محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797958362
چگونه Beyond: Two Souls به من کمک کرد تا یک درد شخصی را به اشتراک بگذارم
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
چگونه Beyond: Two Souls به من کمک کرد تا یک درد شخصی را به اشتراک بگذارم "به قلم Peter Tieryas از وبسایت Kotaku" در ادامه مقالهای را میخوانید که توسط آقای “Peter Tieryas” نوشته شده است که اگر چه بازی را تجربهای ناقص میداند اما تجربهی آن را اثرگذار و رهایی دهنده از دردهای روحی بر میشمارد و در طول مقاله میبینیم که چگونه تجربهی یک بازی به او در این راه کمک کرده است. هر یک از بازیهای "دیوید کیج" در مقیاس خودش یک تجربهی تمام عیار است، از بازی عجیب و غریب Indiago Prophecy گرفته تا عنوان معمایی، جنایی و رمزآلود Heavy Rain و عنوان ناقص اما بلندپروازانهی Beyond Two Souls، همگی تجربههای بزرگی هستند. Beyond: Two Souls که در سال 2013 بر روی PS3 عرضه شد و در سبک «درام تعاملی ماجراجویی اکشن» قرار دارد و داستانش در مورد دختری به نام "جودی هولمز" است که قدرتهای ماوراءطبیعی دارد. به طور کلی این قدرت ماورائی او به ارتباط جودی با یک روح به نام "آیدن" بر میگردد که در طول بازی او را همراهی میکند. صنعت بازی، بیش از هر رسانهی دیگری با سوالات متعدد در مورد ادامهی حیات و تکاملش رو به رو شده است. بازیهای مستقل به طور مداوم مرزها را جابهجا میکنند و این درحالی است که بازیهای ماجراجویی بزرگ و به ویژه آنهایی که از قابلیت Full Motive Video که در عناوینی که فیلمهای از پیش ظبط شدهی زیادی دارند و به آنها وابستهاند، استفاده میکنند محبوبیت همیشگی خود را دیگر ندارند. (آیا این عناوین، فیلم هستند یا یک بازی هستند؟ هویت اصلی آنها چیست؟) به طور کلی یکی از انتقاداتی که به آخرین پروژهی ساخته شده توسط David Cage یعنی Beyond: Two Souls دارم این است که بازی بیشتر شبیه یک فیلم به شدت طولانی با کمترین حد ممکن کنترل است. من همچنین متوجه شدم که Beyond شامل چند تناقض بزرگ در داستان میشود و انتخابات شما در طول گیمپلی بازی به اندازهی عنوان قبلی کیج یعنی Heavy Rain در شاخههای روایتی تاثیرگذار نیست. البته Beyond لحظات خاص و منحصر به فردی به قدرتمندی Heavy Rain دارد که من را آنچنان تحتتاثیر قرار داد که هیچ فیلم یا رمانی نمیتواند اینچنین موثر واقع شود، دلیل اصلی این بود که من کاملا در کنترل بودم. مرحلهی «بیخانمان» (Homeless) با شیوههای گوناگونی کل تجربهی بازی را منحصر به فرد جلوه میدهد و به بازیکنان تصمیماتی میدهد که در هیچ مقیاس و رسانهی دیگری نمیتوان این تجربه را تصور کرد. هشدار: ادامه مقاله بخشیهایی از بازی را اسپویل میکند.
برف سنگین
این مرحله با طوفان برفی شروع میشود. جودی برای ایستادن بر روی پاهای خود به سختی تلاش میکند و شما باید به طور مکرر “X” را فشار بدهید وگرنه به زمین خواهید خورد. به سختی قدم بر میدارد و این را به خوبی احساس میکنید و شما میتوانید نالیدن او در مقابل سرما را بشنوید. او نگاهی به عقب میاندازد، چشمانش نااُمیدکننده و حرکاتش آرام است، نفسش در سرما مه میسازد. این یک تقلای طولانی برای رسیدن به انتهای خیابان است. او در نهایت غش میکند و "آیدن" باید توجه یک غریبه را جلب کند، و آن شخص "استن" (Stan) است، کسی که در سطلزباله به دنبال غذا میباشد. این شروع، درماندگی جودی را به خوبی و به صورت متقاعد کنندهای نشان میدهد. مدل شخصیتها و طراحی چهرهها جزو بهترینها است. (من بر روی چنین چیزهای بسیار سختگیر هستم چرا که شغل من نیز در مورد طراحی شخصیتها و طراحیچهره میباشد) حتی وقتی که شخصیتها حرکت میکنند، ترکیب مختلفی از چرخههای غیرمنظم وجود دارد که بازی را طبیعیتر جلوه میدهد. به طور مثال او میدود سپس آرام پیاده روی میکند و در آخر در برف کمی با حالت خمیدگی استراحت میکند. نمای نزدیک و جزئیات خارقالعاده در بافتها، جودی و همراهیانش را بسیار واقعگرایانه جلوه میدهد. در طول بازی به شما که در نقش جودی قرار دارید دو بار این اختیار داده میشود که خود را بکشید. اولین بار، به وسیلهی یک چاقو و دومین بار، با پریدن به وسط یک بزرگراه میتوانید جان خود را بگیرید. نااُمیدی در هر دو موقعیت غیرقابل تحمل و تکاندهنده است، به ویژه که بازیگر نقش جودی یعنی «الن پیج» با قدرت نقش خود را ایفا کرده است. اگرچه در هر دو صورت Aiden شما را نجات خواهد داد اما این برای من بسیار جالب و عجیب بود که بازی حتی این انتخاب را به بازیکن داده است. من نمیتوانم بازیهای زیادی را به خاطر بیاورم که چنین انتخابی را به بازیکن داده باشند. در قسمت بعد شما به خیابان میروید و باید گدایی کنید. هوا به شدت سرد است و استن به شما یادآوری میکند که هدف شما این است که برای خرید غذایگرم باید پنج دلار پول بدست آورید.
شما فکر میکنید که این ساده است، اما بدست آوردن آن پنج دلار یکی از سختترین کارهایی بود که من در این بازی انجام دادهام. این بسیار ناراحتکننده است که درخواست غذا کنی و توسط پلیس تهدید شوی. سپس در رستوران برای درخواست یک لقمه غذا به شما گفته میشود " گورت را از اینجا گم کن”. راههای مختلفی برای بدست آوردن پول وجود دارد. شما میتوانید با کمک آیدن و از طریق یک ATM به راحتی پول کسب کنید. همچنین در یک قسمت تخریبکننده در ازای درخواست بیشرمانه یک مرد به شما پیشنهاد پول میشود. در این میان استن به شما میگوید که بعضی وقتها پنج دلار در طول یک هفته بدست میآید، اما من در نهایت یک گیتار پیدا کردم و کل روز را گیتار زدم تا توانستم کمی پول کسب کنم. من برای کسب آن پنج دلار هیچ حس خوشحالی نداشتم. به دلایل شخصی من این قسمت را ناراحتکننده و محرک میدانم.
وقتی من 19 سال داشتم، بخاطر یک سری اتفاقات خارج از کنترل خودم، ناگهان بیپول شدم و هیچ خانهای نداشتم و کسی را هم نداشتم که به او مراجعه کنم. آن زمان یکی از سختترین موقعیتهای زندگی من بود و من مطمئن نبودم که چگونه خود را با این شرایط سازگار کنم. وقتی به گذشته نگاه میکنم، شرمندگی درخواست کمک از مردم و خرد شدن برای چند بار بسیار نیشدار بود. در آن زمان صحبت در مورد این اتفاقات برای من بسیار سخت بود و الآن هم بدین گونه است. وقتی که بازی را به همراه همسرم آنجلا پیش میبردم خاطرات دردناکی برایم زنده میشد اما همچنین به من کمک کرد که برای همسرم آن اتفاقات دردناک را توضیح بدهم. میدانم که اینها همه در قالب یک بازی بود و تجربیات من در مقابل جودی بسیار متفاوت است، با وجود این از این بازی بسیار متشکرم که این فرصت را به من داد تا با همسرم در مورد گذشتهی خود بحث کنم.
فارنهایت بیشتر وقتی استن میبیند که شما مقداری پول بدست آوردهاید بسیار هیجانزده میشود و من از این که واکنش او ناامیدی نبود بسیار شوکه شدم. استن برای خرید مقداری موادغذایی به بیرون میرود اما در میانهی راه چند اراذل و اوباش سعی میکنند از او دزدی کنند، من به یاد دارم که هیوقت تا این میزان از دشمنان خود در یک بازی ویدیویی عصبانی نشده بودم. فکر میکنم با استفاده از تکنیکهای تمرینات CIA جودی توانستم آنها شکست دهم. باز هم باید بگویم که من کاملاً در دنیای تعاملی بازی غرق شده بودم. با این که این مبارزه و دعوا بخاطر 15 دلار پول بود، حس واقعیتری نسبت به نجات دادن تمام دنیا در سایر بازیها به من دست داد. چیزی که در ادامه رخ میدهد میتواند یکی از محرکترین و جذابترین تجربهها در یک بازی باشد و یا این که یک تجربهی باورنکردنی به یک عصر آرام و بدون حادثه تبدیل شود و همهی اینها به نحوهی بازی شما بستگی دارد. شما یک شام خوشحالکننده خواهید داشت و اگرچه من به صورت فیزیکی نمیتوانستم آن کنسرو ماهی را مزه کنم اما قسم میخورم که آن یکی از بهترین خوراکیهایی بود که تا به حال داشتهام. آن زمانی است که شما میتوانید با اختیار خود آیدن را به سایر شخصیتها متصل کنید و به وسیلهی آن کارکترهای دیگر را بررسی کنید. این شامل درمان بیماری جسمی "جیمی" و اطمینان دادن به "ساندِی" در مورد سلامتی بچهاش که در رحم او میباشد خواهد شد. شما همچنین میتوانید به وسیلهی آیدن به استن متصل شوید تا روح زن اسرارآمیزی که در کنار او است را مشاهده کنید، جودی به وسیلهی آیدن با آن زن ارتباط برقرار میکند و متوجه میشود که او همسر استن است که چهار سال پیش فوت کرده است. این لحظهای بسیار غمآنگیز است و گفتوگویی که بعد از آن پیش میآید باعث شد تا نتوانم جلوی اشکهای خود را بگیرم.
نکتهی قابل توجه این است که هر کس تجربهی خاص خود را از این حوادث خواهد داشت چرا که شما میتوانید از همهی اتفاقات بالا گذر کنید و از تجربهی آنها دور بمانید و همه چیز به تصمیمات خود شما بستگی دارد. به هر حال، پس از کمک کردن به این افراد، همه میخوابند و صبح روز بعد "ساندِی"متوجه میشود که بچهاش زودتر از آنچه که تصور کرده است به دنیا میآید. حال این وظیفهی جودی است که فرزند او را به دنیا بیاورد و باز هم باید بگویم که هیچ عنوان دیگری را به یاد ندارم که به دنیا آوردن بچه در گیمپلی آن گنجانده شده باشد. در طول انجام آن عملیات در حالی که همسر من بسیار استرس داشت و با تعجب به روند بازی نگاه میکرد من هم بسیار نگران بودم که با حرکتی اشتباه همه چیز را خراب کنم، در حالی که هر دوی ما میخواستیم بدون هیچ مشکلی بچه به دنیا بیاید و این موقعیتی به شدت استرسآور برای هر دوی ما بود.
تجربهی Beyond بسیار هیجانانگیز بود. وقتی که بازی شروع میشود جودی به شکل نااُمیدکنندهای میخواهد بمیرد. اما وقتی به انتهای بازی میرسید او میل به زندگی را به خوبی پیدا میکند. بهترین نکته این است که داستان امیدبخش با بازیکنان به اشتراک گذاشته شده است. وقتی که من یک عنوان از سری Zelda یا Persona را بازی میکنم، متوجهی این موضوع هستم که تجربهی آن با یک بازی از نابغهای مثل دیوید کیج متفاوت خواهد بود. به عنوان یک نویسنده در زمینهی بازیهای ویدیویی باید بگویم که آقای کیج سبک و شیوهی متمایز کنندهای دارد که میشود او را با شخصیت بزرگی مانند میاموتو در صنعت بازیهایویدیویی و کارگردانان بینظیری مانند فلینی و کوبریک در سینما مقایسه کرد. او به خوبی اتفاقات غمانگیز و پیروزیهای کوچک و بزرگی که ممکن است در زندگی هر کسی رخ دهد را به تصویر میکشد. همانند هر اثر دیگری Beyond: Two Souls هم کاستیهای خود را دارد اما به طور کلی تجربهای فراتر از انتظار من بود. نظر شما در رابطه با این مقاله و تجربیات نویسندهی آن چیست؟ آیا Beyond: Two Souls برای شما هم تاثیرگذار بوده است؟ مترجم: علیرضا کریمی
26 دي 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
کمکهای بلاعوض دولت به زلزلهزدگان از امروز پرداخت میشود/ شمارهحسابهای شخصی، باید گزارش هزینهکرد بدهند
کمکهای بلاعوض دولت به زلزلهزدگان از امروز پرداخت میشود شمارهحسابهای شخصی باید گزارش هزینهکرد بدهند جلسه شورای معاونان وزارت کشور صبح امروز با حضور تمامی اعضا در دفتر وزیر کشور برگزار شد به گزارش ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی در این جلسه طی سخنانی گفت در جریان این حادثه مموسیقی مشکل ندارد؛ حواشی آن دردسرساز است/دیدگاههای شخصی نمیتواند جای قانون را بگیرد
مدیرکل ارشاد کرمانشاه در گفتوگو با ایلنا موسیقی مشکل ندارد حواشی آن دردسرساز است دیدگاههای شخصی نمیتواند جای قانون را بگیرد حجت الاسلام رحیم جعفری میگوید آقایانی که روی موسیقی معمولا اشکالات و مسائل و ایراداتی دارند بیشتر روی حواشی موسیقی نظر دارند تا خود موسیقی آن چیزی کچگونه ترکیب رژیم غذایی و ورزش به کاهش وزن کمک میکند
چگونه ترکیب رژیم غذایی و ورزش به کاهش وزن کمک میکند محققان دانشگاه آلاباما دریافتند که ترکیب کردن رژیم غذایی با کالری محدود همراه با ورزش اینتروال با شدت زیاد میتواند راهحل برای جلوگیری از برگشتن وزن باشد آفتابنیوز بررسیها نشان داده است افرادی که فقط با رژیم غذایی وزن خوهمدردی مسئولان با زلزلهزدگان در عرصه عمل و کمک با قوت ادامه یابد
رهبر انقلاب در جلسهای با حضور رؤسای قوا همدردی مسئولان با زلزلهزدگان در عرصه عمل و کمک با قوت ادامه یابد رهبر انقلاب با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزلهزده و همدردی با مردم تأکید کردند این همدردیها باید در عرصه عملچگونه میتوانیم به زلزلهزدگان غرب کشور کمک کنیم
چگونه میتوانیم به زلزلهزدگان غرب کشور کمک کنیم بر اساس اعلام سازمان هلال احمر ایران مردم نوعدوست ایران اسلامی از طریق شماره حساب های زیر می توانند به زلزله زدگان استان های غربی کشور کمک کنند آفتابنیوز شهروندان می توانند برای کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را بجمع آوری شخصی کمکهای مالی در حوادث طبیعی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند
دادستان کل کشور جمع آوری شخصی کمکهای مالی در حوادث طبیعی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه روسای سازمان های هلال احمر و امداد و نجات گزارشی از عملکرد خود در جریان زلزله کرمانشاه را به دادستان کل کشور ارائه دادند به گزارش ایلنا حجت الاسلام منبزرگترین اپراتور دیتا کیست و چگونه به تجارت الکترونیک کمک می کند؟
بزرگترین اپراتور دیتا کیست و چگونه به تجارت الکترونیک کمک می کند تجارت الکترونیک از سال های نخست دهه 60 ظهور کرد و اکنون اهالی داد و ستد در جای جای جهان از جمله ایران از آن به مثابه راهکار بسیار مطلوبی برای انجام معاملات تجاری از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت تلفن تشخصی Dark Souls 3 را با لِول 1 و بدون دریافت هیچ ضربهای به پایان رسانده است!
مرگ در سری بازی Dark Souls یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است برای جلوگیری از مردنهای پیاپی چند راه مختلف وجود دارد مثلا ارتقا لول و سطح کاراکتر استفاده از اسلحهها و زرههای قویتر و در صدر همه موارد افزایش مهارت اما از نظر شما شدنی است تا یک نسخه از&دردناک است که پس از ۳۹ سال، مردم می گویند ما خودمان می خواهیم کمک های خود را به مناطق زلزله زده منتقل کنیم
گیل نگاه چقدر دردناک است که پس از ۳۹ سال مردم می گویند ما خودمان می خواهیم کمک های خود را به مناطق زلزله زده منتقل کنیم و اعتماد نداریم من خود شاهد بودم که در رشت کمک هایی از سوی مردم برای زلزله زدگان تهیه شد و وقتی به مردم گفتم آنها را به فلان سازمان دهند تا بدست زلزله زدگانزمانی که زانو درد داریم چگونه ورزش کنیم؟
زانو یکی از مفاصلی است که احتمال آسیب دیدن آن در بین ورزشکاران زیاد است زانو یکی از مفاصلی است که احتمال آسیب دیدن آن در بین ورزشکاران زیاد است ورزشکارانی که مشکل زانو دارند باید موارد خاصی را به هنگام ورزش رعایت کنند به گزارش lequipe ورزشکارانی که مشکل زانو دار-
علم و فناوری
پربازدیدترینها