تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796984465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعید مرتضوی چند پرونده قضایی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سعید مرتضوی چند پرونده قضایی دارد؟
معاون اول قوه قضاییه درباره سه پرونده‌ سعید مرتضوی، توضیحاتی را ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا برای فردی که گفته بود اسنادتان را در دفاتر اسناد رسمی ثبت نکنید، کیفرخواست صادر شده است؟ گفت: این موضوع یک اختلاف حقوقی بود. در این باره هم یک بخشنامه از سوی قوه قضاییه صادر شده بود. گاهی ممکن است در این باره حرف‌هایی زده شود، فردی بگوید در این حرف‌ها به من توهین شده، در این باره شکایت شده بود، شکایت ارتباطی به اصل موضوع ندارد، پرونده تشکیل شده، شکایت انجام شده، ولی نمی‌دانم پرونده در چه مرحله‌ای است.


به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرنگاری از محسنی‌اژه‌ای پرسید با توجه به صدور حکم دو سال حبس در خصوص معاونت در قتل در خصوص آقای مرتضوی با توجه به اینکه در اینگونه جرم‌ها یعنی قتل، افراد به زندان‌های رجایی‌شهر و تهران بزرگ می‌روند، آیا آقای مرتضوی هم قرار است حبس‌شان را در رجایی‌شهر تحمل کنند؟ گفت: اینگونه که حتما فردی که قتل عمد انجام شده در رجایی‌شهر حبس خود را تحمل کند نه اینگونه نیست، افرادی را داریم که قتل عمد انجام داده‌اند و در رجایی‌شهر نیستند.


محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جانسون وزیر خارجه بریتانیا در خصوص آزادی خانم زاغری گفته که تلاش می‌کنیم و نزدیکان بریتانیا گفته‌اند که قرار است بدهی ایشان را بپردازیم، توضیح دهید، گفت: حکم ایشان قطعی است و ایشان در حال تحمل کیفر هستند. آنها می‌گویند که تلاش می‌کنیم، بله هر کسی در جایی زندانی داشته باشد تلاش می‌کند. آیا ایشان شرایط آزادی را دارد یا خیر؟ به مسائل دیپلماتیک کاری ندارم اما در این باره مانند محکومین دیگر هستند اما از مسائلی که شما گفتید خبری ندارم.


خبرنگاری از محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان پرسید و سوال کرد که آیا نتیجه تحقیق و تفحص در این باره بازگشته یا خیر؟ که وی پاسخ داد: فکر نکنم، تا هفته قبل می‌دانم  که ارسال نشده، این پرونده و پرونده بانک سرمایه به هم نزدیک هستند، در این باره تا الان 37 نفر تحت تعقیب هستند و 7 نفر بازداشت شده‌اند، اما پرونده هنوز به دادگاه نرفته است. همچنین در خصوص خبری که می‌گفتند فردی به خارج از کشور رفته و هنوز بازنگشته باید بگویم که آقای امامی به ایران بازگشته است، ولی یکی از بدهکاران که قبل از آغاز پرونده و اینکه تحت تعقیب قرار بگیرد، از کشور خارج شده است.


سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه 90 درصد دادگاه‌های ما غیرعلنی است، آیا می‌شود تمام دادگاه‌ها علنی باشد؟ گفت: قانون این تشخیص را بر عهده قاضی گذاشته است. البته اگر پرونده‌ای ملی باشد مکانیزم دیگری دارد.


محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حرف های مرتضوی درباره قاضی شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر، گفت: من در جریان این موضوع نیستم. آقای مرتضوی سه پرونده داشت. یک پرونده در رابطه با قتل هایی بود که شکات شکایت کردند و بعد دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند. آقای مرتضوی در آن پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد. نهایتا دادگاه بدوی، آقای مرتضوی را به 5 سال حبس محکوم کرد و دادگاه تجدیدنظر به خاطر اظهار ندامت به دو سال تخفیف داد.


وی افزود: یک پرونده دیگر هم درباره سازمان تامین اجتماعی و رای دیوان عدالت اداری بود و بحث این بود که آقای مرتضوی در آن مقطع می تواند به عنوان رییس سازمان باشد یا خیر. این پرونده در دادگاه رسیدگی شد که دادگاه بدوی به مجرمیت و شش ماه حبس رای داد اما دادگاه تجدیدنظر نپذیرفت و از این اتهام تبرئه کرد. یک پرونده دیگر درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است که در ارتباط با آن پرونده هنوز حکم صادر نشده و بخشی را نقص گرفتند و بازگشته است.


منبع: ایسنا




۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن