تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797511123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟
یکی از حامیان حریری به «میدل ایست ای» می‌گوید: «ما تنها می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم و روابط خوبی با تمام کشورهای عربی داشته باشیم». این طرفدار که نادر نام دارد می‌گوید اگر حزب‌الله موافقت‌ کرد که در دستور کار خود در طرفداری از ایران تجدیدنظر و مصالحه کند حریری نیز نخست‌وزیر باقی خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- سایت تحلیلی «میدل ایست آی» در گزارشی ضمن اشاره به بازگشت سعد حریری نخست‌وزیر لبنان به کشورش اشاره می‌کند که او یک پیام برای تمام لبنانی‌ها داشت: او ماندنی است و کناره‌گیری نخواهد کرد. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، این سایت می‌نویسد: «هیچ زمان‌بندی‌ای بهتر از این نمی‌توانست برای بازگشت حریری به کشورش باشد: پس از دو هفته شگفت‌انگیز از جمله استعفای او که شوکی برای بسیاری بود و دست عربستان سعوتی را در آن دیدند، حریری نخست وزیر لبنان روز سه شنبه به لبنان بازگشت؛ در روز استقلال آن کشور. او وعده داده بود که برای هفتاد و چهار سالگی استقلال لبنان از فرانسه از پاریس به مقصد بیروت بازگردد. یک شب پیش از آن هواپیمای خصوصی حریری پس از سه روز گردش در پاریس، قاهره و توقف در قبرس در نهایت در بیروت فرود آمد. 



مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟



حریری گفت که کشور عزیز ما نیاز به تلاش‌هایی استثنایی از سوی همگان دارد تا از خطرات و چالش‌ها دور و مصون بماند. او پس از ورود به آرامگاه پدرش در مرکز بیروت رفت. رفیق حریری نخست‌وزیر لبنان در سال ۲۰۰۵ میلادی در جریان یک انفجار بزرگ در خودروی بمبگذاری‌شده به قتل رسید. دادگاه ویژه لبنان که در سال ۲۰۰۹ میلادی در لاهه تاسیس شده بود چهار نفر از اعضای حزب‌الله را متهم  اصلی این پرونده دانسته است. حزب‌الله اما همه ادعاها را رد کرده است. روز چهارشنبه مراسم استقلال لبنان در ساعت ۸:۳۰ صبح در مرکز بیروت آغاز شد. مهمانان رسمی وارد شدند. ابتدا فرمانده ارتش و پس از آن وزیر دفاع و سران قوای اصلی لبنان، حریری نخست‌وزیر، نبیه‌بری رییس پارلمان و میشل عون رییس‌جمهوری لبنان». 


عون و بری هر دو به حریری تبریک گفتند و نشان دادند که مایل به حفظ وحدت ملی در زمانی هستند که لبنان با آاشفتگی‌های شدیدی مواجه است. هزاران لبنانی نیز به تماشای رژه نظامی روز استقلال نشستند. «بسام» ۲۶ ساله که پسر یکی از مقام‌های ارتش است می‌گوید: «بسیار خوشحالم که نخست‌وزیر به مراسم آمد. بسیار مهم است که سه رهبر اصلی ما با یکدیگر همراه هستند و من سعد حریری را دیدم که به سوی صحنه می‌آمد. او غم‌زده به نظر می‌رسید. به نظر می‌رسید او احساس می‌کند که چیز اشتباهی روی داده است. این شاید بخاطر تمام شایعاتی بود که درباره او مطرح شده بود». 



مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟



میشل عون در کنار حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان ادعا کرده بود که حریری به اجبار عربستان سعودی از مقام خود استعفا داده و در ریاض مانده است. بسیاری از لبنانی این پرسش را از خود مطرح کردن که آیا تصمیم به استعفای حریری توسط شخص او اتخاذ شده یا با فشار عربستان سعودی بوده است. «هادی» یکی از سربازانی که در رژه حضور داشت می‌گوید: «در اطراف ما جنگ وجود دارد اما امروز ارتش لبنان به ما نشان داد که قوی‌تر می شود. امروز اینجا هستم چون عاشق سعد حریری هستم. او تنها سیاستمدار صلح‌طلب لبنانی است‌. تنها کسی که خونریزی را دوست ندارد». او می‌افزاید: «مهم است که سعد حریری به کشورش بازگشتو او نخست‌وزیر ماست و ما به او احترام می‌گذاریم». 


این سایت اشاره می‌کند که نه حریری و نه عون در مراسم سخن نگفتند اما در آستانه روز استقلال، عون سخنرانی تلویزیونی‌ای داشت که در آن از جامعه بین‌المللی و کشورهای عربی خواست تا به حاکمیت و استقلال لبنان احترام بگذارند. اما برای برخی از لبنانی‌ها برای طرح چنین درخواستی خیلی دیر شده است. «اسامه» کارمندی دولتی از طرابلس که برای شرکت در رژه آمده می‌گوید که متاسفانه لبنان مستقل نیست و بسیاری از کشورها سیاست‌های خود را در آن کشور دنبال می‌کنند. درست پس از رژه، عون و حریری در کاخ ریاست جمهوری آنان به طور خصوصی با یکدیگر ملاقات کردند. حریری پس از خروج از جلسه سخنرانی غیر‌منتظره‌ای داشت. دقیقا همان چیزی که طرفدارانش منتظر آن بودند. او گفت رییس‌جمهوری از من خواسته تا درخواست استعفا را به تعویق بیندازم تا بتواند رایزنی‌های بیشتری را انجام دهد و من نیز با درخواست او موافقت کردم و امیدوارم فرصت جدی برای گفت‌و‌گو فراهم شود. 


«کمال» یک شهروند لبنانی می‌گوید: «حریری به من حس امید را داد. او به ما نشان داد که استقلال چیست. او تنها کسی است که می‌تواند کشور ما را حفظ کند». 


در مرکز بیروت هزاران نفر از طرفدران او منتظر بودند تا حریری را به خانه برسانند. طرفداران او پرچم‌های لبنان را به همراه پرچم‌های آبی‌رنگ حزب سیاسی حریری یعنی جنبش المستقبل در دست داشتند و در مسیر آوازهای میهن‌پرستانه خوانده می‌شد. 


یکی از حامیان حریری به «میدل ایست ای» می‌گوید: «ما تنها می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم و روابط خوبی با تمام کشورهای عربی داشته باشیم». این طرفدار که نادر نام دارد می‌گوید اگر حزب‌الله موافقت‌ کرد که در دستور کار خود در طرفداری از ایران تجدیدنظر و مصالحه کند حریری نیز نخست‌وزیر باقی خواهد ماند. 



مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟



با این حال،  برخی از شهروندان دیگر لبنانی نظر متفاوتی دارند. «ماریا» صاحب مغازه‌ای در بیروت می‌گوید: «این چیزی جز یک نمایش نیست. حریری نیز مانند سایر سیاستمداران هرگز برای مردم کاری نکرد و اقتصاد در حال فروپاشی است و هنوز هم مردم آواز می‌خوانند این بسیار غم‌انگیز است». او می‌افزاید: «سنی‌ها احتمالا به این لحظه برای کسب احساس قدرت نیاز داشتند اما در نهایت جمعیت به بازی گرفته شدند. این چیزی جز نمایش قدرت از سوی حریری نبود. هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی در حال روی دادن است. چقدر طول می‌کشد تا او در مقامش باقی بماند؟ اگر توافق نکنند چه خواهد شد»؟‌



مردم لبنان درباره بازگشت حریری به کشورشان چه‌نظری دارند؟





۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن