تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797011510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید نسل جدید اتوبوس های برقی در کشور با همکاری بلاروس


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تولید نسل جدید اتوبوس های برقی در کشور با همکاری بلاروس
پول‌نیوز - یک شرکت بخش خصوصی در تلاش است تا برای نخستین بار اتوبوس های نسل جدید ابرخازنی برقی را با همکاری فناورانه و سرمایه گذاری کشور بلاروس در ایران راه اندازی کند. «محمد صمام سخیراوی» رییس هیات مدیره این شرکت ایرانی امروز (یکشنبه) افزود: اتوبوس های درونسوز دیزلی و «سی. ان. جی» سوز که در ناوگان حمل و نقل تهران و سایر شهرها و کلانشهرهای کشور بکار گرفته می شوند، سهمی قابل توجه در آلایندگی دارند.

به گفته این فعال بخش خصوصی، شرکت متبوعش با بررسی و مطالعه صنعت تولید اتوبوس های برقی در بلاروس با توجه به بیش از نیم قرن سابقه آنان و حتی تامین نیاز برخی کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین از سوی آنها، همکاری با شرکت «بل کامون ماش» این کشور را در دستور کار خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: اتوبوس های برقی ساخته شده در این شرکت، نسل جدید اتوبوس های برقی و با سیستم وایرلس (بی سیم) و مجهز به ابرخازن است که با باتری شارژ می شود.

سخیراوی ادامه داد: باتری های بکار رفته در این اتوبوس ها همانند باتری های موجود لیتیمی نیستند که به زمان بالایی برای شارژ نیاز داشته باشند (بیش از چهار ساعت شارژ برای هر 100 کیلومتر پیمایش)، همچنین با مشکل دشارژ و افت ذخیره برق، آلایندگی و اشتعال (نظیر باتری های لیتیمی) مواجه نمی شوند.

وی یادآوری کرد: سیستم ابرخازن، با پنج دقیقه شارژ قادر به پیمایش 20 تا 40 کیلومتری است و بدون حضور نیروی انسانی قادر به شارژ کردن در یک فضای سه متر مربعی در حین پیاده کردن مسافران است که بیش از 90 هزار بار قابل شارژ کردن هستند؛ این در حالی است که نمونه اتوبوس های برقی وارد شده از چین سه هزار و 500 تا حداکثر چهار هزار بار قابلیت شارژ داشتند.

رییس هیات مدیره شرکت سام سبز خودرو ایرانیان با یادآوری اینکه نخستین نمونه این اتوبوس تا 2 ماه دیگر وارد کشور می شود، از برنامه ریزی برای تاسیس یک شرکت مشترک با شرکت بل کامون ماش بلاروس خبر داد و تصریح کرد: در صورت همراهی دولت، این شرکت مشترک می تواند به مرکز صادرات اتوبوس به کشورهای همسایه و خاورمیانه تبدیل شود.

وی گفت: طی توافقنامه ای با شرکت شهاب خودرو، مقرر شده تا از امکانات و پلتفرم این شرکت در ساخت این اتوبوس ها استفاده شود و طبق چشم انداز تعریف شده، بسیاری قطعات مورد نیاز و همچنین باتری در کشور تولید خواهد شد.

شرکت شهاب خودرو در طی سالهای فعالیت به عنوان دومین تولید کننده تیراژی اتوبوسهای شهری در کشور مطرح بوده است و جایگاه دوم را از لحاظ سهم بازار به خود اختصاص داده است.

سخیراوی با بیان اینکه اکنون مسئولان بلاروسی در حال بازدید از امکانات این شرکت خودرو ساز و همچنین امکان سنجی تولید در ایران هستند، خاطرنشان کرد: زیرساخت های مورد نیاز در حال آماده سازی است و با دریافت نخستین درخواست تولید 50 دستگاهی، کار تولید اتوبوس در ایران آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: همه شرکت های اتوبوس ساز ایرانی قطعات مورد نیز بجز بدنه، شیشه ها، صندلی و ... را از خارج وارد می کنند و این شرکت نیز از این موضوع مستثنی نیست، اما داخلی سازی این اتوبوس های نسل جدید کمتر از الزام های وزارت صنعت، معدن و تجارت نخواهد بود.

این فعال بخش خصوصی یادآوری کرد: بدنه این اتوبوس از نسل پنجم کامپوزیت است که خوردگی نداشته و برخلاف فلزات، سبک بوده و طول عمر بالاتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مطابق برآوردهای انجام شده، استفاده از این اتوبوس ها (که 24 ساعته قادر به فعالیتند) در هر 600 هزار کیلومتر پیمایش صرفه جویی 150 هزار یورویی در مقایسه با نمونه اتوبوس های دیزلی به همراه خواهد داشت.

سخیراوی اظهار داشت: این شرکت برای تولید اتوبوس های یاد شده تاکنون با شهرداری های تهران، مشهد و اراک مذاکره های جدی داشته است.

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 31 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن