تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797024272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصباحی‌مقدم: سکوت اصولگراها در قبال احمدی‌نژاد جای هیچ ایرادی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مصباحی‌مقدم: سکوت اصولگراها در قبال احمدی‌نژاد جای هیچ ایرادی ندارد
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: امیدواریم که دوستان ما از طرف مقابل برای حل اختلافات اعضای جامعه روحانیت اعلام آمادگی کنند و پیشنهاداتی بدهند؛ ما استقبال می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری از تغیراتی در اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بعد از ده سال خبر داد و اظهار کرد: بعد از ده سال مصوبه جامعه روحانیت مبارز تغییر کرده و به روز شده است. نام این تشکل جامعه روحانیت مبارز، مرکزش تهران با شعبه‌هایی در استان‌ها، مدتش بدون تاریخ است. بندهایی از این اساسنامه همانند گذشته بدون تغییر باقی مانده است و به بندهایی جزئیاتی اضافه شده است.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز نهادی روحانی، انقلابی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مردمی، مستقل و فراجناحی است. به منظور حفاظت از اصول و ارزش های جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. مردمی بودن جامعه روحانیت مبارز به دلیل ارتباطی است که از طرق مختلف با مردم دارد؛ از طریق امام جمعه، امام جماعت و فعالیت با مراکز علمی ارتباط خود را حفظ می‌کنند.

مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: جامعه روحانیت مبارز نمی خواهد همه کارهایی که روحانیون انجام می دهند را انجام بدهد، بلکه می خواهد از اصول و ارزش های جمهوری اسلامی ایران حفاظت کند. در ماده هفت این اساسنامه آمده است این تشکل جهت سازماندهی ظرفیت روحانیت شیعه تلاش می کند. جهت این سازماندهی چیست هم امری مهم است. این جهت نوعی محدودیت و کار ویژه را ذکر می کند. سازماندهی جامعه روحانیت جهت صیانت از جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه نیز یادآور شد: تحکیم انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از دستاوردهای آن بند دوم است. حمایت از اندیشه امام خمینی تبیین و ترویج گفتمان امام و رهبری بند سوم و چهارم است. به گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه و مقابله با انحرافات اخلاقی و فکری جامعه در بند پنجم اشاره شده و در بند هفتم نظارت و عملکرد مسئولین نظام و روحانیون با نقد منصفانه ذکر شده است. بند نهم تغییری نکرده و ‌به تعامل سازنده با ادیان الهی اشاره می کند. بند دهم، تاسیس مؤسسات عام المنفعه را کلا حذف کردیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تشریح تغیرات اساسنامه این تشکل گفت: در بند ششم هدایت اقشار مختلف مردم و گروه های مختلف سیاسی در نظر گرفته شده است . ما از ارتباط با مردم استقبال می کنیم. وحدت و انسجام ملی در سایه رهبر انقلاب اسلامی برای ما اولویت است.

وی سپس خاطر نشان کرد: من خودم به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت چند گفت‌وگو با جناح مقابل ‌داشتم. گفت‌وگویی با علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت‌وگویی با روزنامه ایران در مورد هاشمی رفسنجانی و اخیرا هم گفت‌وگویی با آقای انصاری داشتم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با فعالیت‌های کمسیون اقتصادی مجمع برای حل مشکلات بانکی کشور گفت: اخیرا در کمیسون اقتصادی مجمع نه جلسه داشتیم که به مسائل بانکی پرداختیم. جلسه دهم یکشنبه بود که در مورد مسائل پولی و بانکی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، قائم مقام بانک مرکزی و اعضای کمیسیون گفت‌وگو کردیم. بحث های خوبی صورت گرفت و قرار شد به سمت اصلاح جدی نظام بانکی برویم. این موضوع در خود مجمع هنوز گزارش نشده است، بعد از گزارش شدن اعلام عمومی خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه سرانجام اعلام آمادگی حسن روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز چه شد، گفت: موضوع در جامعه روحانیت مطرح شد، اما به جایی نرسید. طبعا ایشان به خاطر شرایط امنیتی محدودیت های دارند برای حضور، که بررسی‌ها هنوز به جایی نرسیده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که در این تشکل برای دعوت از قالیباف و صحبت درباره موضوع نو اصولگرایی گفت‌وگویی نشده است.

وی با اشاره به این موضوع که در سالهای پایانی دهه عدالت و پیشرفت قرار داریم گفت: مسئله عدالت یک مسئله اساسی و فراگیر است. عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از جمله آن است. هنوز من ندیدم به صورت جدی این موضوع در دستور کار قرار گرفته باشد. البته همواره مدیران و مسئولان نظام دغدغه عدالت را داشته‌اند. در بودجه اخیر دولت نگاه عدالت خواهانه دیده می شود؛ مثلا توزیع یارانه ها به همه خانواده ها داده نشود و به نیازمندتر ها اختصاص دهند.

مصباحی مقدم یادآور شد: توانمند شدن خانواده‌ها و خارج شدن آن‌ها از نیازمندی در اولویت است. ما پس از انقلاب عدالت آموزشی را بین دختران و پسران داریم؛ این موضوع به گونه‌ای پیش رفت که فرزندان خانواده‌های روستایی و عشایری هم از آموزش بهره‌مند هستند. با کمک نهادهای حاکمیتی از جمله بنیاد برکت و با کمک خیرین در تاسیس مدرسه موفق بوده‌ایم.

وی در همین راستا گفت: بین ایرانیان برابری داریم؛ کاستی ها را هم تلاش می‌کینم تا بر طرف شود. در عدالت سیاسی هم همین طور بوده است؛ عدالت جنسیتی کاملا در سیاست برقرار شده است. باید فرهنگ سازی شود تا خانوم ها هم بیش‌تر برای نمایندگی مجلس اعلام حضور کنند و مردم انتخابشان کنند. به طور کلی روند پیشرفت عدالت قابل قبول است.

این نماینده سابق مجلس در ارتباط با ردیف و بودجه‌ای که برای احزاب وتشکل ها در نظر گرفته می‌شود، اما براساس گزارش خانه احزاب به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، اظهار کرد: نظر شخصی من این است که درست نیست احزاب از دولت یارانه بگیرند. آن‌ها باید مستقل بمانند و آزادانه کار کنند. وقتی حزبی یارانه بگیر است به راحتی نمی تواند منتقد باشد، اما از لحاظ اجرایی باید این سهمی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است به آنان تخصیص داده شود.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر چرایی سکوت اصولگرایان مقابل موضع‌گیری‌های اخیر احمدی‌نژاد گفت: من سخنگوی اصولگرایان نیستم. جامعه روحانیت در سال ۸۴ از احمدی نژاد اعلام حمایت نکرد، ابتدا از هاشمی حمایت کرد و دور دوم هم هیچ کاندیدی را مورد حمایت قرار نداد. احمدی نژاد هم خودش را کاندیدای مستقل معرفی می کرد. طبیعتا کسی که از اول از او حمایت نکرده الان هم نباید پاسخگو باشد. مبنای مسئولین ما رعایت اصول است تا وقتی حمایت می‌شوند که بر اساس اصول حرکت می کنند.

مصباحی مقدم سپس ادامه داد: در انتخابات ۸۸ عده ای کاندیدایی داشتند، آن کاندیدا رای نیاورد، جر زنی سیاسی کرد و کشور دچار بحران طولانی شد. کسی آمد به او بگوید چرا این کارها را می کنی؟ آن‌ها امروز هم اعلام برائت نمی‌کنند. حاضر نیستند مسئولیت کار کاندیدای خود را بپذیرند. این کار غلط است. ما کار آن‌هایی که از احمدی‌نژاد حمایت کردند اما بعد از خروج او از اصول، از وی اعلام فاصله کردند را می‌ستاییم چرا که میزان حال فعلی افراد است. بر اساس این گفته باید از افراد فاصله گرفت و یا به آن‌ها نزدیک شد.

وی همچنین گفت: ما در جامعه روحانیت مبارز رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد را مسئله مهمی تلقی نمی‌کنیم که به آن بپردازیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری، مصباحی مقدم در تشریح چرایی اختلاف سلیقه مجمع روحانیون و جامعه روحانیت گفت: امام(ره) در همان ابتدای شکل گیری اختلافات، اختلاف سلیقه را قبول کردند و گفتند جدا شدن‌ها اشکالی ندارد؛ چراکه اختلاف‌ها در اصول نیست. ۱۳۸۴ رهبر معظم انقلاب از جامعه مدرسین جداگانه دعوت کردند و خواستند با سایر تشکل‌های روحانی جلسه بگذارند. متعاقب آن از ما و مجمع روحانیت مبارز هم دعوت کردند. جامعه مدرسین نشستی در قم گذاشت. پیرو آن جامعه روحانیت هم جلسه‌ای در تهران گذاشت که آن جلسه پایانی بود. آقای کروبی اعلام کرد نمی شود بنشینیم و گفت‌وگو کنیم. کی گفتند شما در جایگاه قدرت هستید؛ دستگاه قضا دست شما است، شما شورای نگهبانید و ما خارج قدرت هستیم. آیت‌الله مهدوی کنی گفتند این جایگاه‌هایی که از آن نام می برید، جایگاه تشکل‌ها نیست. شما اگر با دستگاه قضایی و شورای نگهبان مشکل دارید بروید با خود آن‌ها صحبت کنید.

وی افزود: بعد از آن هم دیگر جلسه‌ای برگزار نشد. اگر بنا است بنشینیم و گفت و گو کنیم اصول مشترک را که همه‌ی ما قبولش داریم را باید نگه داشته و بر روی اختلافات صحبت کنیم. همه ما نظام و رهبری را قبول داریم و ارزش‌های مشترک داریم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: فتنه سال 88 باعث شکاف بیشتری میان این اختلافات شد. بعد از انتخابات انتظار داشتیم دوستان خضوع کنند و کنار بیایند. ما می دانیم بعضی از این دوستان تقلبی که آقای موسوی گفتند را قبول ندارند اما همین را اعلام نمی کنند. من عقیده دارم برای نزدیک شدن گروه‌های سیاسی خصوصا روحانی، به اصلاح مواضع نیاز داریم. همیشه مواضع ما معتدل بود و دست به انتقاد جدی نسبت به آن ها نزدیم. انتظار داریم امکان گفت و گو بر قرار شود.

وی با اشار به آثار مخرب اختلافات روحانیون میان مردم گفت: همان زمان که این اختلافات شروع شد به ذهن من آمد که مردم می گویند تا زمانی که انقلاب نشده بود روحانیت یکی بود؛ حالا که انقلاب شده اختلافات ایجاد شده است. حالا ما در گفت و گوهایمان به این موضوع اشاره کردیم. امیدواریم که دوستان ما از طرف مقابل هم اعلام آمادگی کنند و پیشنهاداتی بدهند؛ ما استقبال می کنیم.

مصباحی مقدم بار دیگر تاکید کرد که جامعه روحانیت مبارز در سال ۸۴ از احمدی نژاد حمایت نکرد.

وی با اشاره به مناظرات معروف انتخاباتی احمدی‌نژاد و میر حسین موسوی گفت: احمدی‌نژاد در مناظرات انتخاباتی موضعی گرفت که درست نبود اما در آن زمان هر واکنشی نشان داده می‌شد، روی انتخابات تاثیر می گذاشت. هر واکنش و بیانیه ای می توانست ورق انتخابات را برگرداند.

وی ادامه داد: من نماینده مجلس بودم دو سری از تخلفات ایشان را به مجلس ارائه دادم. هر بار ۱۲ بند تخلف را ارائه کردیم. این طور نبود که مقابل تخلفاتش سکوت کنیم. مواضع اشخاصی مثل من همیشه انتقادی بوده است. رفتارهای ایشان آشکار و مواضع ما هم آشکار بود. شفاف موضع گرفتیم، طوری شد که می‌گفت هرکاری می خواهم بکنم سدی جلو پای من می گذارند، من هم مصاحبه کردم که مجلس ریل تعیین می‌کند و دولت لگوموتیو ران است. اگر این کار را در سال ۹۰ نمی کردیم تورم ۴۰% به 100% می رسید. حالا هم اخیرا بحثی در فضای مجازی طرح کرده که پرداختی‌ها به مردم باید ۵ برابر شود، نمی دانم با چه معجزه ای می خواهد این کار را بکند. مطمئن باشید هیچگاه در انتقاد از مواضعی که جای انتقاد داشته کوتاه نیامدیم و جایی که اقدامات خوبی هم داشته تشکر کردیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگاری که چرا احمدی‌نژاد محاکمه نمی شود گفت: آن مناظره انتخاباتی مناظره بدی بود و آثار بدی بر کشور گذاشت. احمدی‌نژاد برای همان مناظره باید محاکمه می شد، ما هم حرفی نداریم. اما این کار را نمی‌شود با اعلام تقلب یازده میلیون رایی و فراخوان دادن به مردم برای اعتراض خیابانی مقایسه کرد. بعد از آن اتفاقات بحران سیاست داخلی و خارجی ایجاد شد. چه قدر بازارها تعطیل شدند؟ بحران اخلاقی و شکافی که در جامعه ما ایجاد شد اصلا قابل مقایسه نیست با کار احمدی نژاد.

وی سپس به نقش جامعه روحانیت مبارز در تشکیل جمنا اشاره کرد و گفت: چون جامعه روحانیت مبارز قرارش بر این بود بر جریان های سیاسی همسو در انتخابات مدیریت کند، دوستانی با آیت الله موحدی کرمانی صحبت کردند و گفتند طرحی وجود دارد که کاندیدها توسط خود مردم انتخاب می شوند. جمنا را بر این اساس شکل دادند. آیت‌الله موحدی کرمانی هم اعلام پذیرش کردند و ۴ نماینده هم از جامعه در جلسات جمنا حضور داشتند و در نهایت این نهاد را شکل دادند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: اقدام زودهنگام برای انتخابات درست نیست. مردم باید آرامش داشته باشند و نزدیک انتخابات با کاندیدها آشنا شوند. البته احزاب وگروه ها چه اصلاح طلب وچه اصولگرا باید کارهای درونی خود را انجام دهند.

منبع: ایسنا



۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن