محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797004866
نقد و بررسی Danganronpa V3: Killing Harmony
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Danganronpa V3: Killing Harmony "به قلم علیرضا رزمجویی" ماهیت اصلی سری Danganronpa، همیشه تقابل امید و ناامیدی بوده است. تقابلی که اگر آمادگی ذهنی آن را نداشته باشید، ممکن است نتوانید پستیبلندیهای بیرحمانهی آنرا در مدت زمان نسبتا طولانیِ این عناوین تحمل کنید. V3 نیز همین راه را ادامه میدهد اما پس از چندین نسخهی اصلی و فرعی، استدیوی Spike Chunsoft جرئت کافی را پیدا کرده است که جسورانه و ریسکپذیرترین عنوان خود را توسعه بدهد که با فراغ بال موضوعات حساس اجتماعی و فلسفی را به سخره بگیرد و با روش منحصربفردش انتقاد خود را ابراز کند. مثل همیشه چارچوبِ اتفاقات را یک بازی مرگ و زندگی شکل میدهد. 16 دانشآموز که هر کدام مهارت خاصی دارند در محیطی آموزشگاهی (مانند نسخهی اول) گرفتار شدهاند و تنها راه خروج این است که بدون لو رفتنِ هویتشان، فردی از بین خود را به قتل برسانند. اگر شخصیتها بتوانند در جلسهی محاکمهای که پس از کشف و بررسی یک جسد برگزار میشود، هویت قاتل را درست شناسایی کنند، شاهد مجازاتِ او به روشهای مخصوص و نوآورانهی Monokuma خواهیم بود. در غیر اینصورت همهی شخصیتها به مرگ محکوم شده و قاتل آزاد (فارغالتحصیل!) میشود. مثل گذشته بازی قوانین خود را بسیار جدی میگیرد و با وجود تمام سوپرایزهای غیرقابل پیشبینی خود، هیچوقت خود را نقض نمیکند. این در حالی است که در این نسخه بسیاری از قوانین عادی و همیشگیِ بازیها و حتی دنیای واقعی نادیده گرفته میشود و ترسی از گسترش هر چند کوچکِ مرزهای صراحت وجود ندارد.
تغییرات کوچک و بزرگی که به گیمپلی و عناصر ماجراجویی تزریق شده هست، به خوبی از فاسد شدن فرمول تکرار شدهی بازی جلوگیری میکند. حالا علاوه بر شخصیت سمبلیک سری یعنی Monokuma که به تنهایی برای جابهجاییِ مرزهای دیوانگی و شرارت کافی است، Monokubها نیز با دیالوگهای دوستداشتنی و رفتار دمدمیمزاج خود، روح تازهای را به بحثهای پرپیچ و خمی که در این نوع از Visual Novelها انتظار داریم، داده است. Monokubها که میتوان از آنها به عنوان 5 فرزند Monokuma یاد کرد، نقش بسیار مهمی را در همان رویکرد جسورانهی بازی که در ابتدا به آن اشاره کردیم دارند. در رابطهی آنها با یکدیگر، گذری به قلدری و آزار و اذیت دیگران زده میشود، مشکلات زندگی زناشویی به مفرحترین شکل ممکن بازگو میشود و انواع و اقسام پیامهای اجتماعی و سیاسی را میتوان در آن یافت. نسخهای صریحتر از این موارد را میتوان در بخش Monokuma Theater مشاهده کرد که هدفی عموما سرگرمکننده دارد اما با توجه به شخصیت منحصربفرد Monokuma، مطلع شدن از نظر او دربارهی مسائل روز، بسیار لذتبخش و گاها قابلتامل است. علاوه بر این موارد، شاهد بهبودهای بسیار مفیدی در بخش کنترل و رابط کاربری نیز هستیم که نسخههای گذشته بشدت به آن احتیاج داشتند. به لطف همین تغییرات، گشتوگذار در بازی و تعامل با محیط بسیار روان و ساده شده است اما فقط و فقط اگر محیطها کمی هویت و نظم نسخههای قبل را با خود یدک میکشیدند، میتوانستیم شاهد بهترین نسخهی سری از لحاظ المانهای ماجراجویی باشیم. ساختار مراحل و محیطی که این نسخه ارائه میدهد به قدری پراکنده و نامنظم است که به تنهایی، جابهجایی از نقطهی A تا B را به یک مسئولیت خستهکننده در بازی تبدیل کرده است. دیگر شاهد آن ساختارِ طبقهای و مرتبی که نسخهی اول ارائه داده میداد یا تقسیمبندیِ دقیقی که جزیرههای گرمسیری نسخهی دوم در دسترس قرار داده بود، نیستیم. حالا تمام مناطق و اتاقهای مهم بازی، با مسافتهای طولانی و غیرمنطقی و راههای پروپیچ و خم، از هم جدا شدهاند و با توجه به اینکه گزینهی Fast Travel نیز در بسیاری از مواقع غیرفعال است، در لابهلای لحظات جذاب و حساس بازی، یک مسیریابیِ ناامیدکننده انتظارتان را میکشد.
با این حال اگر آشناییِ کافی را با این سری داشته باشید، به خوبی میدانید که Class Trialها، بررسی صحنهی جرم و سوپرایزهای داستانی مهمترین و جذابترین بخش بازی را تشکیل میدهند و بقیهی موارد تنها بهانه و زمینهای برای شکلگیری این لحظات شگفتانگیز میباشند. معماهای قتل مثل همیشه منحصربفرد و غیرقابل پیشبینی هستند و علاوه بر بحثها و گمانهزنیهای جذاب در مورد نحوهی انجام قتل و شناسایی هویت قاتل، فرصت بسیار خوبی نیز برای توسعهی شخصیتها فراهم میکنند. شخصیتهایی که اغلب از هویتی چندلایه بهره میبرند و هر کدام پتانسیل قدرتمندی در سوپرایز کردن مخاطب دارند. برخلاف نسخههای گذشته حتی پروتاگونیست ماجرا نیز از همان ابتدا به اندازهی بقیه قابلیت خلق یک پیچش داستانی را دارد. در واقع این نسخه به خوبی توانسته رویکرد سوپرایزکنندهی خود را در مسیرهایی هدایت کند که قبلا از آن استفاده نشده است و حتی در میان سیل لحظات غیرمنتظرهی خود نیز رگههایی از نوآوری را نشان دهد. مانند نسخههای قبل، در چپتر پایانی است که شاهد اوجگیری داستان و هیجان هستیم و همه چیز به درجهای دیوانهوار و بشدت حساس میرسد اما V3، از یک اُپنینگ بسیار غنی و سرشار از امید و ناامیدی نیز بهره میبرد که در کنار لحظات پایانی، نقاط عطف بازی را تشکیل میدهند. روایت بازی با یک معرفیِ جنجالی از شخصیتها و محل وقوع حوادث، به خوبی مخاطب را آمادهی روبهرو شدن با قتلها و معماهای تقریبا حل نشدنیِ Danganronpa میکند و در ادامه با تکههایی از گذشتهی شخصیتها و آشناسازی دوبارهی مخاطب با داستان جامعِ سری که از نسخهی اول شروع شده است، همه چیز را جذاب نگه میدارد و در پایان با معمای عظیمی که پیرامون مغز متفکر این بازیِ کشت و کشتار شکل گرفته است، به اوج خود میرسد. نقطهی اوجی که با پرداخت و شوک قدرتمند خود بدون شک تا مدتی طولانی، به بحثبرانگیزترین موضوع در میان طرفداران تبدیل خواهد شد و به جرئت میتوان گفت سابقهی چنین پایان مبهوتکننده و البته نوآورانهای را در هیچ عنوان دیگرِ این سبک، ندیدهایم. تنها مشکلی که میتوان در روایت هوشمندانهی بازی پیدا کرد، استفادهی بیرویه از فلشبکها است که در برخی مواقع حس کنجکاوی و عطش حل معماها را به آزردگی تبدیل میکنند. اتفاقی که تنها 5 دقیقهی قبل رخ داده است، نیازی به یادآوری دوباره ندارد اما در این نسخه متاسفانه بیشتر از همیشه شاهد اینگونه فلشبکها هستیم.
با این حال نویسندگی دیالوگها از ابتدا تا انتها در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته و همراه شدنِ آن با صداپیشگیِ پختهی شخصیتها، باعث شدهاند مشکلات ریز و درشتی که در طول بازی ممکن است مشاهده کنیم، بسیار قابلتحملتر جلوه کنند. علاوه بر این موارد، خوشبختانه این نسخه از صداپیشگیهای ژاپنی نیز بهرهمند میباشد و به راحتی میتوان بین صدای ژاپنی و انگلیسی، گزینهی موردعلاقهی خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. موسیقی نیز طیف وسیعتری پیدا کرده است و اضافه شدنِ قطعههای جدید به قطعههای آشنا و بهبودیافتهی قدیمی، زمان نسبتا طولانی بازی را متنوع نگه داشته است. در انتها بهتر است به یکی از جنجالیترین بخشهای بازی یعنی Class Trialها بپردازیم. جلسات محاکمهای که همیشه چند سوپرایز ریز و درشت را در آن میتوان پیدا کرد و سرتاسرِ آنها از حدس و گمان و در نهایت استدلال و استنتاج لبریز است. قابلیت جدید دروغ گفتن در حین یک بحث، مسیری کاملا جدید را در گیمپلی شکل داده است و دوباره نشاندهندهی این است که پروتاگونیست نیز به اندازهی بقیهی شخصیتها، میتواند مخاطب را غافلگیر کند. علاوه بر این، حالا مورد بررسی قرار دادن مدارک صحنهی جرم بسیار راحتتر از گذشته است و در واقع، فکر کردن مانند یک کارآگاه به معنای واقعی در این نسخه عملی شده است. همینطور مناظرههای چندنفره، تفرقه افتادن بین شخصیتها و دو دسته شدن آنها نیز از امکانات جدید در دادگاهِ مخصوص Monokuma است که لحظات منحصربفردی را در خاطراتتان ثبت خواهد کرد. بنابراین از V3 میتوان به عنوان یک پیشرفت غیرقابل انکار در روایت و گیمپلی یاد کرد که بعضا در مسیرِ تحولِ خود، از برخی نکات مثبت نسخههای قبل غافل مانده است. با این حال Killing Harmony، فرمول Danganronpa را تازه نگه داشته و تجربهی دیوانهوار دیگری را برای طرفداران فراهم کرده است که از دست دادن آن نیز بیشک میتواند یک دیوانگیِ دیگر برای طرفداران محسوب شود!
نکات مثبت شکلگیری لحظات فوقالعاده به لطف حضور MonoKubها در کنار Monokuma شروعی نفسگیر و پایانی مبهوتکننده رویکردی جسورانه و نوآورانه در پرداختن به موضوعات حساس روایت هوشمندانه و دیالوگهای خواندنی قابلیتهای جدیدی که به تجربهی گیمپلی، بهبود بسیاری بخشیدهاند صداپیشگی و موسیقی مطلوب رابط کاربری و کنترل بهبودیافته نکات منفی استفاده بیش از حد از فلشبکها طراحی ساختار محیطها به اندازهی قبل منظم و باهویت نیست سخن آخر Danganronpa V3: Killing Harmony تجربهای فراموشنشدنی است که با رویکرد جسورانهی خود در واکنش به موضوعات حساس جامعه و همینطور سوپرایزهای باورنکردنیاش، خود را به جنجالیترین نسخهی سری تبدیل کرده است. با اینکه ساختار محیطها هویت و نظم نسخههای قبل را ندارند و شاهد افراط در استفاده از فلشبکها هستیم، اما روایت کمنقص و بهبودهای بسیار در گیمپلی باعث شده است این نسخه تجربهای اجباری برای طرفداران این سبک به شمار بیاید. Verdict Danganronpa V3: Killing Harmony is an unforgettable experience and thanks to it’s daring approach to sensitive social topics and also it’s unbelievable surprises, we have the most controversial danganronpa game to date. Although the structure of the environments doesn’t have the identity and regularity of the first two games and also overuse of flashbacks hurts the experience, but the almost flawless narrative and plenty of gameplay improvements, makes this entry a must play for fans of the genre Score: 9 - PS4 Version
20 دي 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی Destiny 2
نقد و بررسی Destiny 2 به قلم محمد تقوی خیلی دور خیلی نزدیک بگذارید از همین اول روراست باشیم Destiny بازی خوبی نبود هر چه که بود از خلف وعدههای بانجی تا فشارهای مضاعف و هرج و مرج پیش از عرضهی بازی آن چیزی نبود که انتظار داشتیم و میخواستیم آه و افسوس هم بی&نقد و بررسی Cuphead
نقد و بررسی Cuphead به قلم پرهام آقاخانی قرن بیستم میلادی به عنوان عصر طلایی انیمیشنهای آمریکایی شناخته میشود زمانی که کمپانیهای والت دیزنی Metro Goldwyn Mayer و برادران وارنر و همچنین انیماتورهایی همچون Tex Avery ویلیام هانا جوزف باربرا و Max Fleiنقد وبررسی NBA 2K18
نقد وبررسی NBA 2K18 به قلم محمد جمشیدی سری بازی NBA 2K بر خلاف عناوین ورزشی هم رده خود مانند FIFA و یا PES راهی جدا و به دور از حاشیه را در سالهای اخیر سپری کرده است و ما همواره در هر نسخه از این مجموعه شاهد پیشرفتی قابل قبول بودهایم با ورود به نسل هشتم ما در این منقد و بررسی FIFA 18
نقد و بررسی FIFA 18 به قلم سینا ربیعی به عنوان کسی که هزاران ساعت از زندگیام صرف تجربه مجموعه FIFA شده و تمامی تلخی و شیرینیها و بالا و پایینهای این بازیها را با پوست و گوشتم لمس کردهام باید اعتراف کنم که نباید از FIFA به مانند تقریبا تمامینقد و بررسی Knack II
نقد و بررسی Knack 2 به قلم علیرضا رزمجویی یکی از غیرمنتظرهترین معرفیهای سال گذشته را در مراسم PSX شاهد بودیم بازگشتِ Knack کسی انتظار دیدن دوبارهی Knack را نداشت چون پس از شهرتی که نسخهی اول به لطف ضعفهایش برای خود دست و پا کرده بود کنقد و بررسی Dishonored: Death of the Outsider
نقد و بررسی Dishonored Death of the Outsider به قلم علیرضا رزمجویی مرگ محدودیتها ماهیگیری خسته و تنها که چشم به رودخانهای متروکه دوخته است و از گنجهای نهفته در اعماق آن بیخبر است منظرهای سحرآمیز از غروب آفتاب شهر Karnaca که بدون تماشاچی ماننقد و بررسی Need For Speed Payback
نقد و بررسی Need For Speed Payback به قلم امیر اسلامی اولین چیزی که در NFS Payback بشدت خودنمایی میکند این است که بازی سعی کرده با بخشهای متنوع شما را احاطه کند Payback در نگاه اول مجموعهای گسترده از مسابقات درگ و ماشینهای فول&zwnنقد و بررسی Divinity: Original Sin II
نقد و بررسی Divinity Original Sin II به قلم سید مهدی میرشاهدهی Lucian بزرگ نمایندهی هفت خداوندگار دنیا مرده است موجودات دگردنیایی به سرزمینها یورش آوردهاند و فرزند او مقصر را افرادی میداند که منبع جادویی کهن میباشند این داستان روایت یکینقد و بررسی Black Mirror
نقد و بررسی بازی Black Mirror به قلم احسان عباسی نسب وقتی صحبت از Black Mirror میشود به احتمال زیاد ذهن عامه مردم ناخودآگاه به سمت سریال دیدنی و بسیار موفق انگلیسی به همین نام میرود با اینحال اگر از طرفداران سن و سالدار بازیهای ویدیویی باشیدنقد و بررسی Pillars of Eternity: Complete Edition
نقد و بررسی Pillars of Eternity Complete Edition به قلم علیرضا رزمجویی عناوین نقشآفرینی کلاسیک در کنسولها کمیاب هستند اما این حقیقت در حال تغییر است منوهای تودرتو کلیکهای متوالی و دقیق حین درگیریهای شلوغ و نیاز به کلیدهای میانبر و متعدد برای انج-
علم و فناوری
پربازدیدترینها