تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796351714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند راه ساده برای کاهش تغییرات اقلیمی و حفظ سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چند راه ساده برای کاهش تغییرات اقلیمی و حفظ "سلامت"
عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با بیان اینکه قطعا آموزش گام اول کاهش سرعت تغییرات اقلیمی است، گفت: در همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت، یک کارگاه آموزشی جانبی در این زمینه راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان هشت تا 12 سال با بازی و نقاشی با علل و راهکارهای کاهش شدت عوارض این رخداد جهانی آشنا شدند.
آفتاب‌‌نیوز : دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به معنی تغییر شرایط آب و هوایی در دراز مدت، به خاطر افزایش بیش از حد دمای میانگین کره زمین است که عمدتا بر اساس فعالیت‌های انسانی رخ می‌دهد، گفت: برای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی که تاثیرات بسیار زیادی بر حوزه سلامت دارد باید بسیار سریع و درست تصمیم گرفت و اقدام کرد.


وی با بیان اینکه بالطبع تغییرات اقلیمی بر روی محیط زیست و سلامت همه افراد تاثیرات و عوارضی دارد که گریز ناپذیر است، افزود: تغییرات اقلیمی منجر به جاری شدن سیل، فرسایش خاک، رانش زمین ، گسترش بیابان‌ها، نامناسب شدن تغذیه و سلامت فقیران جهان خواهد شد.


دهقانی با بیان اینکه قطعا آموزش گام اول کاهش سرعت تغییرات اقلیمی است، ادامه داد: با آموزش و آشناسازی کودکان با مفاهیم اولیه و علائم و راهکارهای کاهش سرعت این رخداد مهم، می‌توان بستر دانشی و فرهنگی موثری فراهم کرد. باید توجه کرد که آموزش به کودکان و نوجوانان در خصوص کاهش اثرات تغییرات اقلیمی و سازگاری با این پدیده، باعث ایجاد انگیزه مقابله با اثرات آن در نسلی که بیش از همه تحت‌تاثیر آن قرار خواهد گرفت، می‌شود و منجر به تغییر نگرش‌ها و رفتارها در کشور خواهد شد و باید تلاش کرد که کودکان و نوجوانان، خود پیشگام حفظ محیط زیست و سلامت خود و همگان باشند.


وی ادامه داد: در همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت، یک کارگاه آموزشی جانبی در این زمینه راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان هشت تا 12 سال با بازی و نقاشی با علل و راهکارهای کاهش شدت عوارض این رخداد جهانی آشنا شدند.


عضو کمیته علمی همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت  ادامه داد: در این کارگاه‌ برخی از علل گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی ریختن زباله درآب‌ها، جوی‌ها، رودخانه‌ها و دریاها، بریدن بی رویه درختان، ساخت‌وساز بیش از حد، استفاده بیش از حد از خودرو و ماشین‌های صنعتی، آلودگی هوا و استفاده غیرمنطقی از انرژی گرمایی با زبان ساده و بازی کلامی برای کودکان توضیح داده شد. همچنین راهکارهایی برای کاهش رد پای کربن همچون کاشت درختان، استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی، استفاده از پاکت‌های قابل بازیافت، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه و ... نیز برای دانش آموزان توضیح داده شد.


وی با بیان اینکه همه ارگان‌ها و تمامی مردم باید در راستای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی حرکت کنند، گفت: چراکه زندگی و سلامت مردم تحت تاثیر این پدیده است.از طرفی رسانه ملی و شبکه‌های مجازی نیز در این عرصه نقش بسیار مهمی را برای تبیین این مفاهیم و همراه کردن همه مردم برای حفظ کره زمین و سلامت ایفا می‌کنند و باید میدان‌دار جریان آموزش و اطلاع‌رسانی باشند.








۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن