماران





۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن