تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796654869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران (آذر 96)


واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:




درایوهای SSD با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن به مراتب بالا‌تر از هارد دیسک‌ها (دیسک سخت)، گزینه بسیار مناسبی برای افزایش سرعت و کارایی کامپیوترهای رومیزی و حتی لپ تاپ‌ها هستند. اگر تصمیم به تهیه یک درایو SSD گرفته‌اید اما بین انبوه محصولات موجود در بازار دچار سردرگمی شده‌اید، ما در این لیست به معرفی بهترین درایو‌های SSD موجود در بازار با در نظر گرفتن عوامل مهمی نظیر قیمت، طول عمر، سرعت و اطمینان پذیری می‌پردازیم.

نکات مهم در خرید درایوSSD بر خلاف هارد دیسک‌ها که کارایی آن‌ها بسیار به هم نزدیک است، کارایی درایوهای SSD، حتی دو مدل مختلف از یک سازنده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. یکی از نکات مهم در خرید درایوهای SSD، طول عمر یا دوام است، چرا که تعداد دفعات خواندن و نوشتن درایوهای SSD یا به طور دقیق‌تر سلولهای حافظه SSD کاملاً محدود است. از این رو هیچ عجیب نیست که درایوهایی با طول عمر، کارایی و سرعت خواندن و نوشتن بسیار متفاوت در دسترس هستند. سرعت خواندن و نوشتن متوالی
معمولاً سازندگان درایوهای SSD، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی درایو را اعلام می‌کنند اما در نظر داشته باشید که سرعت‌های اعلام شده توسط سازنده صرفاً اسمی است و لزوماً قابل دست یابی نخواهد بود. طول عمر تخمینی (M.T.B.F)
معمولاً سازندگان درایوهای SSD، طول عمر تخمینی محصولات خود را ذکر می کنند. این مقدار که واحد آن ساعت است، بیانگر فاصله تخمینی بین خرابی درایو است. هرچه که M.T.B.F درایو بالاتر باشد، شانس خرابی آن کمتر خواهد بود.
انواع SSD  از نظر نوع سلول های حافظه
در حال حاضر درایوهای SSD برای مصرف کنندگان خانگی بر پایه دو نوع فناوری سلول‌های حافظه در دسترس هستند. نوع رایج‌تر MLC برای کاربران معمولی بسیار ایده آل است و سرعت، طول عمر و دوام مناسبی دارد. نوع دوم یا TLC سرعت و طول عمر کمتری نسبت به نوع MLC دارد اما ارزان‌تر است. بنابراین باید به فناوری تراشه‌های حافظه درایوهای SSD دقت کنید.
با اینکه درایوهای MLC مقداری گران‌تر از نوع TLC هستند، اما دوام و کارایی بهتری دارند و از این رو اگر قصد تهیه یک درایو SSD برای استفاده طولانی مدت را دارید، پیشنهاد می‌شود که سراغ نوع TLC نروید. در همین حال درایوهای TLC ارزان‌تر هستند، برای نمونه با بودجه یک درایو ۱۲۰ گیگابایتی نوع MLC می‌توانید یک درایو ۲۴۰ گیگابایتی از نوع TLC تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که اختلاف طول عمر و کارایی این دو نوع خیلی فاحش نیست. 
همانطور که اشاره شد، برخلاف هارد دیسک‌ها، کارایی، دوام و اطمینان پذیری درایوهای SSD به هیچ عنوان برابر و حتی نزدیک به هم نیست، از این رو در هر ظرفیت، حداقل سه گزینه پیشنهادی خواهیم داشت.
از آنجایی که درایوهای SSD از نظر فنی پارامتر‌ها و نکات زیادی دارند، از بیان آن‌ها و دشوار‌تر کردن انتخاب برای شما صرف نظر می‌کنیم و ما با در نظرگرفتن همه عوامل و پارامترهای مهم، بهترین‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم تا به آسانی و سادگی هرچه تمام، بر اساس ظرفیت و بودجه بتوانید بهترین درایو SSD موجود بازار را تهیه کنید. بنچمارک ها قابل اعتماد نیستند اگر SSDها را بر اساس بنچمارک و سرعت اسمی مقایسه کنید، آنها را بسیار متفاوت خواهید یافت و ممکن است یک درایو چندین برابر دیگری سریعتر به نظر برسد و مجذوب آن شوید. هرچند بنچمارک ها بی ارزش نیستند، اما واقعیت این است که قابل اعتماد هم نیستند و اختلاف کارایی در عمل می تواند بسیار کمتر و حتی نامحسوس است. بنچمارک ها معمولاً حداکثر یا میانگین کارایی لحظه ای (Peak) را نمایش می دهند که نمی تواند بازتاب دهنده کارایی واقعی باشد. سازندگان نیز تکنیک هایی را پیاده سازی می کنند که در استفاده کوتاه مدت و موقع نوشتن یا خواندن در حجم پایین، نتایج غیر واقعی ارائه می کند. در بسیاری از SSDها از تکنیک هایی چون SLC Caching استفاده شده است که نوشتن و خواندن در حجم پایین با کارایی بالاتری انجام می شود و همین امر به کسب نتایج غیر واقعی می انجامد. برای نمونه ممکن است در نوشتن یا خواندن یک فایل ۵۰۰ مگابایتی، به دلیل استفاده از قسمت SLC عملکرد بسیار خوبی را شاهد باشید اما در نوشتن یک فایل بزرگ تر کارایی بسیار پایین تر باشد. بنابراین اگر بنچمارک های یک SSD خیره کننده بود اما در عمل ضعیف ظاهر شد، هیچ تعجب نکنید.
بهتر است به جای بنچمارک های مصنوعی (شبیه سازی)، به دنبال یافتن بررسی عملکرد در دنیای واقعی باشید.  عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی سازندگان درباره تاثیر ویژگی هایی چون تعداد دستور العمل های خواندن و نوشتن قابل اجرا در هر ثانیه (IOPS) یا همان عملکرد تصادفی، زیاده روی می کنند و تاثیر آن در استفاده واقعی اغلب مواقع نامحسوس است. با اینکه هرچه مقدار IOPS بالاتر باشد بهتر است و منکر این موضوع نیستیم، اما در عمل محسوس نیست، چراکه از یک حد به بعد برای اغلب کاربران بی استفاده است. در حقیقت تنها زمانی IOPS  بالا مفید واقع می شود که از SSD برای کارهای بسیار پیچیده و سنگین نظیر نگه داری دیتابیس (پایگاه داده) یا اجرای برنامه های با حجم نوشتن و خواندن بالا (و نه برنامه های معمولی) متعدد به صورت هم زمان استفاده شود، بنابراین خیلی به عملکرد تصادفی حساسیت نشان ندهید و همان عملکرد ترتیبی اهمیت بیشتری دارد. SSDهای نوع TLC NAND بهترین انتخاب هستند هرچند کارایی و دوام SSDهای نوع MLC NAND بهتر و بیشتر است، اما نوع TLC نیز بد نیستند. مزیت بزرگ نوع TLC قیمت پایین تر است. به دلیل تبلیغات و فقدان شناخت فنی در مورد SSDهای نوع TLC، نگرانی هایی چون ‘دوام بسیار پایین’ مطرح می شود اما در حقیقت چنین نیست و آنها نیز به اندازه کافی دوام می آورند. اغلب SSDهای نوع TLC امروزی برای حدود ۷۰,۰۰۰ گیگابایت نوشتن دوام می آورند که با در نظر گرفتن قیمت پایین آنها، کاملاً مطلوب است.
با این حال اگر قصد خرید یک SSD نوع TLC را دارید، پیشنهاد می شود محصولات جدید و بروز که به کنترلر مخصوص تراشه های حافظه TLC NAND مجهز هستند، تهیه کنید و سراغ مدل های مربوط به ۲ یا ۳ سال قبل نروید. SSDهای ۱۲۰ یا ۱۲۸ گیگابایتی بهترین نیستند سازندگان SSD روز به روز تلاش می کنند ظرفیت تراشه های NAND را افزایش دهند تا در نتیجه آن برای ساخت SSDها به تعداد کمتری تراشه حافظه نیاز باشد. استفاده از تعداد کمتری تراشه حافظه به کاهش هزینه تمام شده کمک می کند و به نفع هر دو سازنده و مصرف کننده است اما معایب خود را دارد. کاهش تعداد تراشه های حافظه (استفاده از تراشه های پرظرفیت) به کاهش تعداد کانال های ارتباطی کنترلر با تراشه های حافظه می انجامد و کنترلر از طریق رابط کم عرض تر با تراشه ها در ارتباط است که به کارایی ضعیف تر می انجامد. یکی دیگر از معایب استفاده از تراشه های چگالی تر، طول عمر کمتر است، زیرا از هر تراشه بیشتر استفاده می شود زودتر به مرگ خود نزدیک می شود.
تعداد تراشه های حافظه با عملکرد تصادفی رابطه مستقیم دارد. با توجه به کارایی و دوام بالاتر، بهتر است SSDهایی با ظرفیت بالاتر از ۱۲۸ گیگابایت به ویژه در خرید نوع TLC تهیه کنید. SSDهای فاقد حافظه رم (DRAM Less) گزینه خوبی نیستند یکی از اجزای اصلی درایوهای SSD که در هزینه تمام شده آنها نقش قابل توجه ای دارد، حافظه رم (RAM) است. در بسیاری از محصولات ارزان قیمت خبری از تعبیه حافظه رم مجزا نیست و از تکنیک های جایگزین نظیر SLC Caching استفاده می شود. عدم تعبیه حافظه رم به تنزل کارایی کلی SSD می انجامد و در مقایسه با SSDهای مجهز به حافظه رم، بسیار ضعیف عمل می کنند. پیشنهاد می شود SSDهای فاقد حافظه رم (DRAM Less) تهیه نکنید. SSDهای نوع M.2 سریعتر از نوع SATA نیستند بسیاری تصور می کنند SSDهای ساخته شده در فرم فاکتور M.2 از نوع SATA سریعتر و بهتر هستند اما باید بگوییم لزوماً چنین نیست و می توانند عملاً تفاوتی نداشته باشند. SSDهای M.2 بر اساس رابطی که از آن بهره می گیرند به دو نوع SATA III 6.0Gb/s و  PCI Express تقسیم می شوند که نوع اول از لحاظ کارایی هیچ گونه تفاوتی با SSDهای معمولی ندارد اما نوع PCI Express سریعتر و البته گرانتر است. تنها مزیت SSDهای M.2 SATA اندازه کوچکتر آنها است و در مقایسه با SSDهای معمولی حتی کم دوام تر و کمتر قابل اعتماد هستند. بنابراین اگر توجیه خاصی ندارید، تا جای ممکن به جای نوع M.2 SATA مدل های معمولی تهیه کنید. به ظرفیت زیر ۱۲۰ گیگابایت فکر نکنید از آنجایی که درایوهای SSD نسبت به گذشته بسیار ارزان‌تر شده‌اند، دیگر ظرفیت‌های پایین نظیر ۶۰ گیگابایت ارزش خرید ندارد و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین حداقل از ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت انتخاب کنید. گارانتی محصولات سامسونگ هرچند SSDهای سامسونگ اغلب جزو بهترین ها هستند اما متاسفانه در ایران گارانتی رسمی ندارند، با این حال در حال حاضر هر یک از گارانتی های M.I.T Group ،innovo ،Easy و Imantech جزو گارانتی های معتبر برای SSDهای سامسونگ هستند. ظرفیت ۱۲۰ و ۱۲۸ گیگابایت ADATA Premier SP550 120GB SATA III  قیمت حدود: ۲۲۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ (برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

اگر در میان SSDهای ۱۲۰ گیگابایتی ارزان قیمت نوع TLC به دنبال یک مدل با کارایی قابل قبول هستید که به رغم قیمت پایین هنوز به مراتب از هارد دیسک های مکانیکی سریع تر باشد، ADATA Premier SP550 گزینه خوبی است. این SSD مبتنی بر کنترلر SMI SM2256 و تراشه های TLC ساخت SK Hynix است که ترکیب خوبی از قیمت پایین و کارایی مناسب است. لازم به ذکر است دوام و کارایی واقعی Premier SP550 بالاتر از محصولاتی چون Kingston UV400 ،Liteon MU 3 و WD Green است. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۴۱۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۶۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۷۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۹۲ ترابایت نوشتن مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: پایین      PLEXTOR S1C 128GB SATA III  قیمت حدود: ۲۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی ایستا، سازگار یا ایزی

دومین SSD اقتصادی پیشنهادی ما Kingston SSDNow UV400 است. در ساخت این درایوها از کنترلر نسبتاً قدرتمند Marvell 88SS1074 و تراشه های TLC ساخت سازندگان مختلف استفاده شده است. کارایی این SSDها نسبت به قیمت بسیار مطلوب اما دوام آنها در حد متوسط است. دوام این SSD نیز از محصولاتی چون Liteon MU 3 و WD Green بالاتر است. Kingston SSDNow UV400 برای سرعت بخشی به کامپیوترهای رایج مناسب است اما به کاربران حرفه ای توصیه نمی شود، چراکه به دلیل عملکرد تصادفی ضعیف، نمی تواند راضی کننده باشد. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۱۲۸گیگابایت نوع تراشه های حافظه: MLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۳۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۱۵,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۵۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: پایین  Samsung 750 EVO 120 GB SATA III قیمت حدود: ۳۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی شرکتی

Samsung 750 EVO یک محصول مقرون به صرفه با کارایی بالا است. هرچند معمولاً کارایی SSDهای مبتنی بر تراشه های حافظه نوع TLC چندان مناسب نیست، اما این موضوع درباره سامسونگ صدق نمی کند. ۷۵۰ EVO مبتنی بر تراشه های ۱۶ نانومتری نوع TLC  NAND و کنترلر MGX، هر دو ساخت خود سامسونگ هستند. هرچند کارایی این محصول بسیار خوب است، اما دوام آن به همان اندازه خوب نیست. ۳۵ ترابایت نوشتن در طول عمر یک حداقل محسوب می شود که البته برای کاربران معمولی کافی است، با این حال برای آنهایی که حجم خواندن و نوشتن بالایی دارند، مطلوب نیست. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۴,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۸۸,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۳۵ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: متوسط متاسفانه در بین SSDهای پرسرعت NVMe رده ۱۲۰/۱۲۸ گیگابایت هیچ محصول واقعاً خوبی پیدا نمی شود و با توجه به قیمت غیر معقول مدل های موجود، پیشنهاد می شود سراغ مدل های رده ۲۵۰/۲۵۶ گیگابایت بروید که ظرفیت و کارایی بالاتری دارند. ظرفیت ۲۴۰ تا ۲۵۶ گیگابایت Kingston SSDNow UV400 240GB SATA III قیمت حدود: ۳۲۰,۰۰۰ تومان با گارانتی ایستا، سازگار یا ایزی

SSDهای سری Kingston SSDNow UV400 مقرون به صرفه و بسیار خوش قیمت هستند و اگر می خواهید با صرف کمترین هزینه از هارد دیسک های مکانیکی به حافظه های پرسرعت مهاجرت کنید، گزینه خوبی هستند. در این درایوها از کنترلر چهار کاناله ساخت Marvell و تراشه های حافظه نوع TLC ساخت سازندگان مختلف استفاده شده است. کارایی سری UV400 در حد متوسط و حتی متمایل به ضعیف است اما در استفاده های معمول رضایت بخش است. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۴۹۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۲۵,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۱۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: پایین   Western Digital Blue 240GB SATA III   قیمت حدود: ۳۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ یا لایف سرویس (برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

SSDهای سری WD BLUE گونه بهبود یافته ای از محصولات سری SanDisk X400 هستند. بارزترین ویژگی این SSDها مقرون به صرفه بودن آنها است و کارایی یا دوام خیره کننده ندارند، بنابرین باید به عنوان محصولات مقرون به صرفه به آنها نگاه کرد. البته کارایی کلی آنها در استفاده معمول مطلوب است. در ساخت این درایوها از کنترلر Marvell 88SS1074 و تراشه های حافظه ۱۵ نانومتری TLC NAND ساخت SanDisk استفاده شده. مدل ۲۵۰ گیگابایتی از ۲۵۶ مگابایت حافظه DRAM بهره می برد. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۷,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۷۹,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۱۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: متوسط Samsung 850 EVO 250 GB SATA III قیمت حدود: ۳۷۰,۰۰۰ تومان با گارانتی معتبر شرکتی

 این محصول یکی از پرفروش ترین SSDهای ۲۵۰ گیگابایتی دنیا و برپایه تراشه های ۴۰ نانومتری TLC V-NAND و کنترلر MGX احتصاصی سامسونگ است و از ۵۱۲ مگابایت حافظه کش بهره می برد. این SSD کارایی بسیار خوب و طول عمر مناسب دارد و میان SSD های ۲۵۰ گیگابایتی، یکی از بهترین ها است. طول عمر مناسب، کارایی عالی و مصرف پایین انرژی، ۸۵۰ EVO را به گزینه فوق العاده ای برای استفاده در کامپیوترهای گیمینگ، حرفه ای و لپ تاپ ها مبدل ساخته است. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC V-NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۷,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۸۸,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۷۵ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: خیلی خوب Plextor M8PeG 256GB M.2 NVMe PCIe 3.0 x4   قیمت حدود: ۵۲۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ (برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

اگر در میان SSDهای رده ۲۵۰-۲۵۶ گیگابایتی خواهان کارایی بالا هستید، باید سراغ محصولات مبتنی بر پروتکل NVMe بروید که Plextor M8Pe یکی از بهترین های آنهاست. Plextor M8Pe در دو مدل مجهز به حرارت گیر و فاقد حرارت گیر عرضه می شود که اگر مادربرد شما دارای حرارت گیر M.2 است یا قصد استفاده از آن در لپ تاپ را دارید، مدل بدون حرارت گیر با شناسه M8PeGN توصیه می شود، در غیر این صورت مدل دارای حرارت گیر با شناسه M8Pe(G) را تهیه کنید. در ساخت این SSDها از تراشه های حافظه ۱۵ نانومتری MLC NAND ساخت توشیبا و کنترلر Marvell 88SS1093 استفاده شده که یک ترکیب مطمئن است. کارایی و حتی دوام Plextor M8Pe بسیار بهتر از SSDهای نوع SATA است. نوع رابط: M.2 PCIe Gen 3 x4 -NVM Express ظرفیت: ۲۵۶ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: MLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۲۱۰۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۲۳۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۳۸۴ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: بالا Samsung 960 EVO 250GB M.2 NVMe PCIe 3.0 x4   قیمت حدود: ۵۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی شرکتی

Samsung 960 EVO نیز مبتنی بر پروتکل NVMe است. سامسونگ در ساخت این SSD از کنترلر اختصاصی Polaris و تراشه های ۳۲ لایه TLC موسوم V-NAND بهره گرفته که نتیجه آن کارایی بالا در کنار قیمت مناسب است. Samsung 960 EVO از تراشه های TLC بهره می برد که از نظر کارایی و دوام چندان مطلوب نیستند اما به لطف پیاده سازی تکنیک کش سازی SLC، کارایی آنها حتی از نوع MLC هم فراتر می رود، با این حال دوام و کارایی پیوسته آن نسبت به محصولاتی چون Plextor M8Pe پایین تر است. نوع رابط: M.2 PCIe Gen 3 x4 -NVM Express ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۳۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۱۵۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۳۳۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۳۰۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۱۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: بالا ظرفیت ۴۰۰ الی ۵۱۲ گیگابایت Kingston SSDNow UV400 480GB SATA III قیمت حدود: ۵۷۰,۰۰۰ تومان با گارانتی ایستا، سازگار یا ایزی

یکبار دیگر سراغ سری Kingston SSDNow UV400 رفته ایم که SSDهای مقرون به صرفه آن را تشکیل می دهند. در ساخت UV400 از کنترلر Marvell 88SS1074 و تراشه های TLC از سازندگان مختلف استفاده شده است. این درایوها دارای حافظه DRAM هستند. هرچند کارایی کلی و دوام UV400 ضعیف است، اما در مدل های ۲۴۰ گیگابایت و بالاتر مطلوب تر است. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۴۸۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۳۵,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۲۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: متوسط Samsung 850 EVO 500GB SATA III   قیمت حدود: ۶۲۰,۰۰۰ تومان با گارانتی شرکتی

Samsung 850 EVO یکی از با ارزش ترین SSDهای ۵۰۰ گیگابایتی موجود از لحاظ قیمت، کارایی و دوام است. این SSD مبتنی بر تراشه های ۴۰ نانومتری TLC V-NAND و کنترلر MGX احتصاصی سامسونگ است و از ۵۱۲ مگابایت حافظه کش بهره می برد. این SSD کارایی بسیار خوب و طول عمر مناسب دارد و میان SSD های رده ۵۰۰ گیگابایتی، یکی از بهترین ها است. طول عمر مناسب، کارایی عالی و مصرف پایین انرژی، ۸۵۰ EVO را به گزینه مناسب برای استفاده در کامپیوترهای گیمینگ، حرفه ای و لپ تاپ ها مبدل ساخته است. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC V-NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۸,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۹۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۱۵۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: خیلی خوب Samsung 960 EVO 500GB M.2 NVMe PCIe 3.0 x4   قیمت حدود: ۹۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی شرکتی

یکبار دیگر اگر خواهان کارایی بالاتر هستید، گزینه ای بهتر از SSDهای نوع NVMe وجود ندارد. این رده نیز سری Samsung 960 EVO گزینه بسیار خوبی است. در ساخت این SSD از کنترلر اختصاصی Polaris و تراشه های ۴۸ لایه TLC موسوم V-NAND بهره گرفته که نتیجه آن کارایی بالا در کنار قیمت مناسب است. نوع رابط: M.2 PCIe Gen 3 x4 -NVM Express ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۳۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۳۳۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۳۳۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۲۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: بالا Plextor M8PeG 512GB M.2 NVMe PCIe 3.0 x4   قیمت حدود: ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ (برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

اگر در میان SSDهای رده ۵۰۰ گیگابایتی خواهان کارایی بالاتر هستید، Plextor M8Pe یکی از بهترین های آنهاست. Plextor M8Pe در دو مدل مجهز به حرارت گیر و فاقد حرارت گیر عرضه می شود که اگر مادربرد شما دارای حرارت گیر M.2 است یا قصد استفاده از آن در لپ تاپ را دارید، مدل بدون حرارت گیر با شناسه M8PeGN توصیه می شود، در غیر این صورت مدل داری حرارت گیر با شناسه M8Pe(G) را تهیه کنید. در ساخت این SSDها از تراشه های حافظه ۱۵ نانومتری MLC NAND ساخت توشیبا و کنترلر Marvell 88SS1093 استفاده شده که یک ترکیب مطمئن است. نوع رابط: M.2 PCIe Gen 3 x4 -NVM Express ظرفیت: ۵۱۲ گیگابایت نوع تراشه های حافظه: MLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۱۳۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۲۶۰۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۲۵۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۷۶۸ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: بالا ظرفیت ۱ ترابایت Western Digital Blue 1TB SATA III   قیمت حدود: ۱,۲۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ یا لایف سرویس (برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

SSDهای سری WD BLUE مقرون به صرفه هستند. هرچند کارایی مدل های با ظرفیت پایین این سری چندان مطلوب نیست، اما کارایی مدل ۱ ترابایتی نسبتاً راضی کننده است. در ساخت این درایوها از کنترلر Marvell 88SS1074 و تراشه های حافظه ۱۵ نانومتری TLC NAND ساخت SanDisk استفاده شده. مدل ۱ ترابایتی از ۵۱۲ مگابایت حافظه DRAM بهره می برد. نوع رابط: SATA 6Gb ظرفیت: ۱ ترابایت نوع تراشه های حافظه: TLC NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۵ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۱۰۰,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۸۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۴۰۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: متوسط Samsung 850 EVO 1TB SATA III   قیمت حدود: ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی شرکتی

سری Samsung 850 EVO را SSDهای بسیار ارزشمند تشکیل می دهد که در عین قیمت مناسب، کارایی و دوام بسیار خوبی هم دارند. مدل ۱ ترابایتی این سری نیز یک گزینه بسیار ایده آل برای اغلب کاربران است. ظرفیت: ۱ ترابایت نوع تراشه های حافظه: TLC V-NAND سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن تصادفی: IOPSا۹۸,۰۰۰ سرعت نوشتن تصادفی: IOPSا۹۰,۰۰۰ دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر) : ۱۵۰ ترابایت مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله کارایی کلی: خیلی خوب ظرفیت‌های بالا‌تر در حال حاضر قیمت درایوهای SSD به ازای هر گیگابایت به مراتب بیشتر از هارد دیسک ها است و هنوز به سطحی نرسیده‌اند که بخواهید درایوهای SSD را به طور کامل جایگزین هارد دیسک ها کنید، در همین حال درایوهای SSD روز به روز در حال ارزان‌تر شدن هستند و در آینده نزدیک می‎توانید ظرفیت های بالاتری را با هزینه کمتر تهیه کنید. با در نظر گرفتن همه این‌ها و با آینده نگری، در حال حاضر تهیه ظرفیت‌های بالا‌تر از ۵۱۲ گیگابایت انتخاب خوبی نیست. توصیه می‌شود استفاه از SSD را تنها به اجرای سیستم عامل، برنامه‌ها و بازی‌ها محدود کرده و فایل‌ها را بر روی هارد دیسک نگه داری کنید.


۲۴ آذر, ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن