تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796720682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انار میوه‌ای شگفت انگیز با خواص باورنکردنی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: "انار" میوه‌ای شگفت انگیز با خواص باورنکردنی
انار درخت کوچکی است که ارتفاع آن حداکثر تا 6 متر می رسد و در مناطق نیمه گرمسیری می‌روید؛ گل های انار درشت به رنگ قرمز اناری ولی بی بو است.
آفتاب‌‌نیوز :

میوه آن کروی با اندازه های مختلف دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ میباشد و مجموعاً حدود بیست نوع مختلف انار که شامل واریته های بسیار متنوعی می باشد در دنیا موجود است؛ انار از گیاهان بومی ایران بشمار می آید و امروزه به صورت وحشی در کلیه سواحل دریای شمال و نقاط استپی معتدل می روید.

این میوه که در مناطق شمالی هرمزگان به دلیل آب و هوای مناسب برای رشد می روید، زمین های بسیاری از این مناطق را به خود اختصاص داده است که در شهرستان حاجی آباد هرمزگان نیز این میوه کشت می شود که در ادامه گزارش ایسنا در خصوص کشت و فواید این میوه آمده است:

یک باغبان بیان کرد: برداشت انار از اول مهر در شهرستان حاجی آباد شروع می شود و تا پایان پاییز  ادامه دارد.

محمدعلی نگهبان ادامه داد: هزینه نگهداری درخت انار بسیار زیاد است و سختی های فراوانی در این راستا بر عهده ما است و با وجود اینکه میزان برداشت انار در منطقه ما بسیار کم است، دلال ها مجال سود به ما نمی دهند و مسبب ضرر و زیان نیز می شوند.

وی عنوان کرد: برداشت انار در باغ ما حدود 50 تن است که قیمت خریداری آن تنها 40 تن آن را شامل شده است و ما بقی آن به واسطه ها سپرده شده است.

نگهبان افزود: شرایط آب و هوا برای کاشت انار در این منطقه بسیار مناسب است و آبیاری نیز بدون مشکل انجام می شود.

وی ابراز کرد: باغ ما نیز توسط ساکنین استان فارس اجاره شده است و محصولات ما در مشهد، تهران و اصفهان توسط واسطه ها بدون دخالت ما توسط واسطه ها به فروش می رسد و سود اصلی را نیز آن ها می کنند.

این باغبان درخصوص نگهداری از محصول برداشت شده، اضافه کرد: ما نیازمند یک سردخانه مجزا هستیم که بتوانیم  انار های برداشت شده خود را نگهداری کنیم تا بتوانیم آن ها را راحتر به بازار عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان برداشت محصول انار از باغ های منطقه حاجی آباد نسبت به سال قبل بیشتر است اما قیمت فروش به نسبت سال گذشته پایین تر آمده است و ضایعات کمتری نیز داریم.

نگهبان در پایان گفت: باتوجه به مشکلات موجود در زمینه نگهداری و قیمت خرید محصولات نیازمند یاری مسئولان هستیم تا با وجود این همه زحمات باغ داران درآمد معقولی نیز شامل حال ما شود.

همچنین کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 190 هکتار از زمین‌های کشاورزی سطح شهرستان حاجی‌آباد زیر کشت انار قرار دارد که از این مقدار 150 هکتار از درختان مثمر هستند.

راضیه ملکی افزود: فصل برداشت انار در شهرستان حاجی‌آباد از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه تعدادی از درخت‌های انار که در سال گذشته مثمر نبوده اند امسال مثمر شده اند، پیش بینی می شود 7.5 هزار تن انار از درختان شهرستان حاجی‌آباد برداشت‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

ملکی گفت: پوست سفید، رباب، میخوش و گلو سرخ از عمده گونه های اناری هستند که در شهرستان حاجی آباد کشت می شوند و امسال به دلیل کاهش آفات کیفیت محصولات افزایش داشته است.

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده است، افزود: از گذشته مصرف این میوه برای شفافیت پوست توصیه شده است.

معصومه جولانا بیان کرد: انار میوه‌ای است که در ابتدا در آسیا و اطراف دریای مدیترانه کشت می‌شد اما اکنون در بسیاری از کشورها که آب و هوا اجازه می‌دهد رشد کرده است و میوه‌ای شگفت‌انگیز بوده و خواص دارویی بسیاری دارد و باعث کاهش فشار خون و کلسترول است و در درمان کم‌خونی نیز مؤثر است.

وی تصریح کرد: احتمالا مشهورترین خاصیت انار کند کردن روند چروک شدن پوست است و می‌توان عطش را با خوردن انار برطرف ساخت و این میوه همچنین در درمان اسهال بسیار مفید است و در سلامتی قلب و عروق و استخوان نقش دارد.

جولانا بیان کرد: الاژیک اسید موجود در انار از بروز بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عصبی، سرطان‌ها مخصوصا سرطان پروستات و سرطان سینه جلوگیری می‌کند و رشد تومورهای سرطانی را کند می‌سازد.

به گفته این کارشناس تغذیه، انار از تصلب شریان‌ها، سکته‌ها، آلزایمر و پیری زودرس جلوگیری و خون را صاف می‌کند، گشاینده‌ رگ‌های بدن، ملین شکم و تقویت‌کننده‌ کبد است و برای یرقان، خفقان قلب و سرفه‌ حاد، سودمند است که صدا را صاف و صورت را نیز با طراوت می‌کند.

وی با بیان خواص موجود در آب انار نیز خاطرنشان کرد: آب انار در افزایش جریان خون در قلب موثر است و خاصیت میکرب‌کشی و ضدعفونی‌کنندگی دارد و مانع بروز پوسیدگی دندان می‌شود.

جولانا عنوان کرد: از طرفی یک انار معمولی 40 درصد نیاز روزانه‌ بدن به ویتامین ث را تامین می‌کند، اشتهاآور و همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک، پتاسیم و آهن است و دم کرده‌ پوست انار گلودرد را تسکین می‌دهد که مطالعات نشان می‌دهد انار یکی از نیرومندترین و مغذی‌ترین غذاها برای سلامتی و میوه‌ای است که شما نمی‌توانید از رژیم‌تان حذف کنید.

وی با توصیه به خوردن این میوه و آب آن به همراه گل‌پر به دلیل ترکیباتی که دارد، اظهار کرد: این میوه نفخ‌آور است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفخ‌کنندگی آن را از بین می‌برد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در پایان با بیان اینکه یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است، گفت: رب انار فرآورده‌ای است که به واسطه وفور این میوه در برخی نقاط انارخیز کشور از جمله ساوه تهیه می‌شود و تمامی خواص انار را داراست.

منبع: ایسنا




۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن