تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797585628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده های ناب برای تزیین سفره یلدا


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:


تزیین سفره ی شب یلدا یکی از بزرگ ترین دغدغه های میزبانان خوش ذوق و با سلیقه شب یلدا است. البته  امروز می خواهیم از چند عکس ساده پیشتر برویم و شما را با ایده های جالب تزیین سفره شب یلدا آشنا کنیم.   اجازه دهید حاشیه نرویم و یک راست به سراغ اصل مطلب برویم. اگر در مقام میزبان برگزاری شب یلدا باشید حتماً با این مشکل مواجه شده اید. اگر از دردسرهای تهیه سور و سات برگزاری شب یلدا بگذریم به نوع پذیرایی در شب یلدا خواهیم رسید و انبوه ظرف های ریز و درشتی که در آخر شب برای میزبان باقی می ماند که اگر ماشین ظرفشویی نداشته باشید واقعا مکافاتی است. البته در این مطلب قصد داریم در کنار ایده های تزیین سفره شب یلدا سبک دیگری از پذیرایی را نیز با شما به اشتراک بگذاریم.   در سبک پذیرایی سنتی، شما مجبور خواهید بود با تک تک خوراکی های یلدا از همه مهمان ها پذیرایی کنید؛ که بعضاً همه آنها نیز خورده نمی شود. ما در اینجا پیشنهاد می کنیم میز مخصوصی را به پذیرایی از مهمان ها اختصاص دهید و با قرار دادن ظروف سرو مناسب و به شیوه سلف سرویس به مهمان ها اجازه دهید از هر خوراکی که تمایل دارند استفاده کنند. ایده هایی که در ادامه می آید با فرض استفاده از شیوه پذیرایی به صورت سلف سرویس می باشد.  
ایده هایی برای تزیین سفره یلدا, مدل تزیین سفره یلدا
با قرار دادن ظروف سرو به شیوه سلف سرویس از مهمان ها پذیرایی کنید   تزیین سفره شب یلدا را از کجا شروع کنیم؟! تزیین سفره شب یلدا بدون درنظر گرفتن یک تم مناسب کار بیهوده ای است، بهتر است قبل از مطالعه ادامه مقاله یک تم مناسب برای تزیین سفره شب یلدا در نظر بگیرید. بعد از انتخاب تم یلدا نوبت به انتخاب ظروف مناسب برای سرو خوراکی های یلدایی خواهد رسید. همه ی ما کم و بیش می دانیم رابطه ی مستقیمی بین حس چشایی، حس بویایی و حس بینایی وجود دارد. زمانی که یک خوراکی با یک طمع را در دو ظرف مختلف و با دو تزیین مختلف سرو کنید، خوراکی که در ظرف زیباتر قرار دارد و بهتر تزیین شده است خوشمزه تر به نظر می رسد. زیرا چشمان انسان قبل از چشیدن یک خوراکی، پیام خاصی را، از روی ظاهر آن به مغز ارسال می کنند. همین یک دلیل کافی است تا شما نسبت به انتخاب ظروف پذیرایی مناسب برای تزیین سفره شب یلدا بیشتر حساس باشید.   تزیین انار شب یلدا اجازه دهید تزیین سفره شب یلدا را با انار شروع کنیم. می توانید انار را به دو شیوه سرو کنید. روش اول: ظرف بزرگی را برای انار دون شده انتخاب کنید و انارهای دون شده را داخل آن بریزید. برای دسترسی مهمان ها نیز می توانید کاسه های کوچک انارخوری را در میز کناری بچینید.   روش دوم: می توانید انارها را با پوست نیز در داخل یک ظرف بچینید. به منظور تزیین انار شب یلدا به این شیوه می توانید با چاقوی لیزری یا یک چاقوی تیز پوست انار خود را به صورت یک گل برش بزنید و آن را تا نیمه بدون به هم ریختن دانه های انار از آن جدا کنید و سپس آن ها را در یک دیس یا سینی گرد بچینید.   ایده دیگری که برای تزیین انار شب یلدا می توانید از آن استفاده کنید تهیه یک شاخه ی خشک درخت مانند است.  آن را در قسمتی از میز یا سفره خود ثابت کنید. برای این کار می توانید از یک گلدان نیز استفاده کنید. سپس برخی از انارها را از وسط به دو نیم و برخی را به صورت کامل و بدون برش از قسمت پوست بر روی شاخه ها بچسبانید. حتی می تواند برای پر شدن بقیه قسمت های درخت از برگ های خشک شده نیز استفاده کنید.  
تزیین سفره یلدا,روش تزیین سفره یلدا
تریین سفره شب یلدا بدون هندوانه هیچ مفهومی نخواهد داشت   ایده تزیین هندوانه شب یلدا به سراغ شاه، خوراکی های شب یلدا برویم. هندوانه! تریین سفره شب یلدا بدون هندوانه هیچ مفهومی نخواهد داشت. از مدل های زیبای حکاکی که روی هندوانه انجام می شود که بگذریم به چند ایده ساده خواهیم رسید که برای شما کاربردی خواهد بود.   ۱- می توانید هندوانه ی خود را از عرض به صورت دالبر یا زیگزاگ برش دهید، بعد هندوانه ی داخل آن را با قاشق های بستنی به صورت گرد یا با ابزار خاص به صورت چهارگوش های کوچک برش بدهید تا حدی که تنها پوست هندوانه بماند، سپس به هر کدام از قطعات یک چنگال کوچک پلاستیکی بزنید و آن ها را به صورت مرتب به داخل پوست هندوانه برگردانید. شما می توانید در زمان برش زدن هندوانه، با در نظر گرفتن یک دسته آن را به شکل سبد دربیاورید.   ۲- هندوانه را با پوست از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس برش های نیم دایره ی نازک و هم اندازه درست کنید و آن ها در با چیدمانی خاص (به صورت گل، پشت سر هم و …) در ظرف مناسبی بچینید.   ۳- هندوانه با پوست، را ابتدا به دو قسمت و سپس به چهار قسمت تقسیم کنید، سپس برش های مثلثی نازک درست کنید. می توانید با کمی خلاقیت این برش ها را به صورت یک ماهی ( این برش ها به عنوان پولک ماهی استفاده شده باشند ) یا پشت سر هم بچینید.   ایده تزیین سفره شب یلدا با کیک هندوانه کیک هندوانه که تازگی ها محبوبیت فراوانی برای شب یلدا پیدا کرده است می تواند یکی از خوراکی های سفره شب یلدای شما باشد اما توصیه می کنم برای سرو کیک حتماً از ظرف کیک خوری مناسبی استفاده کنید. بهتر است از یک کیک خوری پایه دار استفاده کنید. ایجاد ارتفاع از سطح میز باعث می شود کیک شما بهتر دیده شود. اگر کیک خوری شما درب دار باشد بهتر است زیر از خشک شدن سطح کیک در مجاورت با هوا نیز جلوگیری می کند.   می توانید به جای سرو یک کیک واحد، به تعداد افراد خانواده و مهمان ها کاپ کیک تهیه کرده و با خمیر فوندانت هم رنگ با تم یلدا آن ها را تزیین کنید. می توانید کاپ کیک ها را به همراه چای یا نسکافه برای پذیرایی خوش آمدگویی سرو کنید.   تزیین آجیل شب یلدا آجیل از مهم ترین خوراکی هایی است که در تزیین سفره شب یلدا، دست شما را باز می گذارد. تنوع رنگ های آجیل آن را از تزینن بی نیاز می کند اما ظرف مناسب برای سرو آن می تواند جلوه متفاوت تری به آن ببخشد.   ظروف اردوخوری مارپیچ و حلزونی یکی از ظروف مناسبی است که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین انتخاب ظروف آجیل خوری و شکلات خوری مناسب نیز می تواند به شما کمک کند. اگر به دنبال یک تم سنتی هستید ظروف برنزی برای این منظور بسیار مناسب هستند.   باسلوق نیز که یکی از خوراکی های خوشمزه این شب می باشد را نیز می توانید در شیرینی خوری دو طبقه یا یک دیس رولت خوری بچینید. معمولاً خود باسلوق با پودر نارگیل و مغز گردو تزیین می شود بنابراین تزیین خاصی نیاز نخواهد داشت.  
روش تزیین میز شب یلدا, تزیین میز و سفره شب یلدا
باسلوق نیز که یکی از خوراکی های خوشمزه شب یلدا می باشد   سفره یلدا سنتی از آنجا که شب یلدا یک شب آیینی و ملی بزرگ برای ما ایرانیان است خالی از لطف نخواهد بود که تزیین سنتی را نیز برای سفره شب یلدای خود برگزینید. برای تزیین سفره شب یلدا به شیوه سنتی می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید.   برای پوشش میز می توانید از رومیزی ترمه و ساتن استفاده کنید. می توانید از یک سماور قدیمی و ترجیحاً یک سماور ذغالی برای رونق دادن به میزتان استفاده کنید. شمعدان های لاله عباسی را فراموش نکنید. اگر تمایلی به استفاده از شمعدان های لاله عباسی قدیمی ندارید می توانید از شمعدان های برنز برای این منظور استفاده کنید تا علاوه بر جلوه سنتی ظاهر زیباتری نیز به میز شما بدهد.   سعی کردیم در این مطلب ایده های جالبی که می تواند در تزیین سفره شب یلدا به شما کمک کند را با شما به اشتراک بگذاریم. می توانید ایده های خود را در بخش نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید.  
سفره یلدا عروس,تزیینات شب یلدا

روش تزیین میز شب یلدا, تزیین میز و سفره شب یلدا
تزیین میز شب یلدا  
سفره یلدا عروس,تزیینات شب یلدا

روش تزیین میز شب یلدا, تزیین میز و سفره شب یلدا
ایده برای تزیین میز شب یلدا  
سفره یلدا عروس,روش تزیین سفره یلدا

تزیینات شب یلدا,تزیین سفره یلدا
مدل تزیین سفره یلدا   منبع : shikotak.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن