تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796637688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست فرزند استاد صنعتی از مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: درخواست فرزند استاد صنعتی از مسئولان
فرزند مجسمه‌ساز علی‌اکبر صنعتی در مراسم نکوداشت این هنرمند که با موضوع "نقش هنر در کرامت انسانی" برگزار شد، درخواست کرد مسوولان بودجه‌ای را برای قالب‌گیری آثار موزه صنعتی اختصاص دهند تا اگر این آثار صدمه دیدند، قالب‌های آن موجود باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، «مریم صنعتی» با بیان اینکه پدرش زحمت بسیاری برای مردم این سرزمین کشید تا کارهایش برای نسل آینده باقی بماند،‌ گفت: چون پدرم بضاعتی نداشت، تمام مجسمه‌ها را به سختی و با گچ و خاک درست کرد. به همین دلیل اگر هزینه‌ای برای قالب‌گیری این آثار اختصاص داده شود، ممنون می‌شوم.


«مهری صنعتی»، فرزند دیگر این هنرمند نیز در مراسم نکوداشت استاد علی‌اکبر صنعتی به عنوان نخستین داوطلب هنرمند با موضوع «نقش هنر در کرامت انسانی» که روز سه‌شنبه (۵ دی) به به بهانه فعالیت موزه استاد صنعتی پس از ۱۰ سال برگزار شد، بیان کرد: پدرم به مردم وطنش عشق می‌ورزید و آن را می‌توان در آثارش هم دید. او مردم کوچه و بازار را هنرمند می‌دانست و اسم او در تاریخ ایران و جهان در مقام انسانیت ثبت شد. این آثار برای پدرم خیلی مهم بود.


سید محمود صنعتی پسر این هنرمند نیز گفت: پدرم برای ساخت این مجسمه‌ها زحمت زیادی کشید و در واقع آنها را با خون دل ساخت.


فرزند این هنرمند با بیان خاطره‌ای گفت: او یک‌بار ما را برای خرید گچ به میدان شهدا فرستاد. من و دستیارش آقای قهاری دو بارِ الاغ گچ خریدیم و آوردیم، همین که پدرم کار قالب‌سازی را تمام کرد، یکی از الاغ‌ها لگد زد و قالب را شکست. پدرم خیلی ناراحت شد و آقای قهاری گفت در واقع این ما بودیم که قالب‌ها را کنار پای الاغ گذاشتیم.


سید علی‌محمد صنعتی، فرزند دیگر این هنرمند نیز طی جملات کوتاهی بیان کرد: من طراحی و مجسمه‌سازی را از پدرم یاد گرفتم و برای این کار ما را تشویق می‌کرد.


احمد مسجد جامعی نیز در این مراسم پیشنهاد داد: جمعیت هنرمندان هلال‌احمر بار دیگر راه‌اندازی شود و هنرمندان را در موزه علی‌اکبر صنعتی دور هم جمع کنیم، زیرا در جامعه فرهنگی و هنریِ ما، روحیه داوطلبی زیادی وجود دارد و هلال‌احمر می‌تواند به راحتی موزه علی‌اکبر صنعتی را پایگاه هنرمندان کند. تا زمانی که اتفاقی مثل زلزله بم می‌افتد، از ظرفیت هنر برای روحیه و آموزش دادن به مردم کمک بگیرد.


این عضو شورای شهر ادامه داد: ما در جمع روزنامه‌نگاران و هنرمندان شخصیت‌های مهم بسیاری داریم که می‌توانند موزه علی‌اکبر صنعتی را به پایگاه فرهنگی و هنری تبدیل کنند.


او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بزرگی تبار خاندان استاد صنعتی اشاره کرد و گفت: روحیه‌ای که استاد صنعتی و استاد او غلامحسن صدیقی داشتند، در کار هنری آنها نیز جلوه پیدا کرده و به جذابیت آن افزوده است. مرحوم شهیدی هم درباره دهخدا می‌گفت وقت زیادی صرف کرده تا یادداشت‌های دهخدا پشت ورقه سیگارها را جمع‌آوری، تنظیم و منتشر کنیم تا مرحوم دهخدا نتیجه خلوص نیتی که برای کارهایش داشت را ببیند.


مسجدجامعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مرحوم صنعتی که علی‌اکبر صنعتی را در پرورشگاه بزرگ کرد، افزود: چند نفر از ما برای گرامیداشت معلم و استادمان اسم شناسنامه‌ای خود را عوض می‌کنیم؟ اگر چنین روحیه‌ای در جامعه عمومیت داشته باشد، اتفاقات بزرگی می‌افتد و همان روحیه موجب می‌شود که فردی مثل علی‌اکبر صنعتی به صورت داوطلبانه به جمعیت شیر و خورشید آن زمان بپیوندد تا به مردم سرزمینش داوطلبانه کمک کند.


این عضو شورای شهر اضافه کرد: مشکلی که در اسناد مربوط به زلزله دیده شده کم‌توجهی به مردم است، زیرا همه‌چیز از بالا و به شکل دولتی دیده شده است. در زلزله بویین زهرا، مرحوم تختی جلو افتاد و منشأ تاثیرگذار و ماندگاری در جامعه شد. چند سازمان دولتی اسم‌شان در حافظه ملی در این زمینه مانده است؟ در حالی که اسم تختی ماندگار شد.


او ادامه داد: تفاوت زلزله کرمانشاه در این بود که انجمن‌ها و آدم‌های خوشنام وارد عرصه شدند و نشان دادند که این مدیریت از پایین به بالاست، همان کاری که علی‌اکبر صنعتی انجام داد و حتی می‌توان وجه مردمی بودن را در آثار او دید و این رمز ماندگاری آثار این هنرمند است.





۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن