تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796999694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خالی بودن معده، ایجاد زخم می کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خالی بودن معده، ایجاد زخم می کند
یک متخصص تغذیه با اشاره به علائم ایجاد زخم معده گفت: احساس درد در بیماران زخم معده و رفلاکس، متفاوت است؛ ولی رعایت عادات غذایی شان شبیه به هم است.
آفتاب‌‌نیوز :  دکتر سارا صرافی زاده با بیان اینکه ریفلاکس معده حالتی است که افراد معمولا بعد از مصرف غذا یا زمانی که معده شان خالی است حس می‌کنند، افزود: اسید معده به جریان می‌افتد و این احساس از مجاری گوارشی و مری تا دهان، کاملا حس می‌شود. این احساس، برای سیستم گوارشی، بسیار تحریک کننده و آزاردهنده است.


وی در ادامه به علل بروز ریفلاکس معده اشاره و بیان کرد: اینکه ریفلاکس معده در اثر چه به وجود می‌آید، باید گفت: در وهله اول دارو‌های مصرفی متعدد که بسیار رایجند مثل آسپرین، ویتامین سی، قرص آهن، قرص‌های ضد التهابی غیر استیروییدی می‌توانند حالت ریفلاکس ایجاد کنند بنابراین باید با آب فراوان خورده شوند.


صرافی زاده، با بیان اینکه گاهی افزایش اسید معده می‌تواند عاملی باشد که احساس ریفلاکس یا سوزش در معده ایجاد کند، ادامه داد: معمولا ریفلاکس با ضعف‌های معده همراه است و ٨٠ درصد افرادی که آسم و آلرژی دارند دچار ریفلاکس می‌شوند. ترشح زیاد اسید و خالی بودن معده، موجب زخم می‌شود و مجموعه این عوامل شرایط ریفلاکس را ایجاد می‌کند.


وی با بیان اینکه ریفلاکس معده با سبک زندگی افراد، بسیار مرتبط است، تاکید کرد: معمولا افراد سیگاری و افرادی که از غذا‌های پرچرب و فست فود‌ها استفاده می‌کنند بیشتر به ریفلاکس معده مبتلا می‌شوند. کسانی که حجم معده را پرمی کنند و بعد از غذا می‌خوابند و یا افرادی که کم تحرکند و کسانی که ترکیبات مختلفی از غذا‌ها را بدون در نظر گرفتن تاثیر آن‌ها بر بدن، به سیستم گوارشی آسیب می‌زنند، بیشترین ریفلاکس را گزارش می‌کنند.


این دکتری تغذیه با بیان اینکه استرس و اضطراب هم می‌تواند باعث ریفلاکس شود، ادامه داد:، چون این افراد به پرخوری هیجانی دچارند و هله هوله می‌خورند، بنابراین، حجم معده تحمل این همه اسید را ندارد و موجب ریفلاکس معده می‌شود.


وی در ادامه تصریح کرد: تا سه ساعت بعد از مصرف غذا نباید خوابید تا ریفلاکس رخ ندهد. ناراحتی‌هایی که فرد در سیستم گوارش خود حس می‌کند مجموعه‌ای از حساسیت‌های خاص است و کلی نیست. افراد باید روی تک تک مواد غذایی که مصرف می‌کنند تمرکز کنند تا آگاه شوند چه زمانی دچار ریفلاکس می‌شوند.


صرافی زاده، با بیان اینکه مصرف شیرگاو، گندم، حبوبات، تخم مرغ ممکن است ایجاد ریفلاکس کند، افزود: همچنین مصرف میوه و سبزیجات خام، به ویژه گوجه فرنگی، در بعضی افراد، تحریک پذیری معده را بیشتر می‌کند و موجب ریفلاکس بیشتر می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه وجود باکتری در معده به نام هیلیکوباکتری بیگلری، عامل ایجاد نفخ و ورم معده است، گفت: وجود این باکتری، بسیار شایع است و می‌تواند ریفلاکس را بیشتر کند. در این مواقع، فرد مبتلا با پرهیز غذایی درمان نمی‌شود و حتما باید دارو مصرف کند تا باکتری از بین برود. نکته بعدی پروبایوتیک‌ها هستند. این باکتری مفید از بدن حذف شده و افرادی که باکتری‌های مفید روده شان کم است معمولا گوارش سالمی ندارند و باید از این محصولات مثل کفیر یا لبنیات حاوی پروبیوتیک استفاده یا دارو مصرف کنند.


این دکتری تغذیه ادامه داد: تاثیر نوشابه‌های سودا و چای و قهوه در همه افراد یکسان نیست. هر فرد باید به تاثیر این نوشیدنی‌ها در بدن خود آگاهی داشته باشد سپس مصرف کند.


وی با تاکید بر اینکه ادویه جات و مواد نگهدارنده می‌تواند شرایط را برای افرادی که گوارش سالم ندارند بدتر کند، ادامه داد: به خصوص موادی که در کنسرو‌ها و سوسیس و کالباس استفاده می‌شود ممکن است فرد را دچار سوزش معده و استفراغ کند.


صرافی زاده با بیان اینکه فرد مبتلا نباید غذای حجیم بخورد، افزود: افراد باید از پرخوری پرهیز کنند. دفعات غذای فرد باید در حجم کم باشد. تقسیم بندی غذا کار سختی است، ولی افرادی که به این بیماری دچارند باید این موضوع را جدی بگیرند. افراد مبتلا به ریفلاکس معده باید از خوردن چند وعده غذا در طی روز، غذا‌های چرب، فست فودها، مصرف بیش از حد مایعات در حین غذاخوردن، استفاده از لباس‌های بسیار تنگ، پرهیز کنند.


وی در آخر اظهار داشت: احساس درد در بیماران زخم معده و ریفلاکس، متفاوت است، ولی رعایت غذاییشان شبیه به هم است. افراد در پارامتر‌های خونیشان التهاب دارند. التهاب، شرایط دردناکی ایجاد می‌کند. این افراد باید روی رفع التهاب تمرکز و امگا ٣ و زردچوبه و دارچین مصرف کنند.
 
منبع:مهر





۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن