تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796970190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح‌طلبان به دنبال دیدار با رهبری/هیچ جناحی از اداره کشور راضی نیست /با محصوران هم گفت و گو کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اصلاح‌طلبان به دنبال دیدار با رهبری/هیچ جناحی از اداره کشور راضی نیست /با محصوران هم گفت و گو کنیم
آفتاب‌‌نیوز : یک عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با چهره‌های سیاسی کشور گفت: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت برای ملاقات کرده‌ایم همچنین قرار است دیداری با روسای قوا و شخصیت هایی که قبلا مسئولیت داشتند و در حال حاضر هیچ سمتی ندارند، داشته باشیم.


عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با اشاره به دلیل دیدارهای نمایندگان اصلاح‌طلب با اشخاصی همچون ناطق نوری، رییس قوه قضاییه و دیگر چهره‌های مطرح سیاسی گفت: همه نماینده ها دغدغه اداره کشور و چالش‌های موجود در زمینه‌های مختلف را دارند. بعضا با دوستان فکر می کردیم که ما هر روز به مجلس می آییم و تا ظهر که یا طرح ها و لوایح برگشتی شورای نگهبان را اصلاح می کنیم و یا طرح های یک فوریتی و دو فوریتی را بررسی می‌کنیم و در این حدود 40 سال به همین شکل رفتار کردیم اما با این کار درد جامعه را هم دوا نکرده ایم.


وی ادامه داد: پارلمان و مجلس که باید نماینده مجلس باشند و امام فرمودند که در راس امور است لابد وظایف دیگری برای اداره کشوردارد. اگر وضع کشور در رابطه با اقتصاد و فرهنگ و حتی دین مردم اگر درست است چرا وضعیت کشور بدین شکل است. با چپ و راست که در جلسات خصوصی صحبت می کنیم حرفشان با حرفهایی که از پشت تریبون می زنند متفاوت است و از اداره کشور راضی نیستند پس یک جا مشکل دارد.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما این دغدغه را داریم که بجای اینکه بیاییم کار روزمرگی مجلس را انجام دهیم و یک طرح را تصویب کنیم یا خیر که در این 39 سال هم نتوانسته ایم مشکل چندانی را با آن از مردم حل کنیم آمده ایم و این سوال را از مسئولینی که از ابتدای انقلاب بودند، سران قوا، افراد تاثیرگذار در مجلس و خارج از مجلس بپرسیم که مشکل چیست.


هاشم‌زایی خاطرنشان کرد: باید دید مشکل چیست و سپس به دنبال حل مشکل بود. باید ابتدا دید همه افراد، مشکلی را که ما احساس می کنیم همه قبول دارند یا خیر، چون ممکن است یک شخصی مشکل را قبول نداشته باشد و اعلام کند که اینجا را به مانند بهشت اداره کردیم و مانند ساعت حرکت می کند و هیچ مشکلی ندارد. اگر مشکل دارد توجه کنیم و نهایتا به یک تحلیل برسیم که برای اداره کشور مشکل داریم و این مشکل از کجاست.


وی در پاسخ به اینکه در این دیدارها به چه نتیجه ای رسیده اید؟ یادآور شد: بنده شخصا به این نتیجه رسیدم و معتقدم که باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم. در همه جای دنیا تغییر ساختار نظام مرسوم است و در ایران یک بار و با یک رفراندوم تغییر ساختار نظام اتفاق افتاد که نخست وزیر با رییس جمهور یکی شد.


این عضو فراکسیون امید افزود: از آن رفراندوم زمان زیادی گذشته است و انقلاب در آستانه 40 سالگی است و چه اشکالی دارد که ما ساختار آن را آسیب شناسی کنیم و ببینیم که ساختار نظام در کجا مشکل دارد. اگر مشکل ندارد برای مردم توضیح دهیم که ساختار مشکلی ندارد و توضیح دهیم که چرا کشور اینگونه است.


هاشم زایی اظهارداشت: در خصوص اینکه مشکل کشور چیست با شخصیت هایی که مسئولیت داشتند یا دارند صحبت کردیم مانند آقای خاتمی و آقای ناطق. دوستانی که در حال حاضر در حصر هستند اگر حصرشان تمام شود و بتوانیم با آنها ملاقات کنیم چرا که آنها نیز از مسئولین نظام بودند و بیایند مشترکات را تقویت کنیم.


وی در خصوص اینکه آیا در این دیدارها به دنبال گفت و گوی ملی هم هستید؟ گفت: همینطور است و در حال حاضر در میان جناح های سیاسی موجود در مجلس مشترکات نسبت به روزهای ابتدایی مجلس افزایش پیدا کرده است واگر این کار را ما در سطح ملی انجام دهیم شاید بتوانیم به خدمتی برسیم که کشور ازاین مسئله نجات پیدا کند.


این نماینده مجلس افزود: ما در این دیدارها به دنبال گفت و گوی ملی هم هستیم علاوه براین به دنبال علت مشکلات کشور نیز هستیم. برای مثال سال به سال وضع بودجه به چه شکل می شود. اکثر بودجه ای که به تصویب می رسد بودجه جاری است و چرا دولت به لحاظ هزینه بودجه جاری متورم شده است. بنده چندین سال مدیرعامل، رییس هیات مدیره وعضوهیات مدیره شرکت ملی مس ایران بودم این شرکت را با حدود 5هزار نفر تحویل دولت نهم دادیم اما در حال حاضر 20 هزار نفر کارمند دارد در حالیکه تولید این شرکت متناسب با افزایش افراد شاغل در آن افزایش پیدا نکرده است.


هاشم‌زایی خاطرنشان کرد: شهر لندن و سئول مشابه شهرتهران هستند اما لندن با 15 هزار نفر اداره می شود، سئول با 40 هزار نفر و تهران 98 هزار کارمند رسمی دارد که گفته می شود با کارمندان غیر رسمی حدود 130 هزارنفر هستند. این موضوع یعنی اینکه بودجه شهرداری هم باید خرج هزینه های جاری شود و طرح های عمرانی تعطیل می شود.


این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس تصریح کرد: متاسفانه اگر بدین شکل پیش برویم تا دو سال دیگر احتمالا دیگر بودجه عمرانی نداریم و هرچقدر که نفت بفروشیم و مالیات بگیریم باید به صندوق های بازنشستگی بدهیم. در هر جای دنیا زمانیکه یک صندوق، کمپانی یا شرکت ورشکست می شود سازوکار خودش را دارد.


هاشم زایی در ادامه با انتقاد از گذاشتن نام های اسلامی بر روی شرکت ها و موسسات مالی و اعتباری یادآور شد: اخیرا شنیدم که بانک مرکزی بخشنامه کرده است که موسسات مالی و اعتباری اسم های مذهبی استفاده نکنند. بانک مرکزی اعلام می کند که برخی از موسسات مالی و اعتباری مجوز نداشتند یا مجوز جاهای دیگر را داشتند ما از دولت و نظام سوال می کنیم که اگر امروز یک شخصی تابلو بزند پزشک متخصص قلب آیا وزارت بهداشت نباید ببیند این شخص پزشک است یا خیر؟ اگر یک موسسه که توانسته هزاران میلیارد پول مردم را جمع کند ما بگوییم در کشور مجوز نداشته این بدتر از این است که مجوز داشته و سواستفاده کند.


وی در پایان در پاسخ به اینکه در ادامه دیدار با مسئولین کشور، قرار است به دیدار کدام مسئول یا شخصیت سیاسی بروید؟ تاکید کرد: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت برای ملاقات کرده ایم همچنین قرار است دیداری با روسای قوا و شخصیت هایی که قبلا مسئولیت داشتند و در حال حاضر هیچ سمتی ندارند، داشته باشیم.


منبع: اعتمادآنلاین 






۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن