تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796828114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش/توضیح درباره حادثه واژگونی اتوبوس دختران راهیان نور/اردوها اجباری نیست/حذف کنکور یک ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش/توضیح درباره حادثه واژگونی اتوبوس دختران راهیان نور/اردوها اجباری نیست/حذف کنکور یک ضرورت است
وزیر آموزش و پرورش گفت: این ظرفیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که به عنوان شریک در ماموریت‌های مدرسه ایفای نقش کند. کانون‌ پرورش از حیث زمان، ایام و محتوای آموزشی با محدودیت هایی که ما با آن روبرو هستیم، مواجه نیست و استعداد قابل توجهی برای پذیرفتن این نقش دارد.
آفتاب‌‌نیوز : سید محمد بطحایی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه متاسفم مراسم در شرایطی برگزار می‌شود که سوگوار فوت دو دانش آموز و دو همکار در سانحه سرنگونی اتوبوس  هستیم گفت: در آموزش و پرورش کشور ما مهمترین و اصلی ترین محیط فراگیری در مدرسه است و به عنوان رکن اصلی یادگیری تلقی می‌شود.


وی افزود: دانش آموزان در مدرسه دانش ها و مهارت هایی که نیاز دارند می آموزند، این محیط یادگیری به قدری فراگیر است که تمام توقعات برای آماده کردن فرزندان بر دوش مدرسه است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس با شرایطی مواجه اند که امکان پاسخگویی به همه این توفعات را ندارد، گفت: زمان حضور دانش آموز در مدرسه محدود است و از سوی دیگر محتوا و اهدافی که از مدرسه توقع داریم در گستره بسیار وسیعی پراکنده است و یکی از دلایلی که امروز نمره خوبی به مدارس نمی دهیم گستردگی این برنامه ها و محدودیت هاست.


بطحایی ادامه داد: ما در مدرسه انتظار داریم دانش‌ آموز کار در گروه و جمع را بیاموزد و بخوبی تحمل و صبوری و صداقت، درستی و مهارت مقاومت را تمرین کند اما به دلیل محدودیت هایی که داریم نمی توانیم همه اهداف تربیتی را محقق کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی دانش از مدرسه بیرون می آید دچار اشکالاتی در زندگی اش می شود عنوان کرد: امروز در جوامع پیشرفته مدرسه تنها محل یادگیری نیست. در سند تحول بنیادین نیز به کرات به تنوع در محیط های یادگیری اشاره شده است. حتما محدویت ها بر نتایج کار ما سایه می اندازد. در این میان کانون پرورش فکری می تواند و باید به عنوان محیط دوم تعلیم و تربیت بیش از گذشته در خدمت دانش آموزان قرار بگیرد.


وی تأکید کرد: این ظرفیت در کانون وجود دارد که به عنوان شریک در ماموریت های مدرسه ایفای نقش کند. کانون‌ پرورش از حیث زمان، ایام و محتوای آموزشی با محدودیت هایی که ما با آن روبرو هستیم، مواجه نیست و استعداد قابل توجهی برای پذیرفتن این نقش دارد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امید است با هم افزایی بین این دو نهاد به سرعت به بسیاری اهداف تربیتی دست یابیم گفت: ویژگی شراکت در تربیت این است که امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی به شراکت گذاشته شود. از همین طریق باید هم افزایی صورت‌ گیرد، اگر این دو با یک هدف و در یک راستا ساماندهی شوند شرط این شراکت را بجا آورده ایم.


وی ادامه داد: کانون پرورش فکری یک محیط یادگیری انعطاف‌پذیر است به شرط آنکه قالب هایی که همواره آن را در تصمیم‌گیری ها حاکم می دانیم کنار بگذاریم و اجازه دهیم کانون در کنار مدرسه در اختیار تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار بگیرد.


بطحایی با اشاره به عدم توان تولید کنندگان داخلی چندرسانه ای با برندهای مطرحی چون والت دیزنی گفت: باید حمایت از تولیدکنندگان برای باز کردن فضای رقابت از کارکردهای کانون باشد.


وزیر آموزش و پرورش افزود: کانون پرورش فکری وظیفه و تکلیف دارد تا اهداف تربیتی که در مدرسه محقق نمی‌شود را در قالب های هنری و فرهنگی که دارد دنبال کند. کانون می تواند به عنوان نخ تسبیح نقش موثری در عرصه ادبیات کودک ایفا کند و فعالان این عرصه کانون را به عنوان یک پشتیبان و حامی جدی بشناسند.


احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید در دی ماه/اردوهای مدارس اجباری نیست


وزیر آموزش و پرورش همچنین از احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید در دی ماه خبر داد و توضیحاتی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شب گذشته ارائه کرد.


 سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران در واکنش به وقوع سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور در شب گذشته اظهار کرد: اردوها  از فرآیند یاددهی و یادگیری قابل حذف نیست ولی ما موظفیم امنیت و سلامت اردوها را فراهم کنیم.


وی افزود: علت اتفاقی که متاسفانه دیروز علی رغم تمهیدات آموزش و پرورش، بسیج و سپاه رخ داد بی احتیاطی راننده‌ای بود که از مقابل می آمد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعد از اتفاقی که در داراب افتاد ما دستورالعمل اردوهای دانش آموزی را مورد بازنگری جدی قرار دادیم عنوان کرد: در این دستورالعمل حرکت در شب ممنوع و مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی راه اندازی شد که به صورت 24 ساعته فعال است و مرتبا سفرها را در روز 3 تا 4 مرتبه مورد رصد قرار می دهد.


بطحایی ادامه داد: دیروز نیز تمام مکانیسم‌های کنترلی و تمهیداتی لازم برای سفر رعایت شده بود، همه همکاران آموزش دیده بودند و اتومبیلی به عنوان اسکورت کاروان در جلو حرکت می کرد و در هر اتوبوس مربیانی حضور داشتند و حرکت اتوبوس بین ساعت 5 صبح تا 11 شب دیده شده بود.


وی با اشاره به انتقاداتی که در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن اردوهای راهیان نور مطرح شده بود، اظهار کرد:  مجددا تاکید می‌کنم علی رغم اینکه اردوها از نظر متخصصان تعلیم و تربیت یک ضرورت است، اما به هیچ وجه این اردو و اردوهای دیگر اجباری نیستند.


وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: چنانچه اولیای دانش آموزان بنا به هر علتی رغبتی به فرستادن فرزندشان به اردو نداشته باشند اجباری در کار نیست. باز هم تلاش می کنیم با همراهی سایر ارگان ها چون پلیس راهور و وزارت راه مواردی که امکان کنترل هست بازتنظیم کرده و میزان کنترل را بالاتر ببریم تا کمتر شاهد اینگونه حوادث دلخراش باشیم.


وی درباره ماجرای حذف کنکور نیز گفت: حذف کنکور یک ضرورت است و چه در دولت و چه مجلس از کنکور به عنوان پدیده ای که کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد یاد می شود؛ اما حذف کنکور نیاز به استلزاماتی دارد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از راهکارها این است که برگزاری امتحانات در آموزش و پرورش به سطحی برسد که نمرات دانش آموزان بتواند جایگزین کنکور شود، در حال حاضر در دو پایه تحصیلی امتحان نهایی برگزار می شود و معتبرترین روش برگزاری امتحان است اما با این حال اگر پیشینه تحصیلی خوب باشد باعث افزایش رتبه در کنکور می شود و اگر خوب نباشد اعمال نمی شود. این مسئله باعث می شود که جدیت ما در آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی کاهش یابد.


بطحایی افزود:طی روزهای آینده با توجه به تأکیدات دولت جلسه ای با وزارت علوم و سازمان سنجش در این زمینه خواهیم داشت.


وی درباره برگزاری آزمون استخدامی جدید نیز عنوان کرد: در نظر گرفتن ردیف های جدید منوط به اعلام نتایج آزمون قبلی بود که دیروز اعلام شد. برنامه توسعه نیروی انسانی که تکلیف نیروی انسانی برای 5 سال آینده را مشخص می کند آماده شده و با دوستان در سازمان اداری و استخدامی هفته آینده جلسه ای را در این خصوص برگزار می کنیم و به نظر می رسد بتوانیم در دی ماه آزمون جدید استخدامی امسال را برگزار کنیم.


به گفته وی برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها نیز منتظر طرح مجلس هستیم.


وی درباره توزیع شیر در مدارس نیز گفت: اعتبار 200 میلیاردی شیر هنوز تخصیص پیدا نکرده و به علت محدودیت های خزانه هنوز دیده نشده است.


منبع: ایسنا





۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن