تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797156828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: حرف زدن درباره پرونده سعید طوسی اشاعه فحشا است/ آبروی آقای طوسی باید حفظ شود/ این مسئله ارزش پیگیری ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: حرف زدن درباره پرونده سعید طوسی اشاعه فحشا است/ آبروی آقای طوسی باید حفظ شود/ این مسئله ارزش پیگیری ندارد
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، پیگیری پرونده سعید طوسی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: « همان‌طور که شاکی انسان است و حقوقی دارد متهم هم انسان است و باید به حقوق او هم احترام گذاشت. ما نباید برای مطرح کردن خودمان و خودنمایی هر مسئله‌ای را عنوان کنیم و موجب تقویت رادیوهای بیگانه شویم. در موارد بسیاری ما خیال می‌کنیم که طرف مظلوم را گرفته‌ایم در حالی که ممکن است این‌چنین نباشد.»
آفتاب‌‌نیوز : از شب گذشته که خبر تبرئه شدن سعید طوسی منتشر شد واکنش‌ها به آن در سطح گسترده‌ای ادامه دارد. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، محمود صادقی که خبر تبرئه شدن او را در توئیتر منتشر کرد، از نامه رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به رئیس‌کل دادگستری استان تهران در مهرماه امسال، برای بازگشت پرونده سعید طوسی به مسیر قانونی خود خبر داد اما حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین هر گونه تلاش برای پیگیری این پرونده را تکذیب می‌کند.


آیا کمیسیون حقوقی نامه‌ای را که درباره پرونده آقای طوسی به قوه قضاییه فرستاد، پیگیری کرد؟


من به عنوان سخنگو در جریان چنین چیزی نیستم. در واقع به من گفته نشده که این موضوع در دستور کار قرار دارد. اگر چنین موضوعی بود حتماً آقای ملکشاهی (رئیس کمیسیون) من را در جریان قرار می‌دادند.


حالا که خبر تبرئه شدن آقای طوسی رسیده، برنامه‌ای برای پیگیری ماجرا دارید؟


ابداً این مسئله ارزش پیگیری ندارد. حرف زدن درباره این پرونده اشاعه فحشا است. در واقع این یکی از مصادیق اشاعه فحشا است که بیاییم مسائل منکراتی و فحشایی را به صورت عمومی منتشر کنیم. این موضوعات باید باید بین متهم، شاکی و قاضی بماند و نباید علنی شود.


وقتی یکی از طرفین احساس کند که در حقش ظلم شده و به پرونده‌اش چنان که باید و شاید رسیدگی نمی‌شود، باز هم موضوع باید محرمانه بماند؟


نه الان کسی معترض نیست. ما خودمان قاضی بوده‌ایم و می‌دانیم که در این شرایط باید جوانب مختلف موضوع را مد نظر قرار داد. خداوند ستارالعیوب است. باید در این موارد خیلی محتاط بود مثلاً در موردی مانند زنا، می‌گوییم که باید چهار نفر با شرایط خاص شهادت بدهند. شرایط این کار به قدری سخت در نظر گرفته شده که تقریباً غیر ممکن است. بنابراین اصل در چنین مواردی بر علنی نکردن است و ما نباید به هر بهانه‌ای باب مطرح شدن چنین پرونده‌هایی را در سطح جامعه باز کنیم.


در این پرونده بحث ظالم و مظلوم است و به نظر می‌رسد که وقتی به کسی ظلم می‌شود او حق دارد که موضوع را علنی کند.


آیا این دلیل می‌شود که ما هم دائم آن را مطرح کنیم؟ همان‌طور که شاکی انسان است و حقوقی دارد متهم هم انسان است و باید به حقوق او هم احترام گذاشت. ما نباید برای مطرح کردن خودمان و خودنمایی هر مسئله‌ای را عنوان کنیم و موجب تقویت رادیوهای بیگانه شویم. در موارد بسیاری ما خیال می‌کنیم که طرف مظلوم را گرفته‌ایم در حالی که ممکن است این‌چنین نباشد. چند نفر یک موضوعی را مطرح می‌کنند و ما بلافاصله یک طرف ماجرا را مظلوم فرض می‌کنیم و به طرف دیگر حمله می‌کنیم در حالی که باید حقوق هر دو طرف را محترم بدانیم. الآن خیلی‌ها خیال می‌کنند متهم آدم نیست و شخصیت و ارزش ندارد در حالی که در پیشگاه اسلام و خدا همه محترم هستند. اگر یک فرد در دادگاه عادل متهم باشد یا مجازات می‌شود یا تبرئه، در هر دو حالت محترم است و نباید با آبرویش بازی کرد. این کارها ضربه به‌نظام و اشاعه فحشا است. همین ناآرامی‌های اخیر هم برای همین اتفاق افتاد که ما قبح همه مسائل را ریخته‌ایم و همه چیز را در جامعه مطرح می‌کنیم، از کاه، کوه می‌سازیم. به مسائلی که در انتخابات مطرح شد نگاه کنید که چطور در مردم ایجاد بی‌اعتمادی کرد. متأسفانه مدتی است که افراد برای اینکه خودشان را مطرح کنند و وجاهتی برای خودشان دست و پا کنند رو به علنی کردن این مسائل می‌آورند و کاری می‌کنند که وجهه نظام خراب شود در حالی که مملکت این‌همه دادگاه دارد، آیین دادرسی کیفری دارد و نهادهای زیادی هستند که موضوع را پیگیری می‌کنند.


به هر حال  این موضوع افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده، شما نمی‌خواهید به عنوان نماینده مردم بدون اینکه ماجرا را علنی کنید به این پرونده ورود کنید؟


مردم ما را برای قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین انتخاب کرده‌اند. ما باید کار مردم را پیگیری کنیم اینکه ما هر روز دنبال یک پرونده باشم باعث می‌شود که کار مردم زمین بماند. اگر ما بخواهیم همه کارها را پیگیری کنیم پس کار قاضی و دادگستری و قوه قضاییه چیست؟ اگر قرار بر پیگیری ما باشد و وقتمان را برای این امور بگذاریم کارهای اصلی ما و وظیفه‌ای که مردم روی دوش ما گذاشته‌اند زمین می‌ماند. من فکر می‌کنم که بهتر است همه کار خودشان را انجام بدهند. خوشبختانه در کشور دادگاه تجدیدنظر داریم و راه‌های زیادی برای احقاق حق وجود دارد و اگر در نهایت کسی احساس کرد که با وجود طی کردن همه مسیرها، باز هم در حقش اجحاف شده می‌تواند به کمیسیون مراجعه کند و ما کارش را پیگیری می‌کنیم.


در حال حاضر شاکیان پرونده می‌گویند که در حقشان اجحاف شده و خواستار پیگیری هستند.


نه به ما چیزی ارجاع داده نشده است و کسی شکایتی نکرده. متأسفانه عده‌ای می‌روند در سایت‌ها شکایتشان را مطرح می‌کنند و بعد توقع دارند که ما دنبال کارشان برویم و موضوع را پیگیری کنیم.





۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن