تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796858576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاشت نگین در چشم؛ عمل لاکچری که برای دختران جوان تا 23میلیون تومان آب می خورد/شاید منجر به کوری شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کاشت نگین در چشم؛ عمل لاکچری که برای دختران جوان تا 23میلیون تومان آب می خورد/شاید منجر به کوری شود
آفتاب‌‌نیوز : خانمِ جوانی که می‌خواهد تحت عمل جراحی بینی قرار گیرد. در بدو ورود به اتاقِ عمل، تکنیسین بیهوشی و سیرکولر اتاق عمل ضمن مصاحبه جداگانه با بیمار از وی در خصوص همراه داشتن وسایل و اشیاع فلزی احتمالی مانند انگشتر، گوشواره و دستبند سؤال می‌کنند که بیمار به این سؤالات پاسخ منفی می‌دهد.


عمل جراحي انجام مي‌گيرد و جراح حين عمل از كوتر استفاده مي‌كند. در انتهاي عمل بعد از برداشتن چسب از روي پلك‌هاي وي، كادر درماني متوجه سوختگي شديد در عنبيه چشم وي مي‌شوند. شدت اين سوختگي به حدي است كه به‌رغم انجام تمامي درمان‌ها صورت گرفته در نهايت منجر به تخليه چشم اين دختر نگون‌بخت مي‌شود!


در بررسي‌هاي به عمل آمده، كادر درماني متوجه مي‌شوند كه اين دختر جوان روي عنبيه خود يك نگين ستاره‌اي شكل كوچك با هدف زيبايي كاشته بوده است كه فكر نمي‌كرده اين موضوع اهميتي داشته باشد، اما همين امر منجر به بروز فاجعه‌اي بزرگ براي بيمار و كادر درماني شده است. 


چشمانش برق مي‌زند؛ اشتباه نكنيد اين برق حكايت برق خوشحالي نيست. برق غم هم نيست. اين برق برق نگين‌هايي است كه در چشمش كاشته شد تا بيشتر جلب توجه كند! درست در شرايطي كه هر روز خبرهاي تلخ و ناگواري به گوشمان مي‌رسد كه فقر و شرايط بد اقتصادي محور اصلي تمام آنهاست، شنيدن خبر رفتارهاي لاكچري برخي از افراد همچون كاشت نگين در چشم يا حتي عمل جراحي تغيير ‌رنگ عنبيه چشم با مبالغ چندين ميليون توماني ماجراي دردناكي است كه بيش از پيش شكاف طبقاتي شكل گرفته در جامعه را به تصوير مي‌كشد. بگذريم از اينكه اين ماجرا براي برخي متقاضيان زيبايي خيلي گران تمام مي‌شود. نمونه‌اش همين خانم جوان كه به خاطر وجود نگين فلزي در چشمش دچار سوختگي شده و چشمانش را از دست داد. 
  
لاكچري بچه پولدارها


كاشت نگين در چشم چند سالي مي‌شود به مجموعه لاكچري‌هاي بچه پولدارها افزوده شده است. اين نگين‌ها به شكل‌هايي همچون ستاره، ماه و قلب در بخش سفيدي چشم كاشته مي‌شوند و صاحب اين نگين‌ها وقتي چشم‌هايش را براي نگاه كردن به كناره‌ها مي‌چرخاند، نگين چشمش خودنمايي مي‌كند، اما اگر شما هم مي‌خواهيد در چشمتان ستاره و ماه بكاريد يا حتي رنگ چشمتان را بدون استفاده از لنز و به طور دائمي عوض كنيد، لازم نيست راه دوري برويد در برخي از نام آشناترين مراكز چشم پزشكي شهر تهران هر دو عمل را برايتان انجام مي‌دهند. اعمالي كه فارغ از عوارض متعدد آن براي پزشكاني كه آن را انجام مي‌دهند، چندان هم سخت نيست و درآمد خوبي را عايد اين مراكز معروف مي‌كند. 
  
همين حوالي 


چند سالي مي‌شود مراكز چشم‌پزشكي مجهزي از سوي بخش‌خصوصي در مناطق بالاي شهر تهران و شهرستان البرز راه‌اندازي شده است. اين مراكز چشم‌پزشكي صرفنظر از خدمات‌دهي مناسب و رفتار خوبي كه در آنها با بيماران صورت مي‌گيرد، چندان هم كارنامه مثبتي ندارند. به‌طور نمونه همين چند سال پيش بود كه 21 چشم قرباني داروي تقلبي اوستيني شد كه در يكي از مراكز معروف و مجهز چشم‌پزشكي خصوصي تهران به چشم بيماران ديابتي تزريق شد، اما حواشي اين مراكز درماني به همين‌جا ختم نمي‌شود و اين مراكز در كنار خدمات درماني به بيماران در كار تجارت زيبايي هم ورود يافته‌اند و رنگ چشم عوض مي‌كنند و نگين چشم مي‌كارند. كلينيك‌ها و بيمارستان‌هايي در همين حوالي و متعلق به افرادي كه مي‌شناسيمشان. 
  
عملي كه در امريكا انجام نمي‌شود 


دكتر بهرام عين‌اللهي، جراح و متخصص قرنيه چشم درباره عمل كاشت نگين در چشم اينگونه توضيح مي‌دهد: اين كار مورد تأييد نيست و هيچ كجاي دنيا چنين عملي به لحاظ علمي مورد‌تأييد نيست. براي انجام هر عمل جراحي بايد استانداردهايي از سوي سازمان‌هاي رسمي همچون FDA امريكا و اروپا مورد‌تأييد قرار گرفته باشد، اما جراحي‌هايي همچون تغيير رنگ چشم يا كاشت نگين در چشم هيچكدام تأييديه‌هاي FDA  را ندارند و روش‌هاي خوبي نيستند.


بنا به تأكيد وي نگين چشم به هر حال جسمي خارجي محسوب مي‌شود و مي‌تواند به سلامتي چشم آسيب برساند و حتي موجب عفونت شده و منجر به تخليه چشم و نابينايي شود. 
رئيس قطب چشم‌پزشكي دانشگاه شهيد‌بهشتي درباره عمل تغيير رنگ چشم هم مي‌گويد: در اين مورد نيز مقالات زيادي درباره عوارض اين عمل به نگارش در آمده است. به گفته وي در امريكا چنين عمل‌هايي انجام نمي‌شود و افرادي كه متقاضي تغيير رنگ چشم يا كاشت نگين در چشمشان باشند بايد براي انجام اين عمل‌ها به كلمبيا و ديگر كشورهاي امريكاي‌جنوبي بروند، اما اين افراد وقتي باز‌مي‌گردند با عوارض متعددي مواجه مي‌شوند كه مهم‌ترين آنها چسبندگي چشم و بيماري آب سياه است. وي تأكيد مي‌كند: هيچكدام از اين عمل‌ها كاربرد درماني ندارد و تنها جنبه زيبايي دارند. 


دكتر هاشمي، چشم‌پزشك ديگري است كه  درباره نگين چشم مي‌گويد: دو نوع نگين چشم داريم يكي كه در سفيدي چشم مي‌كارند و خطري ندارد و يك نوع نگين كه در داخل خود چشم مي‌كارند كه كار بسيار خطرناكي است و مي‌تواند دردسرساز شود. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين نگين در ايران هم كاشته مي‌شود يا خير‌؟ مي‌گويد: ‌بله، عمل سختي نيست و در ايران هم انجام مي‌شود، اما هر پزشكي اين كار را انجام نمي‌دهند. 
 


7 تا 23 ميليون براي كوري!


عملي كه در امريكا انجام نمي‌شود، اما در ايران انجام مي‌شود؛ هزينه انجام عمل كاشت نگين در چشم چيزي حدود 7 ميليون تومان و عمل جراحي تغيير رنگ چشم حول و حوش 23ميليون تومان است. اين عمل‌ها چندان متقاضي ندارند، چون گران و خطرناكند، اما اصلي‌ترين سؤال در برابر اين ماجرا چرايي انجام چنين عمل‌هاي خطرناكي در ايران است. آيا پزشكاني كه در مراكز رسمي و كلينيك‌هاي خصوصي مشهور شهر تهران عمل جراحي تغيير رنگ چشم يا كاشت نگين را انجام مي‌دهند، همه واقعيت را به بيماران خود مي‌گويند يا به فكر تجارت خود هستند؟!


منبع: روزنامه جوان





۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن