تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797849223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کاهش بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه
‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با بیان این‌که سال جاری در استان ما ۲۵ درصد کاهش بارندگی ثبت شده است، گفت: بارندگی در حوضه‌ی آبریز دریاچه ارومیه 40 درصد، در حوضه‌ی آبریز ارس یک درصد و حوضه‌ی آبریز قزل اوزن 23 درصد کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا هاشمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره آخرین وضعیت منابع آب استان اظهار کرد: 35 درصد بارش‌ها در استان ما، فصل پاییز رخ می‌دهد که امسال با کاهش بارندگی در فصل پاییز مواجه بوده‌ایم و طبق پیش بینی‌های هواشناسی استان برای سه ماه آتی، کاهش 25 درصدی بارندگی را نیز در زمستان شاهد خواهیم بود که باید برای مقابله با معضلات کم آبی آمادگی لازم را داشته باشیم. 


وی با اشاره به این‌که سدها نقش موثری در تامین آب شرب مردم دارند که آب ورودی به سدها کاهش یافته است، عنوان کرد: سد ستارخان، آب شرب اهر را تامین می کند که حجم اب این سد نسبت به سال گذشته از 43 میلیون متر مکعب به 32 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.


وی ادامه داد: حجم آب سد بوکان نیز از 270 میلیون مترمکعب به 201 میلیون متر مکعب کاهش یافته و حجم مخزن آبی آن نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.


وی با بیان این‌که باید تدابیری جهت کمبود بارندگی و جبران آن در استان اندیشیده شود، گفت: متاسفانه مناطق ما در حوزه ی دریاچه‌ی اورمیه در وضعیت خشکسالی شدید قرار گرفته است و این امر موجب کاهش سطح مخازن آبی استان شده و اکنون باید پیش بینی‌های لازم را برای مدیریت آب و مقابله با کمبود آب در سال‌های آتی انجام دهیم.


وی ادامه داد: باید تغییر الگوی کشت کشاورزان، کاهش سطح زیر کشت، اصلاح الگوی مصرف آب، کاشت گیاهان زراعی مقاوم و تجهیز منابع تامین آب قدیمی و ... به عنوان راهکار برای جلوگیری از کمبود آب در استان عملیاتی شوند.


وی با اشاره به این‌که سال جاری در استان 62 شورای حفاظت از منابع آبی استان در تمامی شهرستان‌ها تشکیل شده است، افزود: ضرورت دارد مدیریت بحران خشکسالی نیز همواره در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود تا با هدف شناسایی و ارائه‌ی راهکارهای جدید در این زمینه گام موثری برداشته شود.


وی با اشاره به اهم اقدامات شرکت آب و منطقه‌ای در استان، تشریح کرد: جمع‌آوری موتور پمپ حاشیه رودخانه، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، توقیف دستگاه‌های حفاری غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند، شناسایی استخرهای عظیم و نامتعارف، قلع و قمع و انسداد استخرهای عظیم حاشیه ی رودخانه ها از اهم اقدامات این شرکت در زمینه حفاظت از منابع آبی استان بوده است.


‌به گزارش‌ ایسنا، ‌وی با بیان این‌که طی سی سال گذشته تاکنون، سالانه ۴۵ میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی کاهش یافته است، گفت: تاکنون در استان از 24 هزار چاه غیرمجاز، هفت هزار و 200 چاه مسدود شده  است و در حال حاضر وضعیت آب های زیر زمینی استان ثابت مانده ولی ضرورت دارد در این زمینه با انجام اقدامات موثر به تعادل بخشی واقعی برسیم.









۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن