تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796754312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از مرتکبان آزارهای خیابانی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از مرتکبان آزارهای خیابانی
مشاور امور بانوان شهرداری تهران از اقدامات و برنامه‌های شهرداری مانند بهسازی فضای شهری برای افزایش امنیت زنان و فعال شدن پلیس زن برای مناطق خطرآفرین در سطح محلات خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : فاطمه راکعی که در نشست امنیت زنان در فضای عمومی صحبت می‌کرد، با اشاره به نقش قوانین بازدارنده و نظارت بر اجرای درست آنان برای کنترل آزارهای خیابانی در فضاهای عمومی گفت: در دولت گذشته در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرحی در خصوص خشونت‌های خانگی برنامه‌ریزی شده بود که هنوز به صحن علنی راه نیافته است. این طرح می‌تواند در کاهش خشونت علیه زنان نقش موثری داشته باشد.


وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته با وجود زنان و مردانی که به حقوق انسان‌ها می‌اندیشند، اما اقدامات آنها به سرانجام قطعی نرسیده است، گفت: در حال حاضر باید تلاش کنیم تا پرسش «چه باید کرد؟» را به «چگونه باید اقدام کرد؟» تبدیل کنیم.


وی با اشاره به دلایل پذیرش سمت مشاور شهردار در امور زنان اظهار کرد: قصد دارم تا در این سمت افرادی که در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، احزاب و NGOهای زنان مشغول هستند را کمک کنم و ایده‌هایشان را عملیاتی‌تر نمایند.


راکعی با تاکید بر اینکه باید توجه به نیازهای زنان در برنامه فضای عمومی یعنی حضور آنان در فضای شهر به رسمیت شناخته شود، اضافه کرد: زنان باید در شهر حضور فعال داشته باشند، مشارکت اجتماعی کنند و به این ترتیب فرآیند توسعه با آنان تکمیل شود. احساس ناامنی مشارکت آنان را تضعیف کرده و آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند.


مشاور امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرها به دلیل تمرکز بالای جمعیت و بدون در نظر گرفتن شاخص‌های انسان محور از آرامش فاصله گرفته‌اند، اظهار کرد: اگر محیط شهری برای زیست زنان امن نباشد، شاهد خشونت و آزار و اذیت آنان خواهیم بود. حتی محیط‌های شغلی نیز گاهی برای زنان امن نیستند. بنابراین تمام دست اندرکاران این حوزه‌ها باید سعی کنند برای زنان امنیت ایجاد کنند و آنان را به فضای شهری بازگردانند.


وی با اشاره به اهمیت ایمن سازی مسیرهای پیاده، نورپردازی، رنگ و طراحی فضاهایی که امکان گریز و پناه گرفتن زنان را در هنگام خطر فراهم می‌کند، گفت: معتقدم جدا بودن فضای حمل و نقل عمومی برای زنان راحتی بیشتری فراهم می‌کند اما این راه حل قطعی برای حل مشکلات نیست.


در بخش دیگری از این نشست لیلا ارشد - مدیر خانه خورشید با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله خود در کار کردن با زنان آسیب دیده و کودکان در محله دروازه غار گفت: ما باید برای حل مشکلات این قشر اجتماعی، مراکز مشاوره با کیفیت و رایگان احداث کنیم و یا دست کم دفترچه‌های خدمات درمانی برای ارائه مشاوره به آنان در نظر بگیریم. چرا که وضعیت اقتصادی حال حاضر خانواده‌ها اجازه مراجعه به مشاور برای حل مشکلات کودکان آسیب دیده‌شان را به آنان نمی‌دهد.


وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ایجاد یک بانک اطلاعاتی در خصوص افرادی که مرتکب آزارهای خیابانی شده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که زنان را مورد تعرض قرار می‌دهند، پرونده‌های دیگری نیز در این خصوص دارند. با شناسایی آنان دست‌کم می‌توان ارتباط و کار کردن آنان با کودکان را منع کرد. این در حالیست که آنان به راحتی می‌توانند دست به ادامه بزه‌های خود در خیابان بزنند. چرا باید فردی بارها و بارها مرتکب آزار شود و ما در مراحل آخر متوجه عمق این فاجعه شویم.


به گزارش ایسنا، وی با انتقاد از نبود پیشگیری‌های سه سطحی در آسیب‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر مددکاران اجتماعی، در مدارس برای کمک به نوجوانان آسیب دیده حضور ندارند. تربیت جنسی برای کودکان همچنان تابو است. چرا نباید به کودکان بیاموزیم وقتی در معرض چنین رفتارهایی قرار می‌گیرند، چه باید کنند؟




۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن