تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797097048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگر ایرانی در عراق 3.5 برابر ارزش دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کارگر ایرانی در عراق 3.5 برابر ارزش دارد!
در حال حاضر کارگران ایرانی که در عراق مشغول به کار هستند ماهانه بیش از 3 میلیون تومان درآمد دارند، اما حداقل نرخ دستمزد کارگران در ایران کمتر یک میلیون تومان است.
 پول‌نیوز-لایحه بودجه 97 را می توان یکی از پر حاشیه ترین سندهای دخل و خرج دولت حسن روحانی دانست که حواشی آن تمامی ندارد . بعد از اعتراض کارشناسان اقتصادی و بهارستان نشین ها به بندهای مربوط به افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و گازوئیل و حذف 34 میلیون یارانه بگیر، حالا پای اعتراضات به فضای مجازی هم باز شده  و کمپین " تغییر بودجه به نفع مردم" در تلگرام دست به دست می چرخد.  اما در حالی موجی از اعتراضات به لایحه بودجه  97   شکل گرفته که دولت مدعی است که  قصد دارد مابه‌التفاوت قیمت افزایش بنزین و گازوئیل را صرف اشتغال‌زایی کند  و منابع حاصل از کاهش تعداد یارانه بگیرها را صرف خانوارهایی که در فقر مطلق به سر می برند و ارتقای بهداشت عمومی جامعه کند. 

این در حالی است که هیچ تغییری در مخارج خود ایجاد نکرده است . حیدر مستخدمین حسینی، معاون سابق بانک مرکزی در این‌باره به پول نیوز می گوید: در شرایطی بار تورمی بودجه 97 به مردم تحمیل می شود که هزینه های جاری دولت در چند سال گذشته بیش از 3.5 برابر شده است و دولت تلاشی برای کنترل این هزینه ها نکرده است.  

حقوق کارگران ایرانی در عراق 3 میلیون ، در ایران 900 هزار تومان 
او  با بیان اینکه نمی توان به صورت جزیره ای به اقتصاد نگاه کرد، به پول نیوز گفت: اقتصاد یک سیستم است که تمامی اجزای در ارتباط با یکدیگر هستند . اگر می خواهیم این سیستم خروجی مناسبی داشته باید تک تک اجزای آن عملکرد مناسبی داشته باشند. نمی توان قیمت حامل های انرژی را با فوب خلیج فارس مقایسه کرد اما نرخ دستمزد را بر اساس شاخص های داخلی تعیین کرد. 
این  کارشناس اقتصادی که واقعی سازی قیمت ها را بهانه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و کالاهای اساسی بدون در نظر گرفتن دیگر شاخصه های اقتصادی می داند، گفت: متاسفانه دولت هیچ آسیب شناسی در رابطه با افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان و حذف بیش از نیمی از یارانه بگیرها انجام نداده است.  بی تردید چنین تغییرات بزرگی بدون بررسی تبعات آن حاصلی جز خارج کردن اقتصاد از تعادل ندارد.


از تجربه‌ها درس بگیریم
در حالی که دولتمردان سعی دارند افزایش قیمت حامل‌های انرژی را با بحث اشتغال‌زایی برای بیش از یک میلیون جوان بیکار توجیه کنند، گزارش ویژه مرکز پژوهش‌ها در این زمینه از بیکاری ۴۸۰هزار نفری یاد می‌کند، ضمن اینکه بانک جهانی نیز افزایش قیمت سوخت را سبب افزایش بیکاری می‌داند. معاون سابق بانک مرکزی از مخالفان افزایش یک باره 50 درصدی قیمت حامل های انرژی است که در اینباره می گوید: تجربه سال‌های گذشته در افزایش قیمت‌ها نه تنها به افزایش هزینه خدمات و اقلام در سطح جامعه منجر شده، بلکه هیچ گونه کاهشی در استفاده از بنزین براساس آمار و ارقام وجود ندارد و افزایش مصرف را نشان می‌دهد. بنابراین گران کردن بنزین راه حل منطقی نیست و این آسان‌ترین مسیر برای دولت بوده که بخواهد دست در جیب مردم کند. دولت برای صرفه‌جویی از شرکت‌های دولتی که هزاران میلیارد صرف بودجه جاری آنها می‌شود، شروع کند.

آمارهای غیر واقعی 
مرکز آمار ایران به تازگی رشد اقتصاد بدون نفت را 5.6 درصد و با احتساب نفت را 6 درصد اعلام کرده است . آماری که معاون سابق بانک مرکزی نسبت به صحت آن تردید داشته و می گوید آمارهای اعلامی از سوی دولت باواقعیت هایی جامعه هم خوانی ندارد . 
کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد، در توضیح ادعای خود می گوید : رشد اقتصادی بر مبنای عملکرد صنایع بزرگی همچون خودروسازی تعیین می شود . این صنایع به دلیل دولتی بودن و حمایت های شدید تعرفه ای و بانکی  و ایجاد انحصار در بازار در شرایط مساعدی به سر می برند .  اما در صنایع کوچک که هر روز بر تعداد ورشکستگانش افزوده می شود خبری از این حمایت ها نیست . 
او بر این باوراست :  حذف یکباره این تعداد جای تأمل و سؤال دارد، زیرا دولت هیچ گونه راهکاری برای این تغییر بزرگ ارائه نداده است. این حذف باید طی سال‌های اخیر و به تدریج انجام می‌شد؛ زیرا براساس آمار اعلامی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون حدود 5 میلیون نفر با داشته‌های اطلاعاتی این وزارتخانه حذف شده‌اند که این امر نشان دهنده ناکارآمدی و عدم جامعیت بانک‌های اطلاعاتی برای این کار است که در موارد قبلی خطای فراوانی را نیز به دنبال داشته است. 

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 30 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن