تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796366022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان کل کشور: برخی مقامات، فرزندان و وابستگانشان در قاچاق سهم دارند/افزایش کشفیات قاچاق حاکی از چیست؟/باید با عناصر خائن و وطن‌فروش با تمام توان مبارزه کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دادستان کل کشور: برخی مقامات، فرزندان و وابستگانشان در قاچاق سهم دارند/افزایش کشفیات قاچاق حاکی از چیست؟/باید با عناصر خائن و وطن‌فروش با تمام توان مبارزه کنیم
دادستان کل کشور گفت:یکی از راههای ضربه زدن دشمن به اقتصاد کشور بحث بیکار کردن و به تعطیلی کشاندن و آسیب زدن به پایه‌های اقتصادی کشور از جمله کارخانجات و... است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از راههای ضربه زدن دشمن به  اقتصاد کشور بحث بیکار کردن و به تعطیلی کشاندن و آسیب زدن به پایه‌های اقتصادی کشور از جمله کارخانجات و... است.


به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که دشمن دارد بحث ضربه زدن به اقتصاد کشور از طریق وارد کردن قاچاق کالاست. شاید بعضی به ما ایراد بگیرند که ما همه چیز را متوجه دشمن‌ می‌کنیم در صورتی که نه ما همه چیز را متوجه دشمن نمی‌کنیم ولی نباید غافل باشیم. بحث مشکلات اقتصادی در کشور ما  یک امر پنهان و ناشناخته ای نیست. قطعا مبارزه با این امر ناگوار و اسیب اجتماعی راهکار دارد. مساله مبارزه با قاچاق کالا را نباید کوچک بشماریم.


دادستان کل کشور افزود: ما در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همه تلاش‌هایی که کردیم اما باز شاهد ورود قاچاق کالا و ارز و به صورت کانتینرهای فراوان از مرزهای رسمی و غیررسمی به کشور هستیم. ما باید توجه داشته باشیم افزایش کشفیات حاکی از چیست؟ ایا حاکی از این است که توانستیم بیشترین قاچاق کالا را کشف کنیم و نگذاریم وارد بازار شود و یا به معنی این است که به اندازه کشف،  ورودی به کشور داشته ایم. ما آنچنان با این عناصر خائن و وطن‌فروشی که برای رسیدن به منافع خودشان حاضرند همه ارزش‌ها را زیر پا بگذارند و جوانان ما را بیکار کنند و خانواده‌ها را از هم بپاشند برای اینکه خودشان به هدف‌شان برسند؛ با تمام توان مبارزه می‌کنیم.


وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق شوخی بردار نیست.


وی با بیان این‌که «اهمیت اقتصاد برای هر کشور امری بدیهی است و قطعا داشتن اقتصادی پویا مولفه ها و آسیب هایی هم دارد» گفت: سال‌هاست استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا یکی از راههای مبارزه با کشور را مبارزه اقتصادی از طریق تحریم انتخاب کرده  تا به ارکان نظام آسیب جدی وارد کنند. آن‌ها دیدند، جنگ نظامی فایده‌ای ندارد و گروه‌هایی مثل داعش علی‌رغم سه سال تلاش موفق نشدند و پوزه آن‌ها به خاک مذلت کشیده شد. آن‌ها وقتی از جنگ نظامی نتیجه نگرفتند به سراغ اقتصاد و فرهنگ ما آمدند.


دادستان کل کشور ادامه داد:  غرب با برنامه‌ریزی حساب شده در کانون های فکر و اندیشه کار می کند که یکی از این اقدامات وارد کردن قاچاق کالاست.  آن‌ها یک راه هایی را باز می کنند، نباید فراموش کنیم که نفوذی‌های آن‌ها در کشور هم برنامه ها را تسهیل می کنند، برخی هم ناخواسته با منفعت طلبی ها و سودجویی ها جاده صاف کن اهداف و برنامه های دشمن می‌شوند.


وی افزود: وقتی ما می بینیم برخی از مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان یا به نحوی سهم دارند یا فرزندانشان یا کسانی که به آنها وابسته هستند. آن وقت چطور انتظار داریم مبارزه به نتیجه برسد.وقتی که از یک مقام مسول به صراحت می‌شنوم که می‌گوید برخی از دست اندرکاران دولتی نمی‌خواهند مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز بشود و دروغ هم نمی گویند و  وقتی میبینیم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تعطیلی کشانده شده است؟ من از سردار مقیمی می پرسم که بفرمایید چند وقت است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل نشده است لذا ما پدیده شومی به نام قاچاق کالا و ارز داریم.


وی ادامه داد: بندر شهید رجایی از لحاظ کنترل  و مبارزه با قاچاق رهاست. یک هفته را کنترل کردم  دیدم که بین  قریب 2500 تا 3000 کانتینر از آنجا عبور داده می شود.


منتظری با طرح این پرسش که «چه کسی باید امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ساماندهی کند؟» گفت:  یک مجموعه باید تعامل داشته باشند؛ زیرا یک دستگاه نمی تواند. ما در دادستانی کل کشور به جد در مبارزه با این امر هستیم زیرا ما قطعا و مسلما وظیفه خود می دانیم.


وی افزود: ما در دستگاه قضایی پای مبارزه با آن ایستاده‌ایم. ما اداره ویژه‌ای را راه‌اندازی کردیم و یکی از بهترین قضات" دکتر خوشنودی " را مسوول این کار قرار دادیم. ایشان وظیفه دارد در این مجموعه همکاری لازم را داشته باشد.


وی افزود: امیدواریم این همایش‌ها موجب توجه شود. هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس‌جمهور، نماینده خود را معرفی نکرده است؟ این موضوع نشان از چه دارد؟ ما انتظار داریم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگام باشد. اگر کسی از مسوولان کم کاری یا ضعف‌هایی را داریم این ستاد نواقص را برطرف کند و تشویق کند.


دادستان کل کشور افزود:  می‌بینم که هزار و 128 کانتینر قاچاق کالا کشف می شود و این تعداد کانتینر را عبور دادن و رد کردن ایا امر سهل و اسانی است. نیروی انتظامی کارش قابل قبول است ولی اجساس می کنم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز گره هایی در جای دیگر دارد و گفتیم و باز هم می گوییم. یک تعاملی در بین دستگاه های ذی ربط هست البته من در دستگاه های اجرایی دو سه تا ضعف دیدم وآن‌ را رفع کردیم و امیدوارم دستگاه‌های دیگر تلاش خود را کنند.


وی افزود: عزیزان من در نیروی انتظامی، ان بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است را انقدر  بگویید و مجدانه بخواهید که ما شرمنده شویم اگر پاسخ تان را ندهیم.


دادستان کل کشور همچنین در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوال ایسنا  درباره انتشار  پیام تصویری از سوی  احمدی نژاد  و تعیین ضرب‌الاجل برای دستگاه قضایی گفت: در یکی دو روز آینده پاسخ آن را خواهیم داد.


منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس ندارد، آیا شما به این قضیه ورود نمی‌کنید؟ گفت: ما هم می خواهیم و می‌نویسیم و می‌گوییم ان‌شاء الله خداوند هم به افرادی که مسوول هستند و هم به ما و به دیگران گوش شنوایی بدهد که در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.


وی افزود: عقلا به این نتیجه رسیدند که مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری است که از یک دستگاه خاص بر نمی‌آید و باید چند دستگاه با هم تعامل داشته باشند و در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشکیل دادند و این ستاد باید اهتمام لازم به موضوع داشته باشد. رییس ستاد رئیس جمهور محترم است، این ستاد باید رییس داشته باشد و آن رییس پابه کار باشد و آنقدر نقش آفرین باشد که اگر در کار من یا نیروی انتظامی یا سازمان گمرک، سازمان بنادر، وزارت اقتصاد و دارایی و هر کدام از دستگاه های ذیربط نقصی باشد اشکالات را دنبال کند و ما این گله را داریم و انتظار می رود هر چه زودتر این نقیصه برطرف و ستاد فعالتر شود.


وی افزود: مجموعه شرایط اقتصادی کشور فریاد همه را بلند کرده از شخص رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزرا و نمایندگان همه از وضعیت اقتصادی کشور گله مند هستند، بنابراین راه رفع این مشکل این است که در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز این ستاد را فعال‌تر کنیم و نواقص و اشکالات در هر بخشی که هست را برطرف کنیم ما در دستگاه قضایی این آمادگی را داریم و مسوول اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه قضایی نیست و این دستگاه یکی از عناصر تاثیر گذار است ما این قول را می دهیم و این اهتمام را داریم که چنانچه بخش های دیگر به میدان بیایند قطعا با آنها همراهی لازم را خواهیم کرد و با تمام توان با این پدیده مبارزه خواهیم کرد.


دادستان کل کشور گفت: محدود کردن مبادی گمرکی با دستگاه قضایی نیست، نه وظیفه قانونی ما است و نه امکانات و بستر آن را داریم تا در راستای وظایف قانونی خود در این عرصه تلاش کنیم. به دادستان‌ها در مراکز استان‌ها و حوزه های قضایی که بیشتر آلوگی به این بیماری کشنده قاچاق را دارند سفارش کرده ایم و آنها در این زمینه کوتاهی نمی کنند اما دستگاه های دیگر باید همکاری کنند.


وی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که در قاچاق کالا و ارز موثر است سازمان تعزیرات حکومتی است که این سازمان زیرمجموعه وزارت دادگستری و دولت است و عمده کارها باید در آنجا انجام شود،گفت: مواردی که در قانون تعریف شده مربوط به دستگاه قضایی است ما آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است را انجام می‌دهیم و حتی تعامل و همکاری را با سازمان تعزیرات داریم و هر جا لازم باشد کوتاهی نمی‌کنیم و حتی سازمان تعزیرات را هم که وظیفه اصلی در این عرصه دارد کمک می کنیم.


منتظری با بیان اینکه مسولیت و وظیفه ای که به عهده دستگاه های دیگر است نباید از دستگاه قضایی خواسته شود گفت: حرف ما این است یک مجموعه ای هستند که درصدی از وظایف و اختیارات را دارند و باید با تعامل یکدیگر با این پدیده شوم مبارزه کنند.


منبع: ایسنا




۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن