تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796616861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع عمومی سازمان ملل: تصویب قطعنامه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس/ 128 رای مثبت در مقابل 9 رای مخالف


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مجمع عمومی سازمان ملل: تصویب قطعنامه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس/ 128 رای مثبت در مقابل 9 رای مخالف
۹ مخالف قطعنامه قدس: گواتمالا، هندوراس، اسراییل، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو، توگو و آمریکا.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 128 رای موافق در مقابل 9 رای مخالف قطعنامه‌‌ای در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس تصویب کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا، قطعنامه‌ای‌ در محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور در اسرائیل از تل‌آویو به قدس تصویب کرد. این نشست به درخواست کشورهای اسلامی و عربی برگزار شد. در این رأی‌گیری نمایندگان 128 کشور به قطعنامه علیه تصمیم آمریکا رای موافق و 9 کشور به آن رأی مخالف دادند. 35 کشور نیز رأی ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند. در این جلسه وزیران خارجه فلسطین و ترکیه شرکت و سخنرانی کردند. 9 کشور مخالف قطعنامه قدس، گواتمالا، هندوراس، اسراییل، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو، توگو و آمریکا بودند.
مجمع عمومی سازمان ملل: تصویب قطعنامه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس/ 128 رای مثبت در مقابل 9 رای مخالف


این طرح هر گونه تغییر در وضعیت حقوقی فعلی شهر قدس را رد می کند. این طرح علیه اقدام امریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت آمریکا به قدس است. این طرح تغییرات جمعیتی در شهر قدس را رد می کند شهر قدس را متعلق به هیچ کشوری نمی داند ولی بخش شرقی آن را متعلق به فلسطین و وضعیت فعلی آن را تحت اشغال اسراییل می داند. دانی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت اسرائیل هرگز از قدس بیرون نخواهد رفت.

وی که روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، در مورد قطعنامه پیشنهادی این سازمان در مورد قدس گفت: «هیچ قطعنامه‌ای نمی‌تواند ما را از اورشلیم بیرون کند.» نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا نیز در سخنرانی خود در این مجمع پیش از رأی‌گیری در مورد قطعنامه قدس گفت که کشورش رأی‌‌های داده شده به قطعنامه پیشنهادی درباره قدس را فراموش نخواهد کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل: تصویب قطعنامه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس/ 128 رای مثبت در مقابل 9 رای مخالف
وی با تکرار تهدیدهای خود در روزهای گذشته گفت: «ایالات متحده از یاد نخواهد برد که در این روز تنها به دلیل اعمال حق حاکمیت خود در مجمع عمومی سازمان ملل آماج محکومیت قرار گرفت. زمانی که کشورهای بسیاری نزد ما می‌آیند و طبق معمول از ما می‌خواهند که پول بیشتری به آنها بپردازیم یا از نفوذمان به نفع آنها استفاده بکنیم، آن وقت ما این روز را به یادشان خواهیم آورد.» خانم هیلی در عین حال گفت: «این تصمیم (انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به قدس) نافی طرح تشکیل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] نیست به شرط آن که طرفین در این زمینه به توافق برسند. تصمیم رئیس جمهور[آمریکا] بیشتر بیانگر اراده مردم آمریکا و حق ما به عنوان یک ملت برای انتخاب محل سفارت خودمان است.» ریاض مالکی، وزیر خارجه دولت فلسطین در سخنرانی خود در سازمان ملل ضمن محکوم کردن تهدید سفیر آمریکا علیه کشورهای رأی دهنده گفت: «تاریخ نام کشورهایی را که از راستی یا از دروغ دفاع می‌کنند به یاد خواهد سپرد. امروز ما به دنبال صلح و حقوق خودمان هستیم.» ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر علیه تصمیم واشنگتن را وتو کرده بود. این در حالی است که 14 عضو دیگر شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه رای مثبت دادند. نیکی هیلی آن قطعنامه را «توهین» نامید و گفت که آمریکا آن را فراموش نخواهد کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل: تصویب قطعنامه علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس/ 128 رای مثبت در مقابل 9 رای مخالف
بر خلاف شورای امنیت، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق وتو ندارد. با این حال قطعنامه‌های مجمع عمومی در صورت تصویب، الزام‌آور نیستند.

دونالد ترامپ، رئیس ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه تهدید کرده بود کشورش کمک‌های مالی خود را به کشورهایی که علیه تصمیم واشنگتن در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل رای دهند، قطع خواهد کرد.  هیلی نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای به نمایندگان کشورهای دیگر در این سازمان هشدار داده بود که رئیس جمهور آمریکا رای آنها در مجمع عمومی را زیر نظر دارد. وی همچنین تاکید کرده بود که دونالد ترامپ مخالفت احتمالی آنها با تصمیمش در مورد قدس را «شخصی» تلقی خواهد کرد.

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - 21 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن