تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796333652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب
مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
وذکّرهم بایام الله
سالگرد انقلاب شکوهمند ملت ایران که بزرگترین انقلاب فرهنگی و انسانی بر پایه باورهای دینی در جهان معاصر بود  پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی آن فرصتی است تا میزان موفقیت ها و آثار مثبت آن و نیز ناکامی ها و نقایص آن در میزان عقل و انصاف سنجیده شود. بازخوانی اهداف و آرمانهای اولیه که منشأ این خیزش بی نظیر ملی و اسلامی شد همراه با آسیب شناسی عملکردها قطعا موجبات تقویت نظام و کاستن از نقایص و ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه را فراهم خواهد آورد. ما اکنون در مقام بیان تفصیلی این نکات نیستیم اما به اجمال می توان به برخی نکات مهم در این باره اشاره کرد.


۱ - نهضت اسلامی ایران با طراحی و اندیشه والای مصلحی بزرگ، حکیمی کم نظیر، سیاستمداری هوشمند و فقیهی والا مقام حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و با همت بلند و پشتیبانی قاطع مردم ایران از هر نژاد و دین و مذهب و قومیت و گرایشات گوناگون سیاسی به پیروزی رسید. هرگونه بی توجهی و کم اهمیتی به افکار بلند معمار انقلاب و  بی اعتنایی به خواست اکثریت ملت بزرگ ایران، انقلاب را با چالشها  و خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد چنانکه اقدام و تأکید بر آرمانهای امام و خواستهای اولیه مردم که در سه جمله(استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) خلاصه می شد موجب تقویت و تداوم انقلاب و پیشرفت و عظمت کشورخواهد بود.




۲ – از ثمرات این نهضت عظیم، بیداری، حق طلبی و خودباوری بود که در پرتو آنها ملت ایران توانست گوهر استقلال و آزادی را به دست آورد و سرنوشت خود را خود به دست گیرد. بحمدالله در تمام این عرصه ها به موفقیت های چشمگیر دست یافته و دست قدرتهای متجاوز و غارتگر را از منابع و منافع ملی کوتاه کرده است. در اینجا بر این نکته حیاتی باید تأکید کنیم که هر مقدار به حریم آزادی و حق تعیین سرنوشت مردم دست اندازی شود وبا توهمات واهی در عرصه های اجتماعی و مشارکت مردم محدودیت و ممانعت به عمل آید به تدریج آرمانهای اصلی امام کمرنگ  و انگیزه دفاع از اهداف انقلاب فروکش نموده و زمینه تقویت خیالهای واهی و طمع دشمن برای تضعیف و احیانا شکست انقلاب فراهم خواهد شد.




 ۳– دستاوردهای بزرگ نظام در چهار دهه گذشته در حوزه های مختلف از جمله  امنیت و آرامش حاکم بر کشور، پیشرفتهای غرورآفرین علمی، اقتصادی، عمرانی و رشد چشمگیر در عرصه های فرهنگی، آموزشی و دینی برکسی پوشیده نیست و لازم است مسوولان مربوطه با زبان آمار صحیح به تبیین آن بپردازند. اما در کنار همه این موفقیتها نباید از بیان نقایص، عقب ماندگیها و احیانا انحراف در راهبردها و سوء عملکردها غفلت ورزید.   باید این ضعفها و کاستیها همراه با اعتذار به صورت منصفانه و درکمال صداقت به اطلاع مردم که صاحبان اصلی انقلابند برسد. مردم مایلند بدانند علل ناکامی ها در برخی عرصه ها ازجمله رکود، تنگناهای معیشتی، مشکل اشتغال جوانان، فرار مغزها، دامن زدن به جو ناامیدی و بی اعتمادی از سوی برخی رسانه هایی که از بودجه ملت تغذیه میکنند چیست؟
مردم خواستار قوه قضائیه مستقل، شجاع، عادل و به دور از هرگونه فساد و تبعیض هستند.
مردم صدا و سیما را در قامت رسانه ملی به معنای واقعی کلمه و عامل ارتباط و بیان نظرات و خواسته های به حق همه ملت ایران و تمامی اقشار،   احزاب، تشکلها و سلایق سیاسی، فرهنگی، اقتصادی می خواهند نه رسانه جریانی خاص و افراطی.
بدون تردید این پرسشها دلایل مختلف و پاسخهای گوناگون دارد اما نکته مهم که سوال اساسی مردم است این است که سهم دشمنان متجاوز و زخم خورده که دستشان از منابع ملی کوتاه شده و هر از چند گاه با شیوه هایی چون جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، تفرقه انگیزی بین اقوام ایرانی، شایعه سازی و پراکندن تخم نفاق و بی اعتمادی دست به توطئه ای می زنند چه قدر بوده  و سهم عملکردهای غلط مسوولان و بی تدبیری و یا خدای نخواسته سوء استفاده دست اندرکاران در رده های مختلف نظام در این ناکامی ها چه مقدار بوده است؟
 در اینکه دشمن بیکار ننشسته شکی نیست ولی آیا تفکرات انحرافی برخی مسوولان و خود حق پنداری آنان و بی اعتنایی به حقوق مردم و بی توجهی به انتقادها و خواسته ها و حتی مقابله با مطالبات و دست کم بی اعتنایی به آنها  تأثیری در بی اعتمادی و دلسردی نسل جوان و بی انگیزه شدن آنان نداشته است؟




۴ - رمز قدرت و زیربنای انقلاب اسلامی در  وحدت و اتحاد عمومی واستقرار نظام بر پایه اعتماد حقیقی بین مردم و مسئولان بوده است. شکستن اتحاد جامعه و ایجاد چند دستگی بزرگترین حربه دشمن است. در این ایام و ماههای گذشته امپراطوری تبلیغاتی دشمن روی این عامل مهم و شکستن وحدت جامعه متمرکز شده است و با اعمال شیوه ها و ترفندهای پیچیده تمام سعی خود را مصروف به بن بست کشاندن امیدها و فرو بردن جامعه درنومیدی  و قطع امید از همه گروه های اصلاح طلب، اصول گرا، دولت و رهبری نموده است تا به خیال خام خود زمینه فروپاشی نظام را فراهم کند و متأسفانه در این میان برخی دوستان ناآگاه نیز به خیال خدمت با آنان همسو شده و چهره های اصیل انقلاب و یاران امام را که از محبوبیت فوق العاده در جامعه بهره مند هستند مورد هجمه و خدشه قرار می دهند. گرچه تلاش آنان در یک دهه گذشته هیچ سودی برایشان نداشته اما انتظار می رود که همگی از تجربه های گذشته درس بگیریم و به ایجاد فضای محبت و گذشت واحترام وهمدلی روی آوریم که دستور خداوند سبحان است (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا). اینجاست که هوشیاری مردم و مسوولان باطل السحر خواهد بود و با  گرد آمدن همه نیروهای طرفدار انقلاب حول محور  قانون اساسی و رهبری معظم انقلاب همه آرزوهای بدخواهان را با شکست مواجه خواهد ساخت.




مجمع روحانیون مبارز ضمن تبریک سالگرد پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی از تمامی هموطنان عزیز درخواست می کند در همایش بزرگ ملی، ۲۲بهمن امسال با شکوهتر از گذشته شرکت نموده و اتحاد و همبستگی خویش را در برابر بدخواهانی که سربلندی و پیشرفت ملت ایران را بر نمی تابند به نمایش گذاشته روح بلند امام و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را شادمان سازند.


 مجمع روحانیون مبارز
۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ایسنا 





۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن