تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796998227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده‌های احمدی‌نژاد و دوستانش /او بازهم شمشیر را از رو بسته است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پرونده‌های احمدی‌نژاد و دوستانش /او بازهم شمشیر را از رو بسته است
احمدی‌نژاد از قوه قضاییه انتقاد می‌کند که چرا به صرف این که بقایی حرف هایی زده، علیه او اعلام جرم شده. این حرف درستی است اما گویا جناب رئیس‌جمهور سابق فراموش کرده که دولتش دهها رسانه را دقیقا به همین اتهام تحت تعقیب قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : محمود احمدی نژاد، تا کنون دو بار علیه قوه قضائیه، شمشیر را از رو بسته است، یک باز زمانی که رئیس جمهور بود و یک بار هم این روزها که دیگر رئیس جمهور ایران نیست.


بار اول زمانی بود که علی اکبر جوانفکر، از یاران حلقه اول او به زندان رفت. پاییز1391، جوانفکر به اوین رفت و احمدی نژاد در حالی که آخرین سال ریاست جمهوری اش را می گذراند، تقاضای بازدید از زندان اوین را مطرح کرد که با مخالفت قوه قضاییه مواجه شد. این مخالفت، باعث موضعگیری های رئیس جمهور وقت علیه رئیس قوه قضاییه شد والبته بعد از مدتی فرو نشست.


این روزها بار دیگر، احمدی نژاد با ادعای حمایت از حقوق شهروندان ایرانی، علیه قوه قضاییه سخن می گوید. این که سخنان او مقرون به صحت هستند یا خیر، موضوع این بحث نیست بلکه آنچه در این میان جلب توجه می کند این است که این بار نیز گذر یکی از یاران احمدی نژاد به قوه قضاییه افتاده است و دقیقاً بعد از بازداشت حمید بقایی، معاون سابق احمدی نژاد، عدالتخواهی رئیس جمهور سابق گل کرده است.


اصلاً فرض را بر این می گذاریم که نقدهای احمدی نژاد علیه قوه قضاییه، درست هستند. با این فرض آیا نباید پرسید که چرا در تمام سال هایی که رئیس جمهور بود، این حرف ها را نمی گفت و نگران نقض حقوق مردم در دادگاه ها و زندان ها نبود؟
آیا در 7 سال اول ریاست جمهوری او - از 1384 تا 1391 - همه چیز گل و بلبل بود تا پاییز 1391 که دوست نزدیک اش بازداشت شد؟


بعد از آزادی جوانفکر از زندان هم دوباره مشکلی وجود نداشت تا این که دوست دیگر احمدی نژاد به نام حمید بقایی بازداشت شد؟


البته امروز احمدی نژاد می تواند بگوید به عنوان یک شهروند عادی از حقوق تضییع شده دوستش دفاع می کند - که اتفاقاً در عالم رفاقت امری پسندیده است - اما در آن 8 سالی که رئیس جمهور بود یا دستکم در 7 سال منتهی به بازداشت جوانفکر، چرا سکوت کرده بود؟ مگر در آن سال ها، رئیس جمهور همه مردم ایران نبود؟! و مگر جوانفکر اولین ایرانی بود که محاکمه و راهی اوین می شد؟! قوه قضائیه تا قبل از ورود به پرونده احمدی نژاد و دوستانش، خوب بود ولی بعد از آن بد شد؟!


احمدی نژاد در مصاحبه اخیر خود از قوه قضاییه انتقاد می کند که چرا به صرف این که بقایی در نقد قوه قضاییه حرف هایی زده، علیه او اعلام جرم شده است؟ 


این حرف درستی است که نباید به صرف حرف و نقد، افراد را تحت تعقیب قرار داد اما گویا جناب رئیس جمهور سابق فراموش کرده است که دولت اش دهها رسانه را دقیقا به همین اتهام تحت تعقیب قرار داد و حتی بعضاً به تعطیلی کشاند که چرا در نقد دولت و دولتمردان او مطلب نوشته اند؟


شکایت های دولت او علیه رسانه ها آنقدر زیاد بود که بسیار از پرونده ها تا پایان دولت دهم مفتوح ماندند تا این که دولت جدید در سال 1392 همه شکایت های دولت قبلی را پس گرفت.


احمدی نژاد هر چند اینک تحت عنوان دفاع از بقایی، سخن می گوید و در میان سخنانش گاه مدعی وکالت همه مردم ایران هم می شود(!)ولی واقعیت این است که او در حال فرار به جلو برای تحت الشعاع قرار دادن پرونده های خودش است. اگر زمانی که قوه قضاییه در آذر 1392 احمدی نژاد را به عنوان "متهم" به دادگاه احضار کرد و او با بی اعتنایی تمام، به دادگاه نرفت، دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با او انجام می داد، اینک امروز شاهد نمایش هایی مانند بست نشینی، فرار به جلو و شخصی کردن پرونده های قضایی و تنزل آن به دعوای خانوادگی با لاریجانی ها و ... نبودیم.


امید که ماجرای احمدی نژاد درسی باشد برای قوه قضاییه تا بداند اگر با دانه درشت های متخلف به موقع برخورد قانونی نکند، آنها را از موضع متهم به جایگاه طلبکار خواهند آمد.


عصر ایران




۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن