تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797942732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابی که آرمانی بود/ کلی گویی‌ها درباره انقلاب برای جوانان کافی نیست/ عدم اجازه نقد به نفع انقلاب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:

گیل نگاه/بخش سیاسی: نشست چرایی انقلاب ۵۷ در رشت عصر امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه با سخنرانی سید حسین موسوی فر عضو انجمن اسلامی معلمان ایران، سید محمد سید رئیسی عضو مجمع نیروهای خط امام، رضا صادقی نائب رییس منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، پویا قلی پور رئیس منطقه گیلان سازمان عدالت و آزادی و عباس نعیمی جورشری عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران در مهمانسرای المپیک رشت برگزار شد.انقلابی که آرمانی بودسیدحسین موسوی فر دبیر انجمن اسلامی معلمان ایران در این نشست که با یک ساعت تاخیر آغاز شد گفت:خیلی چرایی انقلاب آرمانی بود. او افزود:سه جریان اساسی که جریان اول مذهبیون، با این نگرانی که رژیم شاهنشاهی اسلام را از بین می برد و جریان دوم چپ مارکسیستی با این نگاه که سرمایه داری بر جامعه حاکمیت داشت و برای رهایی رنجبران از یوغ کاپیتالیسم باید انقلاب می کردیم  و چرایی سوم این بود که استبداد بر کشور حاکم بود و برای احیای نظام مشروطه حرکت شد.موسوی فر ادامه داد: ۵۴ سال با انقلاب بودم و در سال ۴۲ در آستانه اشرفیه که مرکز تعلیم روحانیون در گیلان بود کلاس چهارم بودم و با پسر دکتر ضیایی نسخه هایی از اطلاعیه ها توزیع می کردم .دبیر انجمن اسلامی معلمان ایران ادامه داد: در اطلاعیه این نظر بود که آمریکا بر نظام داشت حاکم می شد و باید نظام شاهنشاهی نابود شود.موسوی فر خاطرنشان کرد: این حرکت ها با نگاه های اولیه ادامه پیدا کرد تا به نزدیکی های انقلاب در سال ۱۳۵۲ رسیدیم.او  تصریح کرد: بالاخره دکتر شریعتی موضوع را به تمام جامعه تعمیم داد و اسطورهای جامعه اسلامی را زنده کرد و باورمان شد اگر انقلاب پیروز شود آرمانهایمان محقق می شود.دبیر انجمن اسلامی معلمان ایران تصریح کرد: حق ملاک و میزان دارد و جریان انقلاب با باورهای دینی مردم با رهبری امام راحل (ره) پیروز شد.موسوی فر گفت:در دوران دبیرستان،عکس های چریک ها بر در مدرسه ها زده می شد و اگر کسی آنها را  معرفی می کرد جایزه می گرفت و کمی بعد عکس شاه را بر دیوار مدرسه می زدند و می نوشتند مرگ این شاه موجب آزادی ملت و کشور خواهد شد. او ادامه داد؛در ادامه فعالیت جبهه ملی صورت گرفت که به نظر می رسد نیاز امروز کشور هم باشد.کلی گویی‌ها درباره انقلاب برای جوانان کافی نیستدر ادامه این نشست دکتر محمد رئیسی عضو مجمع نیروهای خط امام گیلان به سخنرانی پرداخت و گفت:لازم است برای شناسایی انقلاب کارگاه آموزشی برگزار شود و کلی گویی ها برای جوانان کافی نیست.وی افزود:گفته می شود برای ارتقای رفاه اجتماعی بیشتر انقلاب صورت می گیرد و نظرات روانشناسانه و جامعه شناسی های مختلفی وجود دارد.سید ریسی تصرح کرد: در دنیا آن طور است که وقتی انقلاب صورت می گیرد مراحل مختلفی صورت می گیرد و در ایران دو انقلاب شامل انقلاب مشروطه که سکولار بود و انقلاب بعدی  انقلاب اسلامی بود که در بهمن ۵۷ صورت گرفت.او تصریح کرد: برخی روشنفکران معتقد بودند انقلاب مشروطه از غرب آمده بود.سید رئیسی گفت: از جمله پایه‌های رژیم شاهنشاهی کنترل منابع عظیم  کشور، حمایت از طبقات بالا که معمولا در حکومت دخالت می کردند و گسترش نیروی سرکوب با حمایت آمریکا بود.او گفت: ایدئولوژی انقلاب از نوع تشیع بود و از جمله حاملین این اندیشه دکتر شریعتی بود و جلال آل احمد هم نظریه را داشتند که در مجموع نظریه  بازگشت به خویشتن  از خطوط فکری شان بود.عدم اجازه نقد به نفع انقلاب نیستدر ادامه این نشست رضا صادقی نائب رییس منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم گفت: بخش هایی از واقعیت های پنهان انقلاب هنوز گفته نشده است و موضوعی ضروری است که باید به آن پرداخته شود.او افزود: از دلایل به وقوع پیوستن انقلاب و به خیابان آمدن مردم برای تحقق پیروزی انقلاب به خاطر این بود که بحران های مختلفی وجود داشت و به غیر از انقلاب این بحران ها رفع نمی شد.صادقی ادامه داد:باید گاهی اوقات اجازه نقد را به مردم داد و اگر این اجازه را نداشته باشند به نفع انقلاب نیست.نائب رییس منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه و زحمات زیادی برای به ثمر رساندن انقلاب کشیده شده است.او تصرح کرد:تمرکز بیش از اندازه بر یک گروه بر پیروزی انقلاب درست نیست بلکه انقلاب محصول علل و عوامل متنوع است.نائب رییس منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در نسل امروز یک نوع مدگرایی فکری مشاهده می شود که تضعیف انقلاب را روشنفکری  تلقی می کنند که این مسئله ای  بسیار ناروا است و باید به فکر رفع این کاستی باشیم.صادفی افزود: انقلاب یک ضرورت تاریخی بود اما برخی استنادات سست، انقلاب را دستاورد نیروهای خارجی می دانند که باید سعی کنیم در دام این تله ها نیفتیم و انقلاب را بر اساس مدارک درست انعکاس دهیم.مردم خواستار اصلاحات در نظام بودنداو فزود: ریشه تاریخی انقلاب  نشان می دهد که مردم خواستار اصلاحات در نظام بودند، اما در ادامه کار، نظام شاهنشاهی تبدیل به نظام استبدادی می شود و بالاخره جنبش های مردمی و احزاب تشکیل می شود که خواسته های نظام مشروطه را دنبال می کردند.صادقی تصریح کرد: تا اویل دهه ۵۰ صحبتی از براندازی رژیم شاه نبود اما ناامیدی از اصلاح رژیم منجر به شکل گیری جنبش های مختلف شد و از آذر ماه ۵۶ توده های مردم به خیابان آمدند و رژیم، فرصت اصلاح را از دست داد و قادر به جلوگیری از انقلاب مردم نشد.در ادامه این نشست پویا قلی پور رئیس منطقه گیلان سازمان عدالت و آزادی گفت:هر پدیده ای اتفاق می افتد برای نگاه دوباره به چرایی،چیستی و چگونگی آن رخ داد، نیاز دارد.او افزود:نگاه به شعارهای مردم نوعی نگاه به چرایی رخ داد است.قلی پور خاطرنشان کرد:نگاه به زبان مردم روایت تک بعدی از انقلاب را می شکند. او افزود: دو مدل علت و شکل دهنده در انقلاب می توان دید که به دولت و ملت بر می گردد.بحران کارآمدی و فساد از عوامل شکست رژیم شاهرئیس منطقه گیلان سازمان عدالت و آزادی خاطرنشان کرد:آیت الله امام خمینی (ره) چالشی بزرگ برای نظام شاهنشاهی بود. قلی پور خاطر نشان کرد:بحران کارآمدی و فساد از دیگر عوامل شکست رژیم شاه بود.بحران وحدت درون حاکمیتی و دوگانگیاو تصریح کرد:بحران وحدت درون حاکمیتی و دوگانگی از دیگر دلایل براندازی رژیم شاه بود. قلی پور افزود:جدایی ارتش از شاه از درون، رژیم را دچار پوسیدگی کرده بودند.رئیس منطقه گیلان سازمان عدالت و آزادی گفت: شعارهای زمان انقلاب باید  بررسی شود چون شعارها در پیروزی انقلاب و سرنگونی نقش موثری داشتند. قلی پور گفت:۸۰ درصد شعارها فردگرایانه بود.توسعه‌ی نفتی پر از فساد برای ایراندر ادامه این نشست عباس نعیمی جورشری مدرس جامعه شناسی وعضو حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت:مدل و داده هایی که منجر به چرایی انقلاب شد، گفت:عقب رفتن تا انقلاب مشروطه صحیح است اما به چرایی انقلاب اسلامی کمک نمی کند.او افزود:رژیم شاهنشاهی یک رژیم استبدادی تمام عیار نبود چون هر چند فرمایشی اما مجلس داشت یعنی باید رژیم شاهنشاهی را دیکتاتوری بنامییم.نعیمی جورشری ادامه داد: تمام مطالعات تطبیق در ۴دسته رخ داد واولین آن ره یافت اسلام زدایی شاه بود ودوم ره یافت روانشناسانه که بر ویژگی های شخصیتی شاه صورت گرفت که شاه عرضه لازم را نداشت.او ادامه داد: ره یافت سوم سیاسی است که نشان ازعدم تعادل نظام و بسیج نیروها دارد و ره یافت آخر جامعه شناسنامه است که بر بخش اقتصادی آن زمان می پرداخت.نعیمی تصریح کرد: در مجموع ره یافت  تلفیقی این چهار ره یافت موثر بودند.عضو کارگزاران سازندگی ایران افزود:اقتصاد سیاسی رژیم پهلوی با هم متفاوت است و کشور دارای توسعه وابسته بود و درآمد نفت در کنار فساد مالی منجر به توسعه می شد اما توسعه ای که برای ایران بوجود آمده بود پر از فساد بود.اصلاحات ارضی منجر به آشفتگی اجتماعی شداو به انجام اصلاحات ارضی اشاره کرد که منجر به آشفتگی اجتماعی شد. این استاد دانشگاه با بیان اینکه در سال های ۵۲تا ۵۶ ایران از جهان سوم به نیمه پیرامون رسید و این هشداری برای جوامع غربی بود.
۲۴ بهمن ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن