تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796831512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیحات مازنی درباره پیگیری نامه‌اش به وزیر کشور در خصوص اعتراضات اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توضیحات مازنی درباره پیگیری نامه‌اش به وزیر کشور در خصوص اعتراضات اخیر
نماینده مردم تهران در مجلس توضیحاتی را درباره پیگیری نامه‌اش به وزیر کشور مربوط به اعتراضات اخیر و اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی بیان کرد و گفت: در نامه‌ای به رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درخواست کرده‌ام تا سوابق قانونی مربوط به راهپیمایی‌ها و اعتراضات را ارائه کنند و اگر نیاز به اصلاح و یا تصویب قانونی است، پیگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام احمد مازنی با اشاره به نامه‌ای که در پی اعتراضات اخیر به وزیر کشور نوشته بود، گفت: در پی اعتراض‌هایی که اتفاق افتاد قضاوت و اظهارنظرهای متفاوتی مطرح شد. یکی از قضاوت‌ها این بود فردی که اعتراض دارد می‌تواند از راه قانونی مطرح کند لذا در همین زمینه نامه‌ای به وزارت کشور نوشته و سوالاتی را مطرح کردم.

وی تصریح کرد: یکی از سوالات این بود که در اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی چه اقداماتی انجام شده است، اصلی که می‌گوید اعتراضات و راهپیمایی مردم به شرطی که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بر اساس پیگیری و بررسی‌هایی که انجام دادم مشخص شد در دهه ۶۰ مجلس قانونی را مصوب کرده که در آن پیش‌بینی شده برای اینگونه موارد باید از وزارت کشور مجوز گرفته شود اما شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی دانسته است. بر اساس همان قانون مردم برای راهپیمایی نیاز به مجوز ندارند.  

مازنی ادامه داد: سال ۸۱ در این زمینه و بحث مجوزها دولت آیین‌نامه‌ای را مصوب کرد و پس از آن نیز مجددا در سال ۹۴ با اصلاحاتی در مجلس به تصویب رسید و آنچه که مصوب سال ۹۴ است، تاکید بر فعالیت احزاب دارد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: در هر صورت احزاب و تشکل‌ها و NGO‌های زیادی وجود دارند که ممکن است به مساله‌ای معترض باشند اما سوال این است که اینها نمی‌توانند اعتراضات خود را بیان کنند.

مازنی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از سوالاتی که در نامه خود از وزیر کشور مطرح کردم این بود، فردی که بخواهد مجوز دریافت کند برای دریافت مجوز به کجا باید مراجعه نماید و نهایتا اگر مراجعه کرده و مجوز گرفت، اعتراض او قانونی است و آزادی بیان دارد، آیا با فرض اینکه مجوز داده شد بقیه دستگاه‌ها مخالفت نخواهند کرد؟

وی با انتقاد از اینکه رحمانی فضلی، وزیر کشور پاسخی به این نامه نداده و از او گلایه دارم، گفت: نامه‌ای که به دست من رسیده به امضای معاون سیاسی وزیر کشور است که اشاره‌ای به سابقه کار، دریافت مجوزها و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دارد و تاکید دارد به اینکه مسئولیت تامین امنیت راهپیمایی به عهده نیروی انتظامی است در واقع به نظر من نوعی طفره رفتن از پاسخ می‌باشد.

مازنی اظهار کرد: اگر وظیفه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی به عهده وزارت کشور است باید سایر نهادها را در این زمینه هماهنگ کند و اگر در اجرا مشکل دارند از طریق نظارت‌ها برخورد می‌کنیم.

وی همچنین بیان کرد: در واقع پاسخی که به من داده شده پاسخ سوالم نیست زیرا از یک طرف قانون می‌گوید وزارت کشور مجوز می‌دهد اما از طرف دیگر در مجوز دادن سخت‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد و این مساله مناسب جمهوری اسلامی ایران نیست. بنده معتقدم ریشه‌ای و اساسی باید بررسی‌ها انجام و قانون شفاف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز کرد: با توجه به این مساله نامه‌ای را به رییس مرکز پژوهش‌ها نوشتم و از او درخواست کردم تا سوابق قانونی در این زمینه را ارائه کنند و اگر خواسته باشیم قانون جدیدی هم تصویب کنیم باید تکلیف روشن باشد در حالیکه به نظر می‌رسد فعلا اینگونه نیست. مجلس هم باید با کمک دولت و قوه قضاییه قانون را روشن کرده و مردم را از سرگردانی در آورد.




۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن