تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797689668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به کدام کسب و کارها وام روستایی می‌دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: به کدام کسب و کارها وام روستایی می‌دهند؟
رییس اتحادیه کارگران قراردادی به متقاضیان وام روستایی پیشنهاد کرد کسب و کار مورد نظرشان را در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی دنبال کنند. او رعایت سود پایین تسهیلات و مهلت زمانی در بازپرداخت اقساط را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز : فتح‌اله بیات اظهار کرد: توجه به بخش روستایی و عشایری و درنظر گرفتن امکانات و تسهیلات برای روستاییان اقدام پسندیده و مطلوبی است چون هرچه به روستاها رسیدگی و مشکلاتشان را حل کنیم، در جلوگیری از رشد بیکاری و پدیده مهاجرت موثر است.


وی ادامه داد: در سالهای گذشته با وجود تلاشهای زیادی که برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی صورت گرفته اما همچنان شاهد خروج روستاییان و گسترش مهاجرت و حاشیه‌نشینی در کلان شهرها هستیم که یکی از دلایل عدم موفقیت ما در فراهم نکردن زیرساختهای لازم و فقدان شغل پایدار بوده است.


رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد: اگر در طول این سالها شغل پایدار در روستاها ایجاد می‌کردیم و سرمایه‌گذاری در روستاها و مناطق محروم مرزی و عشایری را رونق می‌دادیم بیکاری در این مناطق کاهش یافته بود.


بیات در ادامه با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی و استقبال متقاضیان برای دریافت این وام، گفت: قبل از هر چیز باید دید که آن منطقه قابلیت ایجاد چه شغلی را دارد و بر اساس مزیتهای آن منطقه، طرح‌های اشتغال و به تناسب آن وام اشتغال را ارائه کرد.


این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و عشایری باید در مسیر اشتغال پایدار باشد تا هم به دوام و ماندگاری شغل و حفظ نیروی کار منجر شود و درآمدزایی داشته باشد و هم پولی که برای ایجاد شغل در نظر گرفته می‌شود به انحراف نرود.


بیات در عین حال دامداری، کشاورزی، فرش دستباف و صنایع دستی، قالیبافی، شیلات و پرورش طیور را از جمله زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برشمرد و گفت: این شغل ها با ماهیت بومی روستایی و عشایری سازگار است، در حالی که احداث کارخانه در روستایی با ۴۰ خانوار مقرون به صرفه نیست و با ماهیت بومی روستا سازگاری ندارد.


رییس اتحادیه کارگران قراردادی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات روستایی گفت: یکی از دغدغه های روستاییان در بحث دریافت وام این است که میزان وام و درصد سود و بازگشت آن چگونه است. طبعا وام پرداختی باید به گونه‌ای باشد که آن کسب و کار را پوشش دهد. درصد سود وام هم باید پایین باشد تا فرد بیکار به یک بیکار بدهکار تبدیل نشود.


بیات گفت: در خصوص مکانیسم بازگشت وام و بازپرداخت اقساط، باید از نظر زمانی مهلت داده شود چون روستاییان از توان مالی بالایی برخوردار نیستند و بهتر است تمهیداتی پیش بینی شود که پس از رسیدن به بهره‌وری، اقساط وام را بپردازند.


این فعال کارگری در پایان به متقاضیان تسهیلات روستایی پیشنهاد کرد: کسب و کار مورد نظر خود را در قالب شرکتهای سهامی یا تعاونی ایجاد کنند تا هم دوام و ماندگاری شغل را به دنبال داشته باشد و هم وام و تسهیلاتی که دریافت می‌کنند مورد ضمانت قرار گیرد.


منبع: ایسنا





۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن