تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796645042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر بازیهای رایانه‌ای بر سلامت جسمی و روانی کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تاثیر بازیهای رایانه‌ای بر سلامت جسمی و روانی کودکان
یک کارشناس ارشد سلامت روانی با اشاره به تاثیر منفی بازی‌های رایانه‌ای بر سلامت جسمی و روانی کودکان گفت: والدین باید به روش مقتدرانه‌ای رده سنی، میزان خشونت و ساعات بازی کودکان را کنترل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : امیرمحمد صفرانداقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه با پیشرف تکنولوژی فضای تازه و به تبع آن مشکلات جدیدی هم برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و تکنولوژیکی ایجاد شده است، افزود: متغیرهای بسیاری در خصوص تاثیر بازی‌های کامپوتری بر رشد کودکان وجود دارد. زمانی که از عواقب یا عوارض بازی های کامپیوتری سخن به میان می آید اغلب کارشناسان به آسیب‌های برخی از این بازی‌ها اشاره می‌کنند. 


وی در ادامه آسیب بازیهای کامپیوتری را  به دو دسته روانی و جسمی تقسیم کرد و ادامه داد: مشکلات جسمانی شامل چاقی، مشکلات ناشی از کم تحرکی و آسیب‌های بینایی به دنبال بازی به شکل مستمر است.


این کار شناس ارشد سلامت روان با اشاره به مشکلات روانی که به دنبال افراط در بازی‌های کامپوتری برای کودکان و نوجوان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این آسیب‌ها بیشتر شامل کاهش مهارت های بین فردی، پرخاشگری، اهمال کاری و... هستند. به همین دلیل کنترل مقدار زمان انجام بازی و همچنین توجه به سطح خشونت موجود در آن بسیار پر اهمیت است.


صفرانداقی با اشاره به تحقیقاتی که در کانادا  در خصوص آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای انجام و از آنها به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده سلامت روان یاد شده تصریح کرد: این تحقیقات از مراکز مهم فعال در حیطه ی سلامت روانی درخواست کرده بود تا به روی ساز و کار بازی‌ها کنترل بیشتری اعمال کنند و آگاهی بیشتری را در این خصوص در اختیار مردم بگذارند، اما ابا این وجود نمی‌توان کودکان را به راحتی از انجام این بازی‌ها منع کرد، بلکه باید بکوشیم بازی ها را به صورت کنترل شده در اختیار آنها قرار دهیم.


وی با اشاره به برخی جنبه‌های مثبت بازی‌های رایانه‌ای و کمک آنها به رفتار درمانگران برای تنظیم رفتار کودکان ادامه داد: امروزه پیشرفت تکنولوژی کمک بسیار زیادی به پزشکان سراسر جهان کرده است؛ از جراحی های خاص تا درمان فوبیا به وسیله واقعیت مجازی و کمک به کودکان اوتیسم به وسیله بازی‌هایی خاص از جمله این کمک‌هاست. امروزه باید دنیای تکنولوژی را تبدیل به فرصت‌ها کرد.




این کارشناس ارشد سلامت روان با اشاره به نقش والدین برای  تنظیم زمان و نوع بازی‌های مورد استفاده، اضافه کرد: روانشناسان سه شیوه تربیتی مهم را در والدین تشخیص داده‌اند. شیوه  اول «سهل گیرانه» است که در این سبک والدین کودک را رها کرده و آزادی بسیار زیادی به او می دهند. اما در روش «سخت گیرانه» ، والدین محدودیت‌های بسیار زیادی را بر کودک اعمال می‌کنند و کودک به شدت درگیر بایدها و نبایدها و تایید گرفتن از والدین می‌شود. این شیوه در آینده اثر بسیار مهمی بر اعتماد به نفس کودک دارد و باعث کاهش آن می شود.


صفرانداقی روش سوم تربیتی والدین را روش «مقتدرانه» دانست و گفت: این روش در میانه طیف سهل گیرانه و سخت گیرانه قرار دارد؛ والدین به کودک آزادی عمل داده ولی نظارت کاملی بر او دارد. در این شیوه والدین کودک را از عواقب رفتار های خود آگاه می کنند و به او خود مسئولیت پذیری می آموزند. در این سبک از فرزند پروری تلاش می شود تا در عین این که برخی از باید و نباید های مهم به کودک آموزش داده شود، کنترل و نظارت نسبی بر رفتار و عملکرد کودک و نوجوان نیز وجود داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه در مورد بازیهای کامپیوتری باید تلاش شود والدین با سبکی قاطعانه با کودک برخورد کنند، اظهار کرد: والدین باید در عین حال که به کودک خود اجازه بازی کردن می‌دهند زمان مشخصی را برای آنان تعیین کنند و مجموعه‌ای از بازیهای رده سنی مناسب را در اختیار وی قرار  دهند. رفتار والدین با کودک باید قاطعانه باشد به صورتی که کودک محدودیت زمانی برای بازی کردن داشته باشد. والدین باید کودکان را به سمت ایجاد روابط بین فردی واقعی و بازی‌های حقیقی تشویق کنند و با ارتباطی دوطرفه کودک را در مورد بازی‌های بین فردی و فواید آن آگاه کنند.









۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن