تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797659636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین تصمیم گیری‌های ترامپ در یک سال گذشته/ از خروج از توافق‌نامه‌های بین‌المللی تا جنجال بر سر قدس و برجام


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مهمترین تصمیم گیری‌های ترامپ در یک سال گذشته/ از خروج از توافق‌نامه‌های بین‌المللی تا جنجال بر سر قدس و برجام
ساکن فعلی کاخ سفید را شاید بتوان رئیس‌جمهوری خواند که به همه وعده‌های انتخاباتی‌اش تاکنون عمل کرده است و توانسته است کارنامه خوبی را در زمینه اقتصاد کشورش رقم بزند، با این وجود وی عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را نیز یدک می‌کشد.
آفتاب‌‌نیوز :  در ادامه به مهمترین تصمیم‌گیری‌ها و اقدام‌ها و همچنین وعده‌های عملی شده رئیس‌جمهور آمریکا در یک سال گذشته اشاره می‌کنیم.


خروج از توافق‌نامه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی


خروج از توافق‌نامه‌های بین‌المللی از نخستین تصمیم‌های جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین ماه‌های پس از حضور در کاخ سفید بود. ترامپ همانگونه که در وعده‌های انتخاباتی‌اش مطرح کرده بود، آمریکا را از پیمان زیست‌محیطی پاریس خارج کرد؛ تصمیمی که واکنش‌ها و انتقادات بسیاری را از داخل و خارج از آمریکا متوجه رئیس‌جمهور این کشور کرد. ترامپ همچنین دستور خروج این کشور از سازمان یونسکو را صادر کرد و به بهانه عدم حمایت این سازمان از اسرائیل از سازمان علمی فرهنگی ملل متحد خارج شد. آمریکا همچنین به دستور ترامپ از توافق نامه آسیا پاسیفیک نیز خارج شد.


از وعده ساخت دیوار در مرز مکزیک تا واقعیت


یکی از شعارهای ترامپ دردوران انتخابات ریاست‌جمهوری، ساخت دیواری در مرز مشترک آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و مواد مخدر بود، ترامپ همچنین وعده داده بود که حتی پول ساخت این دیوار را نیز از مکزیک خواهد گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا اگر چه اقدام به ساخت دیوار در مرزهای مشترک با مکزیک نکرده است اما با با افزایش ۲۰ درصد عوارض برای کالاهای وارداتی از مکزیک به نوعی در حال تامین پول ساخت این دیوار است.


از افزایش بی‌سابقه بودجه نظامی تا بهبود وضعیت اقتصاد


ترامپ در نخستین سال ریاست‌جمهوری خود تصمیم‌های بی‌سابقه‌ای را در زمینه بودجه نظامی و اقتصاد داخلی این کشور اتخاذ کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا با افزایش لایحه بودجه نظامی این کشور به ۷۰۰ میلیارد دلار بی‌سابقه‌ترین بودجه نظامی در تاریخ این کشور را امضا کرد. از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری تاجر آمریکا توانست در عرصه اقتصادی نیز رکوردهای قابل توجهی را رقم بزند. ترامپ که وعده کاهش بیکاری به زیر پنج درصد را داده بود، نیز توانست در این زمینه به موفقیت قابل توجهی برسد و نرخ بیکاری را در آمریکا و در ماه نوامبر گذشته به حدود چهار درصد برساند. این کمترین میزان رقم بیکاری در آمریکا طی ۱۷ سال گذشته است. افزایش رشد اقتصادی آمریکا به بیش از سه درصد نیز از جمله دیگر اقدام‌های موفق ترامپ در عرصه اقتصادی آمریکا بوده است.


 به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در میان انتقادات گسترده


یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود، رئیس‌جمهور آمریکا حدود یک ماه مانده به یک سالگی ریاست‌جمهوری‌اش این وعده را در میان اعتراض‌ها و انتقادات گسترده داخلی و خارجی عملی کرد.


اصلاح سیاست‌های مهاجرتی


ترامپ وعده تغییر سیاست‌های مهاجرتی به آمریکا را داده بود، یکی از نخستین تصمیمات او در این زمینه و در نخستین روزهای پس از ریاست جمهوری صدور یک فرمان اجرایی جدید برای اعمال محدودیت در ورود پناهجویان و مهاجرانی از برخی کشورهای اسلامی به آمریکا بود. اگرچه این تصمیم ترامپ نیز با واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در داخل و خارج از این کشور همراه بود و حتی برای مدتی نیز تعلیق شد اما در نهایت با اعمال اصلاحاتی اجرایی شد.


پاره کردن برجام از حرف تا عمل


یکی از اصلی‌ترین وعده‌های ترامپ در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری پاره کردن برجام و خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران و کروه ۱+۵ بود، ترامپ تاکنون اگرچه موفق به این کار نشده است اما توانسته است شکاف‌هایی را در میان کشورهای اروپایی در این زمینه ایجاد کند، وی اکنون تهدید کرده است که دیگر برجام را تایید نخواهد کرد، باید دید چهار ماهه آینده تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درقبال برجام چه خواهد بود.


 ایلنا 





۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن