تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797964463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مایکروسافت برای جبران فاصله با سونی به دنبال ثبت بزرگ‌ترین معامله قرن می‌رود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

چرا مایکروسافت برای جبران فاصله با سونی به دنبال ثبت بزرگ‌ترین معامله قرن در صنعت بازی‌ها می‌رود؟ "به قلم Colin Campbell از وبسایت Polygon" مایکروسافت با منصوب کردن فیل اسپنسر به عنوان معاون اجرایی بخش گیمینگ به او رای اعتماد داده است. در عوض این اسپنسر است که باید مشکل کنونی شرکت را حل کند: Xbox One انحصاری‌های بزرگ به اندازه کافی ندارد. در این پویایی که این نسل از کنسول‌ها با جذب مشتری‌ها و مخاطبین بیشتر ایجاد کرده، Xbox One از نظر فروش جهانی بسیار عقب‌تر از Playstation 4 است. مایکروسافت از دادن آمار فروش سخت‌افزار امتناء می‌کند اما تحلیل‌گرانی که ما با آن‌ها صحبت کردیم پیش‌بینی می‌کنند که Xbox One در حدود ۳۵ میلیون فروش داشته است در حالی که Playstation 4 فروشی بیش از ۷۳ میلیون کسب کرده است. این نسبت ۲ به ۱ بعید است که امسال بهتر شود. با نگاهی به انحصاری‌های سال ۲۰۱۸ هر دو شرکت، خواندن این مطلب کمی برای طرفداران Xbox سخت می‌شود. امسال سونی عناوینی چون The Last of Us Part 2، Spider-Man، God of War، Dreams و Detroit: Become Human را از استدیوهای مطرح خود برای عرضه دارد. سونی هم‌چنین مشغول قرارداد بستن با استدیوهای تِردپارتی برای بازی‌هایی چون Destiny 2، Call of Duty: WWII و Star Wars Battlefront 2 بوده است. در طرف مقابل مایکروسافت برای سال ۲۰۱۸ عناوینی چون State of Decay 2، Crackdown 3 و Sea of Thieves را بر عرضه آماده می‌کند. این‌ها بازی‌های جالب از استدیوهای خوبی هستند اما متعصب‌ترین طرفداران هم بایستی قبول کنند که این بازی‌ها نسبت به لاین‌آپ سونی ضعیف‌تر هستند. توقف ساخت دو بازی Xbox One در دو سال گذشته که Scalebound از PlatinumGames و Fable Legends از Lionhead است دودی در چشمان مایکروسافت و لاین‌آپ بازی‌های انحصاری‌اش بود. اسپنسر می‌داند که با مشکل روبرو هستند. او خودش سال پیش در مصاحبه‌ای با Bloomberg گفت: «توانایی ما برای ساخت محتویات باید یکی از نکات قوت‌مان باشد. ما همیشه در یک سطح سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم. در امر سرمایه‌گذاری بالا و پایین‌هایی داشته‌ایم.» پیدا کردن بازی‌هایی برای انرژی دادن به Xbox One یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حرفه‌ی بلند‌مدت او است.

  دیدگاه تحلیل‌گران ما با چهار تحلیل‌گری که همگی در این که مایکروسافت باید زود دست به عمل بشود اتفاق نظر داشتند صحبت کردیم و این که مایکروسافت دست به خرید بشود از نظرشان محتمل‌تر است. "پیِرز هاردینگ‌رُلز" که رئیس بخش تحقیقات و تحلیل در IHS است می‌گوید: «مایکروسافت این موضوع را به عنوان یک مشکل مهم تلقی می‌کند. از این جهت است که فیل اسپنسر در مورد سرمایه‌گذاری بیشتر روی محتویات فِرست‌پارتی (انحصاری) سخن می‌گوید.» "جوست وَن درونِن" که رئیس گروه تحقیقاتی SuperData است می‌گوید: «سونی در این مقطع از لحاظ گردش سخت‌افزاری قرار است که محکم عمل کند. این باعث می‌شود که لیست انحصاری‌های مایکروسافت بسیار ناچیز به نظر برسد. آن‌ها دارای لیست مستمری از محتویات به مانند سونی نیستند و بنابراین به این دلیل است که من فکر می‌کنم آن‌ها اکنون از نظر محتویات کمی خالی به نظر می‌رسند. بعضی از عناوین آن‌ها چندان خوب عمل نکردند.» مایکروسافت جیبی با ۱۳۰ میلیارد دلار پول دارد که توسط مالیات‌هایی که اخیرا و به نفع شرکت‌های بزرگ گرفته شده زیادتر هم شده است. زمانی که در نظر می‌گیرید که شرکت سرمایه‌داری چون Electronic Arts در حدود ۳۵ میلیارد دلار ارزش دارد، این موضوع به مانند یک جنگ شطرنج قابل بُرد به نظر می‌آید. دیوید کول که مالک DFC Intelligence است می‌گوید: «مایکروسافت به صورت کلی سال خوبی را پشت سر گذاشت. اما این موضوع ربطی به Xbox One نداشت. تیم Xbox باید چندین تصمیم استراتژی بسیار بزرگ بگیرد. آن‌ها باید یک استراتژی را توضیح دهند که در آن بتوانند به صورت مناسبی در صنعت بازی رو به جلو حرکت کنند.» شایعات خریدهای شرکت‌های دیگر همیشه یک روش خوب برای تفریح در صنعت بازی است. اما با مشکل انحصاری‌های مایکروسافت که با عقب افتادن‌های پی‌درپی از Playstation همراه شده، این شایعات اخیرا رنگ و بویی نزدیک به واقعیت را پیدا کرده‌اند.

  شایعات خرید بعضی از اسم‌هایی که به عنوان گزینه‌های خرید مایکروسافت مطرح شده فوق‌العاده است و حتی به فکر آدم هم خطور نمی‌کند.آخرین چیزی که شنیدیم (از یک منبع قابل اطمینان نزدیک به مایکروسافت) این بود که آن‌ها قصد خرید Electronic Arts را دارند. ما هم‌چنین زمزمه‌هایی در مورد Valve و شرکت کره‌ای PUBG Corp هم شنیده‌ایم. شرکتی که مایکروسافت پارسال یک قرارداد انحصاری زمانی مربوط به بازی شوتر آن‌ها یعنی PlayerUnkown"s Battlegrounds بست. وَن درونِن می‌گوید: « به خاطر اوضاعی که پیش آمده، من انتظار دارم که خیلی زود مایکروسافت موردی را اعلام کند.» دلیل دیگری که می‌توانیم به چنین خریدهایی از طرف مایکروسافت خوش‌بین باشیم جابجایی‌هایی است که در مایکروسافت رخ داده است. اسپنسر در پاییز به عنوان معاون اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت منصوب شد، جایی که نقش او در تعیین استراتژی کلی شرکت در مورد بازی‌ها بسیار بزرگ‌تر است. رئیس مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا هم نسبت به رئیس پیشین این شرکت یعنی استیو بالمر، دید علاقه‌مند‌تری نسبت‌ به بازی‌ها و Xbox دارد. او در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار سازنده بازی Minecraft یعنی Mojang را خریداری کرد.

  سابقه‌ی مایکروسافت بیایید نگاهی به تاریخچه خریدهای مایکروسافت داشته باشیم. Mojang بعد از Lionhead در ۲۰۰۷ اولین استدیویی بود که مایکروسافت تصاحب کرد. Lionhead در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد. پیش از آن، مایکروسافت استدیوی Rare را در ۲۰۰۲ خرید. Rare خود را به عنوان یک شکست اثبات کرد که تا همین اواخر در حال ساخت بازی‌های کینکت بود. آن‌ها قرار است با یک بازی چند نفره غیر معمول به نام Sea of Thieves برگردند. مایکل پکتر تحلیل‌گر ارشد Wedbush Securities می‌گوید: «سونی استدیوهای داخلی زیادی دارد و این به معنای آن است که آن‌ها در حال ساخت انحصاری‌های بیشتری نسبت به مایکروسافت هستند. سونی همیشه توجه ویژه‌ای به فرست‌پارتی‌ها داشته است و مایکروسافت هم به دنبال تقلید آن بوده اما آن‌ها اجازه دادند که استدیوهایی چون Rare و Lionhead محو شوند.» بزرگ‌ترین موفقیت مایکروسافت در زمینه استدیوها Bungie است که آن را در سال ۲۰۰۰ تصاحب کرد و در طی سه نسل کنسول‌ها سوخت سری Halo را تامین می‌کرد. اما Bungie دیگر بخشی از مایکروسافت نیست. شوتر مشهور و علمی-تخیلی آن‌ها به نام Destiny بازی Halo 5 استدیو داخلی 343 Industries را در سایه قرار داده است. در سال ۲۰۱۳ در حالی که اسپنسر معاون استدیوهای مایکروسافت بود گفت که برنامه‌اش باز کردن استدیوهای داخلی و ایده‌های جدید است اما این امر هم با توجه به محو شدن کارهای ارزشمندی چون Project Spark در حال محو شدن است.


بعضی از کارهای تیم مایکروسافت هم خوب بوده‌اند. Turn 10 Studios و Playground Games یک عنوان Forza Motorsport یا Forza Horizon را به صورت سالانه و به ترتیب عرضه می‌کنند. برنامه ID@Xbox هم کار شایسته‌ای را در جذب بازی‌های مستقل عالی مثل Cuphead انجام می‌دهد. امسال شماری از انحصاری‌های کوچک هم قرار است برای Xbox One عرضه شود. بازی‌هایی چون Ashen، Deep Rock Galactic و The Darwin Project. اما هیچ‌ کدام از این‌ها توان ایجاد تفاوتی در معیاری که سونی ایجاد کرده ندارد. البته سونی هم عناوین مستقل انحصاری و قوی مثل لاین‌آپ Playstation VR را دارد. شکی نیست که مایکروسافت هم چیزهایی در آستین دارد. یک Gears of War جدید همیشه لذت‌بخش و خوشایند است اما هنوز خبر رسمی از آن نیست. ممکن است که استدیویی چون The Coalition در حال کار روی یک آی‌پی جدید و بزرگ باشد. البته این مورد با توجه به شروع اولیه و اشتباه آن‌ها در ساخت عنوانی برای رقابت با سری Uncharted سونی بعید به نظر می‌رسد. و البته مایکروسافت Mojang را هم دارد اما بزرگ‌ترین بازی این استدیو یک انحصاری مایکروسافت نیست. Minecraft به معنای واقعی در همه جا منتشر شده است. ما این را می‌دانیم که یک Tomb Raider جدید از طرف Square Enix در حال ساخت است اما این که به مانند Rise of the Tomb Raider که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد قرار است که انحصاری زمانی باشد یا خیر هنوز برایمان علامت سوال است. از نظر تجاری بحث در مورد این موضوع نسبت به اول نسل بسیار سخت‌تر است. شایعات از این هم می‌گویند که عنوان شوتر Perfect Dark ممکن است که برگردد. استدیوی بریتانیایی Electric Square به صورت قابل ملاحظه‌ای در حال استخدام برای کار روی یک عنوان انحصاری Xbox One است.

  نگاهی به آینده قطعا ما می‌توانیم منتظر «چیزی» در E3 امسال باشیم. در ماه نوامبر مدیر نشر Xbox شَنون لافتیس به گیم‌اسپات گفت: «من فکر می‌کنم که مواردی که ارائه می‌دهیم خوب هستند. من قطعا این مورد که گیمرها به دنبال چیزهای بیشتری هستند را می‌شنوم. آیا ما دوست داریم که چند انحصاری قوی بیشتر داشته باشیم؟ قطعا. ما چیزهای بیشتری برای عرضه داریم؛ چیزهایی که در حال کار هستند و هنوز سخنی از آن‌ها نگفته‌ایم.» اگر مایکروسافت را از مسابقه‌دهندگان اصلی این نسل در نظر بگیریم، کمتر کردن فاصله کیفی با سونی بسیار سخت است. در کنار آن یک تهدید دیگر به نام Nintendo با توجه به موفقیت بزرگش با Switch ظاهر شده که این موفقیت را مدیون به بازی‌های انحصاری به همراه طراحی هوشمندانه سخت‌افزاری خود است. کول می‌گوید: «در کنار موفقیت ادامه‌دار Playstation 4، Switch یک سال فوق‌العاده را سپری کرد. زمانی که مایکروسافت عقب بیفتد شاید آن‌ها خود را در شرایطی ببینند که به عنوان یک پلتفرم ثانویه شناخته می‌شوند.» تمام این موارد ما را برمی‌گرداند به این پتانسیل موجود که خرید یک شرکت بزرگ شاید به مایکروسافت حوضی از استعدادهای بازی‌سازی، بعضی آی‌پی‌های جدید و عالی و در نهایت بازی‌های جدید و بزرگی بدهد که آماده برای عرضه در Xbox One هستند.  سایت Polygan تا ساعاتی دیگر در مقاله‌ای بیشترین و کم‌ترین احتمال خرید توسط مایکروسافت را بررسی خواهد کرد. در صورت انتشار منتظر قسمت دوم مقاله در پردیس‌گیم باشید. مترجم: صدرا شریعتی



11 بهمن 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن