تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797886283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز عمر طولانی در این جزیره است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: راز عمر طولانی در این جزیره است
اینجا یک سوم جمعیت بیشتر از ۹۰ سال سن دارند. ایکاریا در کنار جزیره ساردینیا در ایتالیا، شهر نیکویا در کاستا‌ریکا، جزیره اوکیناوا در ژاپن و شهر لوما لیندا در ایالت کالیفرنیای آمریکا از جمله مکان‌های دنیاست که به "مناطق آبی" معروفند. ۵ منطقه مشخص در دنیا که ساکنان آن نسبت به سایر مردم جهان عمر طولانی‌تری دارند.
آفتاب‌‌نیوز : موهای کم‌پشت سفید رنگش را با شانه سر آراسته و عینک ته استکانی به چشم دارد. او انگشتان پر از چین و چروک و کک و مک‌اش را بر تارهای پشمی آبی رنگی می‌کشد که در ماشین پارچه بافی چوبی سنگینش در هم تنیده شده‌اند. لوانا پرویوی ۱۰۵ ساله رج به رج به پارچه دست‌بافش اضافه می‌کند، کار هنری که بعد از ۹۰ سال در آن استاد شده است.


به گزارش آفتاب‌نیوز، لوانا با پارچه‌هایی که خودش می‌بافد، کیف و لباس درست می‌کند و در فروشگاه کوچک‌اش در خریستوس می‎فروشد. دهکده‌ای در جزیره ایکاریای یونان که جمعیتش تنها ۳۰۰ نفر است و با کشتی از آتن ۹ ساعت تا آن‌جا راه است. او در حالی که بازوانش را با حرکاتی موزون روی دستگاه پاچه بافی بالا و پائین می‌برد، از عشقی که به کارش دارد، حرف می‎زند: "در زندگی دنبال کاری برو که تو را به هیجان می‌آورد. شوهرم سال‌ها پیش از دنیا رفت اما من کاری که به آن عشق می‌ورزیدم را ادامه دادم. چند سال بعد یک نفر از من خواستگاری کرد اما جواب من منفی بود. به او گفتم من با دستگاه پارچه‌بافی‌ام ازدواج کرده‌ام."


میدان اصلی خریستوس با فروشگاه لوانا فاصله چندانی ندارد. ساکنان دهکده بیرون خانه‌هایی که سقف‌های سفالی دارد، در سایه درختان پربرگ چنار قهوه می‌نوشند و با هم خوش و بش می‌کنند. کسبه محل، برنامه مشخصی برای باز کردن یا بستن مغازه‌هایشان ندارند. رابطه مردم با آن‌ها بر پایه اعتماد است به این معنی که مشتری چیزی که می‌خواهد را برمی‌دارد و مبلغش را روی پیشخوان مغازه می‎گذارد و می‌رود.


در جزایر یونان دیدن چنین صحنه‌هایی نسبتا عادی است، اوضاع اما در مورد ایکاریا کمی فرق دارد: اینجا یک سوم جمعیت بیشتر از ۹۰ سال سن دارند. ایکاریا در کنار جزیره ساردینیا در ایتالیا، شهر نیکویا در کاستا‌ریکا، جزیره اوکیناوا در ژاپن و شهر لوما لیندا در ایالت کالیفرنیای آمریکا از جمله مکان‌های دنیاست که به "مناطق آبی" معروفند. ۵ منطقه مشخص در دنیا که ساکنان آن نسبت به سایر مردم جهان عمر طولانی‌تری دارند.


کارشناسان در بیشتر مواقع رژیم غذایی سالم و سبک زندگی پرتحرک را کلید داشتن عمری طولانی‌تر می‌دانند. متخصصان حوزه سلامت و مردم‌شناسانی که با پروژه منطقه آبی همکاری می‌کنند در طی تحقیقاتشان به تأثیر پیوندهای نزدیک خانوادگی و مشارکت در اجتماعات مذهبی و اعتقادی در افزایش طول عمر پی برده‌اند.


مردم جزیره ایکاریا همه سعی‌شان را می‌کنند که نزدیک خانواده و همسایه‌هایشان باشند. علاوه بر این افراد مسن هم در این جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به پرورش و تربیت نوه‌ها کمک می‌کنند و کسب و کار خودشان را دارند.


لوانا طول عمرش را مدیون عشق به بافندگی و نوع نگاهش به زندگی می‌داند. او می‌گوید: " بیشتر از آنچه نیاز داری طلب نکن. حسرت به زندگی دیگران فقط باعث اضطراب می‌شود."


خریستودولوس سناکیس، دکتر بازنشسته نظریه‌ دیگری در رابطه با این که اهالی ایکاریا چطور استرس را از خودشان دور می‌کنند، دارد. او ۸۱ ساله است و طبق استانداردهای ایکاریا جوان به حساب می‌آید. در روز اول ورودم به جزیره، دیدار کوتاهی با این مرد داشتم و قرار شد باز همدیگر را ببینیم، پیدا کردن دوباره او اما کار ساده‌ای نبود. چند روز بعد وقتی دوباره خریستودولوس را در دهکده دیدم، سلام کردم اما با بی‌اعتنایی او مواجه شدم. او می‌گوید زمان بخش مهمی از زندگی در ایکاریا به حساب می‌آید اما نه به آن شکلی که اغلب مردم فکر می‌کنند: " اینجا هیچکس با کسی قرار نمی‌گذارد. ما به هم می‌گوییم صبح یا بعد‌ازظهر یا شب می‌بینمت اما به خودمان فشار نمی‌آوریم."


به گفته خریستودولوس، مردم ایکاریا روزهایشان را با هدف می‌گذرانند. او با هیجان در مورد پروژه‌ای که در دست دارد حرف می‌زند. مسابقه قایق‌رانی پیشکسوتان ایکاریا که حداقل سن برای شرکت در آن ۷۰ است. ۲۰ قایق شرکت‌کننده در این مسابقه، مسیر بین جزیره ساموس (در همسایگی ایکاریا) وایکاریا را می‌روند و برمی‌گردند. مسافتی معادل ۲۲ کیلومتر.


خریستودولوس می‌گوید: " این یک مسابقه واقعی نیست اما ثابت می‌کند ما هنوز توانایی انجام این کار را داریم. برای گذراندن وقت خیلی کارها می‌شود کرد. اما وقتی کاری را انجام می‌دهی که خودت یا دیگران را خوشحال می‌کند، چطور ممکن است احساس سلامتی یا خوب بودن نکنی؟"


منبع:  بی بی سی





۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن