تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796893588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ به شایعه حمله‌‌موشکی به «نفتکش‌سانچی» و چند ابهام دیگر/ حقیقت ماجرا چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پاسخ به شایعه حمله‌‌موشکی به «نفتکش‌سانچی» و چند ابهام دیگر/ حقیقت ماجرا چیست؟
نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی با اعلام اینکه انتقال محموله نفتی به کره شمالی و شلیک موشک به سانچی، داستانسرایی و دروغی بسیار آشکار است، گفت: دولت کره جنوبی رسما تایید کرده که محموله نفتکش به آنها تعلق داشته و هیات ایرانی نیز از نفتکش سانچی بازدید و تصویربرداری کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اظهار داشت: خاموش بودن رادارهای 2 کشتی ایرانی و چینی و شلیک موشک و عدم دریافت اطلاعات راداری توسط چین، نشان می دهد طراحان این ادعا نه از روابط بین الملل اطلاعی دارند و نه از مسایل کشتیرانی و دریانوردی.


به گزارش آفتاب‌‌نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر موشک آمریکایی شلیک شده، چرا هیچ راداری آن را ردیابی و ثبت نکرده است.



پاسخ به شایعه حمله‌‌موشکی به «نفتکش‌سانچی» و چند ابهام دیگر/ حقیقت ماجرا چیست؟



وی با بیان این که نوع برخورد موشک با دماغه کشتی متفاوت است، گفت: چندی پیش نیز در منطقه محل این حادثه، یک ناو آمریکایی با یک کشتی حامل محموله پتروشیمی تصادف کرد که تعدادی هم کشته شدند.


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره پیگیری های این حادثه گفت: حادثه در ساعت 15 و 30 د قیقه به وقت تهران به وقوع پیوست که ما در ساعت 19 از آن مطلع شدیم و هماهنگی لازم را آغاز کردیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از اطلاع از حادثه کار در ایران آغاز شد و در بالاترین سطوح پیگیری‌ها توسط وزارتخانه های امور خارجه، راه و کار برای تسریع در روند کمک رسانی و درخواست کمک از کشورهای همجوار و ارگان های بین المللی انجام شد. 


ربیعی ادامه داد: همچنین پس از وقوع حادثه، از سفیران چین و ژاپن برای انجام هماهنگی ارتباط برقرار شد و پس از آن تصمیم گرفتیم عازم شانگهای شویم.


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی اضافه کرد: در کمیته ای که با حضور وزیران مرتبط با حادثه تشکیل شد از طرف رئیس جمهوری به عنوان سخنگوی کمیته پیگیری تعیین شدم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین گروهی نیز به ژاپن اعزام شد زیرا پیش بینی می شد که به دلیل جهت باد، نفتکش به آبهای ژاپن برود که البته در نهایت در منطقه مرزی و آبهای چین باقی ماند.


وی با بیان این که برای معطل نشدن بدون انجام تشریفات به چین رفتیم، یادآور شد: در این سفر نشست های متعددی با فرماندهان چینی عملیات مهار آتش داشتیم.


**چینی‌ها کوتاهی نکردند


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی در پاسخ به انتقادات درباره کم کاری چینی ها گفت: در ابتدا این تصور وجود داشت که شاید برای چینی ها عملیات نجات اهمیت نداشته باشد، اما پس از سفر به چین شواهدی از اینکه آنها کم کاری کرده و جان انسانها برایشان مهم نباشد، مشاهده نشد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از وقوع حادثه تلاش کردیم از هر کشوری که می تواند کمک کند، درخواست امداد داشته باشیم.


ربیعی به بحث های فنی در مهار آتش اشاره کرد و ادامه داد: ما در زمان ورود به چین به آنها فشار می آوردیم که چرا از فوم استفاده نکردید و فقط آبپاشی شد.


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی افزود: اما چینی اعلام کردند که اگر از فوم استفاده می شد، شرایط بدتر شده و احتمال انفجار وجود داشت، برای استفاده از فوم باید ابتدا با پاشیدن آب، سطح بدنه نفتکش خنک می شد.



پاسخ به شایعه حمله‌‌موشکی به «نفتکش‌سانچی» و چند ابهام دیگر/ حقیقت ماجرا چیست؟



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ما با هیچ کشور خارجی، عقد اخوت نبسته ایم، جان یک ایرانی از هر رابطه خارجی برای ما مهم تر است.


وی اضافه کرد: حدود 20 کشتی امدادی در منطقه حضور داشت، علاوه بر چینی ها، کشتی های کره ای و ژاپنی نیز حضور داشتند.


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره علت کوتاهی چینی ها در انتقال پیکر جانباختگان از سانچی گفت: روزی که امدادگران چینی وارد عرضه سانچی شدند، دمای کشتی به 70 تا 80 درجه رسیده بود که فرصتی نیم ساعته را فراهم می کرد تا وارد عرشه شوند، که در این مدت علاوه بر جعبه سیاه، 2 پیکر از سرنشینان نفتکش را نیز منتقل کردند.


وی ادامه داد: تصور می کردیم که فردای آن روز دمای داخل نفتکش کاهش بیشتری داشته و می توان تکاوران دریایی را وارد آن کرد، اما به ناگهان دمای داخل نفتکش به 350 درجه و فراتر رفت.


**استفاده از پرچم پاناما، دلیل اقتصادی داشت


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره استفاده از پرچم پاناما برای کشتی سانچی، گفت: در این باره مسایل بازرگانی و اقتصادی مطرح است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دنیا 6 کشور دارای بیشترین پرچم برای کشتی ها هستند که پاناما در میان آنها دارای بیشترین پرچم است.


ربیعی یادآور شد: حتی کشتی چینی کریستال که عامل تصادف با سانچی بود، مالکیت چینی داشت اما با پرچم هنگ کنگ تردد می کرد.


** دلیل تاخیر در اعلام جانباختن سرنشینان سانچی


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره تاخیر در اعلام خبر فوت سرنشینان سانچی گفت: از ابتدای حادثه، دغدغه ما اطلاع از وضعیت سرنشینان و نجات آنها بود، اما بر اساس اطلاعاتی که از کارشناسان دریافت کردیم، احتمال کمی برای زنده ماندن وجود داشت.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اما با فرض این که در کمترین احتمال، ممکن است که فردی در گوشه ای از نفتکش مانند موتورخانه، زنده باشد، عملیات مهار آتش و نجات را پیگیری کردیم.


وی یادآور شد: کارشناسان می گفتند که با توجه به شدت انفجارها، آتش سوزی و انتشار گازهای سمی، در ساعات ابتدایی همه جان باخته اند.


وی اضافه کرد: تکاوران دریایی ایران نیز با هدف نجات افراد و انتقال پیکرها از داخل نفتکش آماده ورود بودند، اما در زمان ورود آنها دمای پاشنه کشتی به 350 درجه و دمای دماغه به 9000 درجه رسیده بود، بنابراین احتمال ورود آنها وجود نداشت.


ربیعی ادامه داد: اگر ما از روز اول اعلام می کردیم که همه فوت کرده اند، احتمال داشت، همین امروز برخی از ما سوال کنند که چرا به چینی ها اعتماد کردید و عملیات نجات و جستجو را انجام ندادیم، شاید برخی افراد زنده بوده اند.


**عنوان شهید خدمت برای جانباختگان سانچی


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره اعطای عنوان شهید به جانباختگان سانچی گفت: پس از طرح این موضوع با رییس جمهوری، به دستور وی با رئیس بنیاد شهید مذاکره شد.


ربیعی افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان «شهید خدمت» تعریف شده که برای جانباختگان سانچی استفاده شود.


**2 احتمال درباره پیکر یافته شده در دریا


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی درباره یافت شدن پیکر یک سرنشین نفتکش سانچی با لباس ضد آتش در دریا، گفت: البته مشخص شد که لباس ضد آتش نبوده بلکه لباس شناوری بوده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک احتمال وجود دارد که وی در مکانی قرار داشته که خسارت کمتری داشته و احتمال دیگر این است که به علت ضربه، داخل آب افتاده است.


نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی خاطر نشان کرد: در آینده گزارش های تفصیلی درباره این حادثه منتشر خواهد شد.


ربیعی همچنین از رسانه ها خواست تا با انتشار مطالب واقعی و درست، به شفافیت ماجرا کمک کنند.


16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.


در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.


با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.


سرانجام، دو روز پیش خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز گذشته را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرد.


بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.


منبع: ایرنا









۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن